Soms heb je iets in je hoofd, je wilt het op het forum voorleggen, maar je weet niet welk topic daar geschikt voor is. Als er al een topic voor is dan. Dus wat doe je als je een gek idee wilt voorleggen, dan ga je naar de kroeg. Dus hier ben ik, in de enige echte molbar. Een keertje een ander onderwerp dan de felicitatiedienst.
Enfin, ik dacht aan het volgende. Wat zouden jullie vinden om ergens in Nederland op 1 april een grap uit te halen? Hoe groter de groep, hoe beter het werkt.
Bedoeling is dat we met elkaar een leuke (winkel)stad afspreken. We zullen opereren in kleine groepjes van 2 a 4 personen... zeg maar het gemiddelde winkelend publiek en we kennen elkaar zogenaamd niet.
Ons doelwit zijn de schoenwinkels. We kiezen stuk of 5 winkels uit en die zal bezoek krijgen van elk groepje. En wat zoeken we? Geurveters. Geen vreters dus maar van die dingen om je schoenen mee vast te maken. Althans, dat maak je de verkoper wijs. Veters met een lekker luchtje, zoals aardbeien, mint, etc. En je vertelt hem dat je het gisteravond nog op tv zag tijdens de reclame op RTL 4 ofzo.
Áls de gekozen winkels daadwerkelijk bezoek krijgen van alle subgroepjes, (ik hoop op minimaal 10, 20 is beter), dan zal de winkelier wel achter zijn oren gaan krabben. Hey, bestaat dit echt? De volgende dag zullen de importeurs/fabrikanten van deze winkels waarschijnlijk gebeld worden voor informatie.
En met een beetje geluk denkt één van de fabrikanten dat dit een nieuwe gat in de markt is en kunnen we het een jaar later inderdaad gaan kopen. Het zal tijd worden, want de dropveters die ik nu gebruik breken heel snel of smelten weg tijdens de regen.
Oftewel, wat denken jullie van zo'n soort grap?