Weer terug van een weekendje weg
Ik zie Lukie4 online en ik ga er daarom stiekem vanuit dat hij werkt aan de tussenstand. Kan ik mooi even aanhaken bij jullie onderwerpen van een paar dagen geleden: waarom deze ploeg en wat had je gedaan met meer geld:
Kopmannen Nibali en Groenewegen.
Ik verwachtte vooraf niet veel van Froome en Dumoulin, met de Giro nog in de benen en weinig (individuele) tijdritkilometers. Nibali richt zijn hele seizoen in de tour en was in het jaar dat ik won eindwinnaar, dus dat gaan we nu samen ook even doen
De tweede kopman moest een sprinter worden, gezien het parcours de eerste dagen. En dan vind ik het toch wel het leukst om voor een Nederlander te juichen (en anderen die ik zou willen waren duurder
)
Beschermde renners: Matthews, Bernal, Rolland en Soler
Die eerste twee omdat ik toch wel Sky en Sunweb verwachtte in de ploegentijdrit, en omdat ze individueel best goed zullen scoren. Bernal is natuurlijk een goed talent en Matthews was vorig jaar goed voor 2 etappezeges.
Rolland vond ik echt een koopje, die scoort altijd wel leuk in de Tour. Mijn overwegingen voor Soler weet ik niet zo goed meer, zal wel iets met geld te maken hebben.
Helpers: Guillaume Martin en een paar goedkope krachten
Guillaume Martin is ook een koopje, gezien zijn talent. Zal volgend jaar wel in een beter team zitten en een stuk duurder zijn.
Reserveploeg: allemaal zo goedkoop mogelijk
Als we 10 miljoen meer hadden gehad, had ik Gaviria (of evt Sagan, maar zoveel meer is 10 miljoen nou ook weer niet) gekozen ipv Groenewegen (tot zover mijn nationalisme). En ik had gezocht naar meer helpers in de categorie Martin, en een volledige reserveploeg gemaakt.
Edit: en Lukie heeft de tussenstand inderdaad gepost