Auteur Topic: Sinterklaas  (gelezen 10410 keer)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Sinterklaas
« Gepost op: 15-11-2003, 10:54:50 »
Vandaag is het dan zover... Sinterklaas komt weer aan in Nederland. Het wordt weer hopen pepernoten eten en marsepijn... iedere avond je schoen zetten en hopen dat de Sint er iets indoet.

Mogen jullie vanavond ook je schoen zetten? ;)

In Tilburg komt de Sint morgen aan. Het probleem is alleen dat hij niet op weg is naar Tilburg, maar naar Hamburg. Dit volgens een bericht in het Stadsnieuws. De Internetpiet en de Wegwijspiet zaten een hamburger te eten toen ze de route gingen opzoeken op het internet. Toen hebben ze per ongeluk Hamburg ingetypt in plaats van Tilburg. Alle kinderen mochten een routebeschrijving sturen naar de Sint om ervoor te zorgen dat hij morgen toch nog aankomt in de Piushaven.

Wat is het verhaal bij jou in de stad/dorp?
« Laatst bewerkt op: 16-11-2003, 20:04:49 door Annuh »

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Intocht Sinterklaas
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2003, 11:09:26 »
Bij ons in Breda hebben ze volgens mij niet echt een verhaal... hij komt gewoon aan... :S
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2003, 11:09:34 »
De leukste anekdote, ik weet dus niet of het echt gebeurd is: twee concurrerende buurtverenigingen trokken op het zelfde tijdstip door de wijk. Gevolg: Sinterklaas 1 en Sinterklaas 2 kwamen elkaar tegen. Kinderen in verwarring, ouders boos, en het bestuur van beide verenigingen van hun taak ontheven.

Zelf gezien een aantal jaren geleden: sinterklaas te paard, die in een hevige windvlaag zijn mijter, EN zijn pruik verloor, tot grote verbijstering van de toekijkende jeugd.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2003, 18:39:04 »
hahahahahahaha, Fantastisch Jos, Hier is dat nog nooit gebeurd. Het is elk jaar hetzelfde. Hartstikke druk en schreeuwende kinderen, Ook wij hebben geen verhaal

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2003, 07:53:01 »
geweldig hoor sinterklaas  :-[

geloof me ik vind het allemaal harstikke leuk, zing met alles lekker mee, maar........
gister mocht kevin natuurlijk zijn schoen zetten, ahhh pittig zal je denken. nou dat denk ik ook iedere keer weer, maar nu wil het altijd anders lopen dan dat ik in mijn hoofd had ;)

gister: schoen(en) gezet en flink zitten zingen!, kevin naar bed gebracht, en kevin is zonder problemen zingent (ahhh schattig) in slaap gevallen.

ik ben flink wezen chatten, en lag om een uur of ehhhh half 2 in bed.

vandaag: dan hoor je het ineens, voetjes op het zijl! nu al! dat kan niet! hoe laat is het?? f*ck tis nog niet eens 5 uur  :o. kev ga weg, ga slapen. je weet eigenlijk wel dat het gewoon geen zin heeft om dat jong terug naar zn bed te sturen, maar je bent gewoon TE moe om op staan.
dan gaat het gebeuren, iedere keer als je denkt dat het stil in huis word en je BIJNA in slaapt drijgt te vallen, hoor je die voetjes weer aankomen, lichten aan, mama mag ik in mn schoen kijken.

uiteindelijk ben ik maar om kwart voor 7 uitgegaan (eerder ging echt niet) en heb (dat dan weer wel) met veel plezier gezien hoe kevin blij verrast was met dat wat in zn schoen zat :D

mja slapen dat wil ie nu niet meer natuurlijk, en nu moet ik ook nog met goed fatsoen een piettenmuts gaan zitten maken (eerst mn koffie op hoor) en vervolgens zit je hier al voor 8uur als enigste vaste bezoeker (wonderlijk genoeg zijn er wel 14(!) gasten, best veel zo vroeg) en ben van ellende maar mijn sint leed even met jullie gaan delen, omdat er ..........nu niets te lezen is op het forum !

zo ik ben het weer even kwijt, en ga nu fijn weer een beetje voor me uit staren ;), en ga me maar vast voorbereiden op de volgende schoenzet dag  ;D

iedereen veel plezier met sint deze dag en natuurlijk alle sint dagen die nog komen gaan
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2003, 11:50:05 »
 ;D Moet je maar niet zolang gaan chatten of zat je zelf ook te wachten tot de sint langskwam?  ::)

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2003, 13:12:40 »
ik was even bang dat je ging zeggen dat je vergeten was wat in het schoentje van het arme kind te doen  :-\
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline alathea

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2003, 13:17:40 »
Ik heb ook een kadootje gekregen van de goede sint. Heb alleen geen idee wat er in zit
It's not  that easy beeing green

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 16-11-2003, 20:04:15 »
Bij mij zat er vanmorgen een Schoenletter in m'n slof. Ik was gisteravond te lam om m'n schoen van boven te halen en ik had m'n sloffen aan, dus heb ik die maar gezet :) . Werkt ook! Vooral als je er een liedje bij zingt ;) .

