Auteur Topic: Protest zeehondenjacht  (gelezen 1696 keer)

Offline lebon simon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Protest zeehondenjacht
« Gepost op: 15-11-2003, 13:22:25 »
Deze morgen bij het lezen van m'n krant, verloor ik plots alle trek in m'n ochtendbroodje, bij het aanschouwen van een gruwelijke foto op pag. 2. Een met knuppel gewapende man gaat er een jonge zeehond te lijf.

Vanaf vandaag - za. 15 nov. - t.e.m. 15 mei 2004 is Canada het decor van een commerciele zeehondenjacht. Diertjes tussen 12 dagen en 12 weken oud worden opgejaagd, neergeknuppeld, met haken over het ijs gesleurd en daarna - vaak levend - gevild.

Hun huid wordt tot luxebont verwerkt, van het vet worden zogenaamde 'helende' olien gemaakt.

Verontschuldig me voor de gedetailleerde omschrijving; ik moest zelf ook een paar keer slikken toen ik het las.

In Belgie is Gaia een protestactie gestart tegen deze gruweldaden. Via www.gaia.be ( rubriek 'In de kijker' ) kan je de protestbrief verkrijgen, die je dan eventueel aan de Canadese ambassade kan richten.

Ik hoop dat men in Nederland ook actie wil ondernemen. Hopelijk weet iemand wel een link of adres toe te voegen.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re:Protest zeehondenjacht
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2003, 18:22:35 »
Hoe hard je hier ook tegen protesteert, het helpt helemaal niets. Hoeveel schepen van Greenpaece of protestbrieven naar regeringen er ook zullen volgen: Canada, Noorwegen en Japan zullen nooit toegeven. Dit topic gaat dan over zeehondjes. De andere landen maken zich niet alleen DAAR aan schuldig, maar ook aan de onnodige vangst van walvissen.

Wat mij het meeste tegen staat: de argumenten die ze gebruiken om niet te hoeven toegeven, zijn al jaren achterhaald, niet in het minst omdat er voldoende alternatieven voorhanden zijn.

Offline Robin

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2003, 21:45:36 »
SCHANDALIG !!!  :'(

ik ga gelijk die brief downloaden... van niets doen wordt ook niemand beter  >:(
Augurken zijn net krokodillen!!!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2003, 21:56:09 »
Ik heb die brief inmiddels via email verstuurd, dat kon ook, en dan komtie tenminste op zijn plaats.

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2003, 09:42:10 »
In hoeverre een protestbrief als deze veel zal veranderen aan de situatie, is mij ook niet duidelijk. Maar als stilzwijgen hetzelfde impliceert als goedkeuren, lijkt het mij iig heel verkeerd om NIET te reageren. Je kan - zoals Jos al aangeeft - de brief ook rechtstreeks mailen naar de Canadese ambassade, als je via diezelfde site - www.gaia.be - naar de rubriek ' heet van de naald ' gaat. Daar kun je trouwens dezelfde gruwelijke foto zien, die ik gister in de krant zag.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2003, 13:22:25 »
Ik heb die brief inmiddels via email verstuurd, dat kon ook, en dan komtie tenminste op zijn plaats.
ik ook... als je niks doet gebeurt er zeker niets..

Offline JOX

• Forumlid
  • whatever
Re: Protest zeehondenjacht
« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2003, 16:00:20 »
"Canada breidt zeehondenjacht uit!
Dit jaar gaat de geschiedenis in als het jaar van het grootste bloedbad op het ijs sinds 1967: 350.000 jonge zeehonden van een paar weken oud mogen van de Canadese regering in de maanden maart tot en met mei worden gedood. Dit moet stoppen! Bont voor Dieren roept daarom iedereen op om te protesteren. Met het schrijven van een protestbrief naar de Canadese ambassade helpt u de zeehonden."

te lezen op de site van een van mijn favoriete dierenorganisaties bont voor dieren.nl

groet,
jox

DOEN!  ;)