Het gekonkel stopt heus niet als er een finale-eilandraad is hoor
Dat was niet mijn punt. Ik verwoordde het misschien niet duidelijk. Ik ben van mening dat het geven van bonuspunten, waar Nicolette het over had, aan proefwinnaars, zodat ze toch langer in het spel blijven, niet een goed idee is. De productie is het spel dan enorm aan het sturen opdat de persoon wint die "Nederland het meest Robinsonwaardig" vind. Dan vind ik het niet meer interessant om te kijken.
En waarom zie jij mensen die via sterk spel in de spellen de halve finale halen als minder dan de halve finale halen via gekonkel? Het zou moeten gaan om de combinatie van beiden.
Dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik denk alleen dat ze met die bonuspunten de spelers die zwakker zijn in de proeven enorm benadelen, aangezien dat het nog moeilijker maakt voor die spelers. Vergeet niet dat in de eerste 7 afleveringen van de expeditie de zwaksten al op de stemlijstjes staan, en dat de sterksten al bijna "standaard" de samensmelting halen.
Het verschil tussen spelers die de expeditie willen doorlopen door het winnen van proeven en het tactisch stemmen op de eilandraad, is dat die laatste, als je het goed doet, meer veiligheid biedt en dat de eerste vaker leidt tot exit. Een combinatie van beiden is dus inderdaad belangrijk. Thomas en Kalvijn ondernamen precies niets om in het spel te blijven. Dan is het wat mij betreft niet vreemd dat ze er snel uit liggen.