looool
Heb echt dubbel gelegen om jullie (pogingen tot) vertalingen van mijn zinnetje!
Nou, komtie hoor:
dies = 'dag', idd, alleen dat kan mannelijk of vrouwelijk zijn, hangt ervan af of het dag itt nacht betekent of dag als bepaalde dag, maar ik ben eerlijk gezegd vergeten bij welke van die 2 het nou vrouwelijk of mannelijk was
, jaaa, zeeeer slecht van mij en mss was die zin dus nog fout ook
, maar ik heb maar gegokt dat het in dit geval dus vrouwelijk was.
bona = 'goed', vrl enkelvoud nominativus van 'bonus'
vobis = '(aan/voor) jullie' idd zoals Heleen zei (Y), dativus van 'vos', jullie
omnibus = dativus of ablativus meervoud van 'omnis', 'alle(n)' of 'ieder(e)'
sit = 3e pers ev coniunctivus praesens van 'esse', 'zijn'; coni is de aanvoegende wijs dus 'laat er zijn' of 'moge er zijn'
Dus:
'Moge er voor jullie allen een goede dag zijn!' ofwel:
'Dat jullie allemaal een goede dag hebben!' (dativus possessivus...)
oftewel: fijne dag iedereen...!
Idefix, ik vind het echt heel knap dat je dat allemaal weet terwijl je niet eens Latijn gehad hebt...! Cool!
Ok dan over op andere reacties... Ovide, leuk weer eens iets van je te lezen. Als je echt zo veel meeleest kun je ook wel wat vaker een reactietje of tekentje van leven neerzetten hoor... Veel plezier met je nieuwe huisje!! Uiteindelijk dus toch gelukt iets goeds te vinden!! Gefeliciteerd!
Annuh, nogmaals veel beterschap!! (mss werkt het als we het vaak genoeg zeggen)
Anne-Marie, cool als je boeken meeneemt naar de Sintmeeting!
We hebben tenslotte de zaterdag nog he...
Enne balen van je onvoldoendes enzo... :-\ Maar ja je kunt het dan toch vast volgende periode wel ophalen? Het gaat er toch maar om wat je op je eindrapport staat... Enne waarom zou je je mentor eigenlijk
niet vertellen over dat 'gezeik op school' waardoor je niet meer vrolijk bent, het is tenslotte op school... Mss kan zij er wel iets aan doen (ok das mss overdreven, ik heb natuurlijk ook geen idee wat het is...) maja wie weet is het wel iets... ik weet t nie hoor
. Of heb je geen leuke mentor?
Enne sterkte met je vriendin, ik kan me wel voorstellen dat je denkt dat t nu nie meer goed komt maar mss dat als ze je toch genoeg waard is dat je dan wel ietsje meer vergevingsgezind blijkt te zijn... Moet het natuurlijk ook wel van haar kant komen... nou ja iig succes ermee.
Goed, ik heb weekend, vandaag tentamen Latijnse teksten gehad, dat ging wel aardig denk ik, en dan ist nu leren geblazen voor Grieks grammatica van dinsdag... Mijn ouders zijn vandaag naar Zweden vertrokken (zitten nu int vliegtuig ofzo) dus ben t weekend alleen thuis... gelukkig wel jp zondag dat wordt weer gezelli... Verder zijn de lootjes met mn familie ook getrokken
dus das ook erg leuk. Ik ga niet zeggen wie ik heb want wie weet komt Fieneke hier nog wel eens (sure
) en die doet ook mee... verder nog een neef en nicht en tante... mn ouders vertikten het dit jaar :s, echt stom...
Nou ik ga maar eens naar huis (Nijmegen) om mn tas in te pakken en naar huis (Gouda) te gaan... ben dr vanavond sowieso wel weer!
Valete!