Poll

Wat krijgt Maxima?

een zoon
7 (30.4%)
een dochter
12 (52.2%)
een tweeling: 2 zonen
1 (4.3%)
een tweeling: 2 dochters
0 (0%)
een tweeling: een zoon en een dochter
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: Maxima's baby  (gelezen 10215 keer)

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Maxima's baby
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2003, 20:32:34 »
Wat krijgt Maxima en natuurlijk wanneer?

Ik denk een meisje op 16 december 8)
8)
Tijgertje, hoe KOM je op die originele geboortedatum?? ;)
Die had ik toevallig ook bedacht hoor! ;)
>:( Dan ben ik al jarig..En waag het niet me een kerstengeltje te noemen  :-X  :)

Jij ook al?! Ik ook en tijgertje ook! Vind je het niet leuk dat het kindje van Maxima en WA op jouw verjaardag wordt geboren? Dan hangt iedereen de vlag uit! Je staat trouwens niet eens op de kalender! En ene foxfire is ook nog jarig.

Ik denk (en hoop) op 16 december! om 00.07 uur! een meisje natuurlijk!
« Laatst bewerkt op: 6-12-2003, 20:59:03 door elise_is_de_mol »
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 6-12-2003, 20:34:19 »
De kans op een zoon is altijd groter dan die op een dochter.  ;D

Het is een statistisch gegeven, dat er meer jongetjes worden geboren, dan meisjes. Verderop in het leven wordt die achterstand van het aantal meisjes op de jongetjes weer ingelopen, en ergens in de leeftijd tussen de twintig en de dertig, zelfs INGEHAALD.

Er overlijden meer jongetjes (al voor de peuterfase aanbreekt).

Ook wel raar... na een oorlog worden er altijd veel meer jongetjes geboren (het lijkt of de natuur het evenwicht wil herstellen).

Maar om weer terug te keren naar het topic...   Hier kun je gokken op datum en tijdstip van de geboorte van de prins.

« Laatst bewerkt op: 6-12-2003, 20:52:04 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline alathea

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 7-12-2003, 12:11:43 »
Zo, ter info
Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren

Maxima opgenomen in ziekenhuis

Uitgegeven: 7 december 2003 11:34
Laatst gewijzigd: 7 december 2003 12:00

DEN HAAG - De zwangere prinses Máxima is zondagmorgen rond 9.10 uur opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. Dat meldde de Rijksvoorlichtingsdienst. Kroonprins Willem-Alexander is bij zijn vrouw, meldde het NOS Journaal in een ingelaste nieuwsuitzending om 11.30.

Het ziekenhuis is een voor de hand liggende plek voor de geboorte van de baby van Willem-Alexander en Máxima. Het is vanuit Wassenaar vlakbij en ook om de hoek bij Paleis Huis ten Bosch, waar koningin Beatrix woont.

Het Bronovo is op koninklijke patiënten berekend. Op de vijfde etage is de kraam- en gynaecologieafdeling. Ook de kinderafdeling, die ook nog eens Willem-Alexander heet, is daar gehuisvest.

Bij de ingang van de afdeling fysiotherapie is een persvak ingericht met plaats voor meer dan veertig media. Volgens een woordvoerder van de politie blijft het ziekenhuis via een andere ingang gewoon bereikbaar voor mensen die zieke naasten willen bezoeken.

It's not  that easy beeing green

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 7-12-2003, 15:08:05 »
Máxima opgenomen in Bronovo-ziekenhuis  07-12-2003

Prinses Máxima is opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. De verwachting is dat zij vandaag nog op natuurlijke wijze zal bevallen. Kroonprins Willem-Alexander is sinds vanochtend bij zijn vrouw in het ziekenhuis.

De fans hebben zich inmiddels bij het ziekenhuis opgesteld. Ook de pers is massaal toegestroomd.

Máxima kwam op 09.10 uur per auto aan bij het ziekenhuis. Of de moeder van Máxima ook aanwezig zijn, is niet bekend. Zij is wel in Nederland. Het Bronovo is op koninklijke patiënten berekend. De kraam- en gynaecologie-afdeling is op de vijfde etage.

Communiqué
Daar is ook de kinderafdeling die naar Willem-Alexander is genoemd. Als toch een keizersnede nodig blijkt, gebeurt dat in een operatiekamer op de derde verdieping. Of de moeder van Máxima bij haar dochter is, is niet bekend. Zij is wel in Nederland.