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Sinterklaas
« Reactie #9 Gepost op: 17-11-2003, 18:35:00 »
Ik heb eens een keer mijn schoen gezet, lag de volgende morgen het paard van Sinterklaas ernaast naar adem te happen :D :D :D :D

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #10 Gepost op: 17-11-2003, 19:54:58 »
en wat er in je schoen? Geurveters?  ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 17-11-2003, 20:27:47 »
Heel leuk, die woordspeling, ik wist dat er IEMAND op zou reageren ;D ;D

Paard is niet meer aan het eten van de wortel toe gekomen. Terwijl het toch een schimmel is, ik snap er niets van. Ik bedoel: die moeten toch bepaalde geuren gewend zijn?

Ik was gisteravond te lam om m'n schoen van boven te halen
Je moet ook niet méér dan 1 breezer per dag drinken, Annuh........Niet meteen de hele krat!
« Laatst bewerkt op: 17-11-2003, 20:31:05 door bodejosm43 »

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #12 Gepost op: 18-11-2003, 13:39:06 »
Vandaag is het dan zover... Sinterklaas komt weer aan in Nederland. Het wordt weer hopen pepernoten eten en marsepijn...

pas maar op, anders krijg je de notenkolder.......

vorig jaar voor het eerst hier in Dongen naar de intocht geweest, komt die sinterklaas van z'n boot roept ie keihard

ooooo wa zèn dur hier toch veul kiendjus!!!!!

dan val je als kind toch meteen van je geloof af, een sinterklaas die in het plat donges ouwehoert.
Vervolgens blijft hij een half uur met 3 kindjes die vlak bij de loopplank staan, kletsen, terwijl er een heel plein vol met kinderen en ouders staan te wachten tot hij het podium op klimt. Die zien dus de hele tijd niks anders als een mijter die wat op en neer gaat. Als hij dan eindelijk dat podium op gaat, gaat hij een beetje mee staan wiegen met de pietenband die ook op het podium staat, zegt 3 zinnen en smeert 'm richting het buurthuis waar hij audientie houdt.
ik vond dat echt een aanfluiting.
maar goed, ik ben dan ook geen kind meer.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2003, 13:45:38 door idefix »
we're back :(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2003, 18:45:31 »
Snieklaas, wie weet er zich nog die hilarische conference te herinneren van Toon Hermans?

Bij ons liep niets door de kamer. Ja, wij zelf. Nog een geluk dat onze familie vrij groot was, anders was het nog een trein van niks geweest OOK!!
Ik moet die man niet.....

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 18-11-2003, 20:47:25 »
Het was gewoon ons tafelkleed die Sinterklaas om had,je kon precies zien waar de asbak had gestaan. ;D

Als ik deze fragmenten zie of hoor, kan ik er nog steeds om lachen....wat een droogkl....

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #15 Gepost op: 18-11-2003, 21:00:18 »
En: hij had een mijter op......en een stuk of acht neuten.

Ik kom uit Spanje, zegt die gek.  Met MIJN sprei om, komt HIJ uit Spanje. Uit de KROEG kwam die........

En Pieterman knecht dan, maar dat was Pietermanknecht niet, het was tante Jo, want die had een paar dingen, die heb ik nog NOOIT bij Pieterman knecht gezien.......

En gooi dan wat lekkers in een of andere hoek. In plaats van dat hij zegt in welke hoek dat hij het gooit, kun je een beetje lopen zoeken waar het spul ligt......

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 18-11-2003, 21:39:00 »
whahaha...ik hoor het hem zeggen. ;D

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 18-11-2003, 23:25:08 »
Ik zat vroeger eens op schoot bij een sinterklaas die uit z'n mond stonk...  >:(

Het is nooit meer goedgekomen tussen Sinterklaas en mij...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 19-11-2003, 17:23:27 »
Gezocht: foto van blote Sinterklaas om Jokivin mee te plagen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 19-11-2003, 21:19:30 »
Sinterklaas is leuk!! >:(

Vooral het hele surprisegebeuren... daar ben ik hemaal verslaafd aan... :) Gewoon die sfeer, gaat voor mij echt niet om die man, juist dat je elkaar cadeautjes geeft en zo!

Maar ja voor kleine kinderen ist wel heel anders natuurlijk...