Poll

Geloof jij in God?

ja
60 (39.2%)
nee
63 (41.2%)
zo simpel ligt het niet...
30 (19.6%)

Totaal aantal stemmen: 150

Auteur Topic: Geloof jij in God?  (gelezen 106867 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Geloof jij in God?
« Reactie #200 Gepost op: 10-12-2004, 14:37:35 »
De Big Bang-theorie is dat op het moment dat het universum ontstond alle energie was samengebald in een oneindig klein punt. Dit is wel in strijd met de algemene relativiteits theorie.

Verder zijn er nog een paar andere vraagtekens bij de big bang theorie.

http://www.damtp.cam.ac.uk/user/gr/public/bb_problems.html  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 10-12-2004, 14:43:24 door Castor_en_Pollux »

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 10-12-2004, 15:54:17 »
roept niet ieder antwoord het dubbele aan vragen op?
er was eens......

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #202 Gepost op: 10-12-2004, 16:07:50 »
volgens mij wel stormpie ::jaja::

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline May

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 10-12-2004, 16:29:39 »
Ik geloof niet in god.
My mind not only wanders, it sometimes leaves completely.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #204 Gepost op: 10-12-2004, 16:47:47 »
volgens mij wel stormpie ::jaja::

::oink:: ::oink::
Dit is niet overeenkomstig de huidige wetenschapsfilosofie (Popper, Kuhn, etc.)
Kan je dit onderbouwen of is dit alleen maar een mening.  ???

Gezien jullie interesse, hier een paar links:
http://people.uleth.ca/~jonathan.seldin/gkp.pdf
http://www.emory.edu/EDUCATION/mfp/Kuhn.html
http://www.fss.uu.nl/wetfil/96-97/kuhn.htm

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #205 Gepost op: 10-12-2004, 17:49:43 »
Gaat je bank trouwens akkoord met deze rekenregel?  ::tandpastasmiley::

Nee, Flauw he ;D
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 11-12-2004, 22:29:43 »
De oorlogen met religie als oorzaak waren natuurlijk lang niet altijd vanwege beledigingen. Gelovigen wilden (en willen nog steeds) graag hun geloof verspreiden. En als dat goedschiks niet lukte, dan moest dat maar kwaadschiks. Ook vonden heersers in het verleden dat hun onderdanen hetzelfde geloof zouden moeten hebben als zij. En ook dat werd met harde hand afgedwongen. En zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer redenen zijn geweest, anders dan beledigingen, die een oorlog tot gevolg hadden.
Ja, dat is waar, het zijn niet alleen beledigingen, ook het opleggen. Maar ik ben het iig niet eens met hAgAr dat men simpelweg niet 'het verhaaltje door had moeten vertellen' want 'dan waren die oorlogen er niet geweest'.. Het was en is onvermijdelijk dat groepen mensen religies hadden en hebben.

Maar ik ben het ook zeker eens met de Baron dat je die goden zulke dingen niet kunt verwijten.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 12-12-2004, 17:29:34 »

::oink:: ::oink::
Dit is niet overeenkomstig de huidige wetenschapsfilosofie (Popper, Kuhn, etc.)
Kan je dit onderbouwen of is dit alleen maar een mening.  ???

tja, mijn gedachten zullen niet altijd de huidige wetenschapsfilosofen volgen. Ze zijn namelijk van mij en geen kopie van wat iemand anders vindt.
Ik merk dat als er een antwoord op een vraag komt, ik daarna weer nieuwe vragen heb. Da's niet een mening, dat is mijn ondervinding.
er was eens......

Offline tjomme

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #208 Gepost op: 12-12-2004, 17:39:49 »
Ik geloof in zekere hoogte in god. Ik heb wel een idee dat er mee is tussen hemel en aarde, maar of er nu echt een god bestaat of bestaan heeft dat zal nooit iemand weten. Ik doe zelf aan Reikie en hierdoor heb ik wel het idee dat er krachten van buiten af de mensen kunnen stimuleren, motiveren en soms zelfs helpen
Tripes of the world

Offline ace

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 20-12-2004, 22:30:58 »
Ik geloof niet in god.
Ooit zul je voor Hem(God)staan,en dan zul je met zekerheid weten,dat Hij bestaat,maar er is ook een manier om er nu al achter te komen dat Hij bestaat!!(en nee,ik ben geen jehova's getuige,maar wel een  gelovige in God)

