Dat is het hem nou net. Het komt in verschillende beroepsgroepen voor, dat je bepaalde dingen niet MAG doen, en daar moet je ook een verklaring voor ondertekenen. Zo weet ik dat het vaak voorkomt dat akteurs tijdens de looptijd van opnames geen gekke dingen mogen doen. Voorbeeld, ik heb de serie nauwelijks gevolgd: Ingeborg Wieten, die jarenlang in GTST heeft gespeeld, mocht haar hobby (fabrieksauto-races, o.a. op Zandvoort) niet uitoefenen tijdens de looptijd van die opnames. Zij hield zich daar ook aan.
Als ik ziek word, door het nuttigen van zaken die niet voor menselijke consumptie bedoeld zijn, en dan noem ik toch maar de minst gore zaken: honden- en kattenvoer eten, en ik doe dat in het kader van dat Jackass-gedoe, dan zou dat voor mijn eigen rekening moeten zijn. Ik ben van mening, dat je je werkgever, en je collega's benadeelt als je zoiets doet, en je moet je door dat soort gedrag ziekmelden. Je werk blijft liggen, en moet worden overgenomen door je collega's. Die zullen een tandje moeten bijschakelen.
Als je ziek wordt, of je ziek moet melden door een ongeluk of door een aandoening van welke aard dan ook, dan is er niets aan de hand. Maar als jij vindt dat je voor de kick door een etalageruit moet knallen, en je loopt daarbij verwondingen op die je verhinderen om je reguliere werk te doen: helaas, dan klopt er volgens mij iets niet. En DAN zou je er zelf voor moeten opdraaien, vind ik.