Dat Máxima in het Bronovo-ziekenhuis is opgenomen, is op zich geruststellend. Bij complicaties was ze waarschijnlijk naar het Leids Universiteit Medisch Centrum gegaan.

Als het kind geboren is, komt de Rijksvoorlichtingsdienst met een communiqué. Het kind zal de tweede in de lijn van troonsopvolging zijn, na Willem-Alexander. Het is het tweede kleinkind van koningin Beatrix en wijlen prins Claus, na Eloïse, het dochtertje van prins Constantijn en prinses Laurentien.

Bij de ingang van de afdeling fysiotherapie heeft het ziekenhuis een persruimte ingericht waar tientallen journalisten terecht kunnen. Volgens de politie blijft het ziekenhuis via een andere andere ingang gewoon bereikbaar voor mensen die op ziekenbezoek komen.

Saluutschoten
De geboorte zal worden aangekondigd met 101 saluutschoten in de steden Den Haag, Den Helder, Willemstad en Oranjestad. Als de geboorte 's nachts plaatsvindt, tussen 22 en 7 uur, worden de schoten om 7 uur 's ochtends gelost.

Het 25-pondsgeschut worden bediend door militairen van de 11de Afdeling Rijdende Artillerie, gekleed in het tenue van de Gele Rijders. Ze hebben wekenlang geoefend op het Haagse Malieveld. In Den Helder en op Curaçao en Aruba vuurt de marine de schoten af vanaf de wal.

Na de officiële bekendmaking van de geboorte moet volgens het protocol de Nederlandse vlag met oranje winpel worden gevoerd tot zonsondergang. Op zon- en feestdagen geldt dat echter niet. Als het kind vandaag wordt geboren, mag pas morgen de vlag worden uitgehangen.

Dat geldt ook voor het luiden van de klokken. Die kunnen in het hele land met inachtneming van de plaatselijke tradities enige tijd worden geluid na de bekendmaking, tenzij die op een zon- of feestdag valt. Dan luiden de klokken de volgende 'gewone' dag. 

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 7-12-2003, 17:46:21 »
Het is een meisje  ::ok::

Máxima en Willem-Alexander trotse ouders van meisje

Uitgegeven: 7 december 2003 17:27
Laatst gewijzigd: 7 december 2003 17:32

DEN HAAG - Prinses Máxima is vandaag, zondag 7 december 2003 om 17:01uur, bevallen. De prinses en kroonprins Willem-Alexander zijn de trotse ouders geworden van een meisje. De naam van het prinsesje is nog onbekend. Prinses Máxima en het meisje maken het goed.

Deze ochtend werd de prinses opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. Het ziekenhuis was een voor de hand liggende plek voor de geboorte van de baby van Willem-Alexander en Máxima. Het is vanuit Wassenaar vlakbij en ook om de hoek bij Paleis Huis ten Bosch, waar koningin Beatrix woont.

Het Bronovo was op koninklijke patiënten berekend. Op de vijfde etage is de kraam- en gynaecologieafdeling. Ook de kinderafdeling, die ook nog eens Willem-Alexander heet, is daar gehuisvest. Bij de ingang van de afdeling fysiotherapie is een persvak ingericht met plaats voor meer dan veertig media.

Bron: www.nu.nl
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 7-12-2003, 19:03:21 »
De naam Anna zou heel goed kunnen, evenals een variant op Wilhelmina. Het is alleen nog koffiedik kijken, we weten het pas zeker als de namen vrijgegeven worden. Eigenlijk is dat een open deur intrappen, maar goed.

Onderstaand bericht van teletekst geeft aan dat we om half tien meer te weten zullen kunnen komen.

107 Teletekst zo 07 dec
Kroonprins spreekt pers om 21.30 ***************************************

DEN HAAG Prins Willem-Alexander zal om 21.30 uur in het Bronovo-ziekenhuis de pers te woord staan.Eerder vertoonde hij zich al even -zonder baby- voor een raam,waarop hij werd toegejuicht door de menigte voor het ziekenhuis. Toen de prins verdween,riepen de mensen "We want more",maar daar werd niet op gereageerd.