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #210 Gepost op: 21-12-2004, 08:06:17 »
je bent nogal stellig in je bewering. ik kan me voorstellen (en respecteer) dat er mensen zijn die in een god geloven. kun jij je voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline ace

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 24-12-2004, 01:12:44 »
je bent nogal stellig in je bewering. ik kan me voorstellen (en respecteer) dat er mensen zijn die in een god geloven. kun jij je voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen?
Ja,maar dat neemt niet weg dat HIJ daadwerkelijk bestaat,en ooit zal ieder mens dat weten,daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen!!!!!!!!!!!!!!

Offline Nelisje

• Forumlid
  • Guaranteed to blow your mind
« Reactie #212 Gepost op: 24-12-2004, 02:22:02 »
Ik hoop het nog ens mee te maken over een jaar of 80, 90, (lijkt me wel interessant  ;D ) maar eigenlijk verwacht ik het niet. Wat er dan gebeurt als je overlijdt... Ik weet het niet. Maar reïncarnatie lijkt me wel wat! ::jaja::
Angel of the first degree

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 24-12-2004, 08:33:41 »
Ooit zul je voor Hem(God)staan,

Dan heeft ie me heel wat uit te leggen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Elyne

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 24-12-2004, 10:32:01 »
ik geloof wel in god en dat er een hiernamaals is alleen ben ik niet zwaar gelovig ik ga niet iedere zondag naar een kerk omdat ik vind dat je ook als je niet iedere keer naar de kerk gaat kunt geloven natuurlijk zit ik er met kerstnacht en 1e kerstdag wel omdat dat de geboorte is van jezus en met pasen ook altijd en soms ook wel een gewone kerkdienst alleen vind ik dat minder leuk om heen te gaan omdat ik het heel vaak niet met die man eens ben

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #215 Gepost op: 24-12-2004, 10:48:17 »
Ik geloof niet in god.

ik ook niet, zo dat is er ook weer uit
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline ace

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 25-12-2004, 02:14:55 »
Dan heeft ie me heel wat uit te leggen.
Ik denk dat jij Hem misschien een heleboel komt aan het uitleggen(net zoals wij allemaal),als je snapt wat ik bedoel...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 25-12-2004, 19:27:04 »
Ik denk dat jij Hem misschien een heleboel komt aan het uitleggen(net zoals wij allemaal),als je snapt wat ik bedoel...
Eigenlijk denk ik dat ik hem kan weerleggen, als je snapt wat ik bedoel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ace

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 6-01-2005, 17:26:04 »
Eigenlijk denk ik dat ik hem kan weerleggen, als je snapt wat ik bedoel.
Nou,ik weet zeker dat jij dat absoluut niet kunt,want jij begrijpt schijnbaar niets van de grootheid God's,maar een feit is dat Hij absoluut WEL bestaat,en ik vind het jammer,dat jij daar niet in gelooft,maar ieder heeft in dit land het recht om te geloven in wat hij wil(of in niets..)!!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 6-01-2005, 18:26:31 »
Ik weet niet of ik ooit al op dit topic heb gereageerd, ik geloof t niet ik kon het iig zo snel niet vinden. Ik geloof dus niet in een God of zoiets, maar er moet wel iets zijn waardoor wij hier zijn. Maar ik heb geen idee wat het is en ik wacht wel af wat er later komen gaat. Maar zelf heb ik niks met een kerk, een echt geloof enzo. Ik ben niet iemand die zich er dagelijks mee bezig houdt hoe alles is ontstaan en waarvoor je alles doet en om daar een soort verantwoording voor af te leggen en daar iemand voor te danken. Ik leef nu en ik wil daar zoveel mogelijk van genieten (zover dat kan natuurlijk de laatste tijd ::))

... maar een feit is dat Hij absoluut WEL bestaat ...

Hier wil ik wel even kort op reageren. Volgens mij is iets pas een feit zodra dat 100% onomstotelijk is bewezen en volgens mij is dat niet het geval. Niet dat ik er iets tegen heb in een god geloven, in tegen deel, iedereen mag geloven wat hij of zij wil, als hij of zij daar gelukkig van wordt.  :)