Heeej mensen!
Zo, ik had een hele hoop bij te praten met heel erg veel mensen deze week, superleuk en keigezellig, maar vandaar dat ik niet zoveel hier was... En voor mijn Griekenlandverslag wil ik toch eventjes de tijd nemen
. Gisteravond wel al begonnen, maar toen wilde ik ook mn ouders de 143 foto's laten zien dus was het al snel weer te laat...
Allereerst ff reactie op jullie: Linda, wat balen van die olifant, hopelijk kom je hem nog eens tegen!
Daisy, hoe gaat je tentamenweek? Relaxt dat je daarna zo lang vrij hebt!
Lola, leuk zeg dat je bij Man bijt Hond bent geweest! Was je nog in beeld?
Goed, mijn 10 dagen Griekenland... Ohh zucht
, ik mis alles en iedereen van die reis nog steeds zo...
Annemieke op vakantie
hehe, nee, op
studiereis , wij zeiden het zelf ook telkens 'verkeerd' maar officieel was het toch echt een studiereis!
Of dat elke avond uitgaan en de vele terrasjes daar nu ook zo bij horen...
Goed, ik zal enkele
hoogtepunten vertellen, want een verslag van alle dagen zou veel te lang worden.
PasenIn Griekenland was het dit jaar 5 weken later Pasen dan hier (Orthodoxe Kerk), en daarom maakten wij het dus precies mee. Op Goede Vrijdag de processie gezien en op zaterdagavond naar de dienst geweest, die ook wel erg bijzonder was met zoveel mensen die allemaal een brandend kaarsje hadden... Ze liepen trouwens de hele avond gewoon in en uit, vonden wij wel een beetje vreemd natuurlijk. Om 12 uur gaat iedereen dan met brandende kaars naar buiten (keigevaarlijk!), worden de klokken geluid en vervolgens gaan de meesten weer naar huis. Ik heb toen ook nog even een paar Grieken aangesproken, echt erg leuk om Grieks te praten
. Máár het superfantastische aan Pasen was de volgende dag, Eerste Paasdag... Toen liepen wij nl met de hele groep (21 mensen) door Thessaloniki van het ene museum naar het andere (of zoiets
) en kwamen we onderweg Griekse families tegen die ter ere van Pasen in hun achtertuin zaten te barbecuen, met natuurlijk wijn, muziek en dans... We stonden echt zo te kijken van ahhh wat leuk, zullen we mee gaan dansen...? En jawel
toen nodigden de Grieken ons uit om mee te dansen! Zo ontzettend supergeweldig was dat!
Echt sámen met de Grieken het Pasen gevierd. En een eind verderop diezelfde middag kwamen we nog een familie tegen met wie we ook mee mochten dansen
. En zij maar wijn inschenken natuurlijk
.
OlympusHet gebergte waar de goden wonen...
Ohh zucht, dat zegt toch eigenlijk al genoeg over de magie. Maar het was idd supersuperprachtig en zwaar de moeite waard om een eindje omhoog te klimmen. Echt een uitzicht waar je van naar beneden zou storten zo mooi (gelukkig stond er een hekje
). Ik had samen met een vriend alleen helaas geen tijd meer om door te lopen tot aan de waterval waar je olympisch water kon drinken (dat geeft de eeuwige jeugd!
) want we moesten natuurlijk snel weer door met de bus, maar we hebben toch ontzettend van het uitzicht genoten - de goddelijkheid straalt echt van de omgeving af
. En des te meer reden om nog eens terug te gaan
.