Wat een schatje, zeg

« Laatst bewerkt op: 7-12-2003, 22:14:44 door bodejos »

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 7-12-2003, 21:10:32 »
wat een snoepie!  :D

ze is ook best een grote baby vind ik, lang en zwaar  :)

ik denk echt dat ze gewoon ongeveer uitgerekend was hoor... ze hebben vast iedereen (lees de pers) voor het lapje gehouden  ;)  :-X
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 7-12-2003, 21:26:59 »
Ik gok dat het iets wordt met Julia of Emma. Prinses Anne zou natuurlijk ook leuk zijn ;D , maar dan krijg je weer van die verwarringen... "Bedoelen ze nou mij daar op tv??"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #28 Gepost op: 7-12-2003, 22:11:39 »
Julia zou iemand hier op het forum wel leuk vinden. Het zal wellicht een oud-hollandse roepnaam worden, met een spaansklinkende naam erin. Truus zal het hoogstwaarschijnlijk niet worden, klinkt toch niet? Prinses Truus, whahahahahah........
« Laatst bewerkt op: 8-12-2003, 12:01:16 door bodejos »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #29 Gepost op: 8-12-2003, 10:03:00 »
Ik denk Emma, Sophie of mss wel een Argentijnse naam :D  Ben trouwens wel benieuwd hoeveel namen ze zal krijgen.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #30 Gepost op: 8-12-2003, 11:58:00 »
Arie, dat zou een mooie naam zijn: Koningin Arie! en dat ze dan zelf rijdt in de gouden koets: 'Gasse Arie!'

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 8-12-2003, 12:02:55 »
En stiekem de naam van haar sponsor erin: Nokia 3310

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #32 Gepost op: 8-12-2003, 12:07:48 »
Juliette lijkt me wel leuk...

Bea Jr.
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 8-12-2003, 12:10:41 »
En stiekem de naam van haar sponsor erin: Nokia 3310

er zijn betere hoor  :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #34 Gepost op: 8-12-2003, 12:15:10 »
Dat weet ik, maar de 3310 (in grammen dus het geboortegewicht van die kleine), is vooralsnog de meest verkochte van het stel. Zeg nou zelf: Prinses Nokia zou toch heel exotisch klinken?

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #35 Gepost op: 8-12-2003, 12:42:16 »
ik denk idd dat ze wel naar een grootouder vernoemd gaat worden...

julia
juliette
bernardina ( ;D)

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 8-12-2003, 12:52:08 »
Alexandra lijkt me ook wel een mooie samensmelting van Alexander en Maxima  :D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #37 Gepost op: 8-12-2003, 14:00:57 »
er wordt nu gefluisterd dat er een naam uitgelekt is via de website van het koninklijk huis:

Amalia Catharina of Catharina Amalia

die muts van radio 3 gebruikt deze 2 door elkaar, dus welke het wordt, week ik niet.

edit: dan kan je toch beter Emma ofzo heten... :-\
website ligt overigens meteen plat......
we're back :(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #38 Gepost op: 8-12-2003, 14:05:42 »
ik heb op de site van www.l1.nl ook gelezen dat het Catharina Amalia zou worden. In die volgorde. Misschien Catharina & Amalia, afgekort tot C & A?

Dit was vanmorgen dus ergens te lezen op bovengenoemde site.

Klik rechtsboven op die site op de link waar staat: teveel media-aandacht voor het nieuwe prinsesje? En je komt bij de reactiepagina uit. Ik dacht eerst dat het een verzindel was van de schrijver van dat berichtje, maar ik heb het dus ook op de radio gehoord.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #39 Gepost op: 8-12-2003, 14:06:25 »
er wordt nu gefluisterd dat er een naam uitgelekt is via de website van het koninklijk huis:

Amalia Catharina of Catharina Amalia

die muts van radio 3 gebruikt deze 2 door elkaar, dus welke het wordt, week ik niet.

edit: dan kan je toch beter Emma ofzo heten... :-\
website ligt overigens meteen plat......
Heb ik ook net op radio 538 gehoord (zou wel om dat laatste gaan) maar ik heb het daarvoor niet gehoord dus dacht ik dat het om een suggestie van een luisteraar ging ofzo ::) 
Ik vind het nou niet echt dat je zegt goh, wat een mooie naam :-X
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.