Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2110233 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #12120 Gepost op: 16-10-2003, 20:39:31 »
Ik ben de afgelopen dagen aan het stoeien geweest. Met mijn nieuwe digitale aanwinst, om precies te zijn, mijn digitale camera, die de opvolger is geworden van mijn HP 215.

Hardwarematig is het apparaat gemakkelijk in de vingers te krijgen, ik zie duidelijk dat die 4.1 Megapixels een enorme vooruitgang is. De andere had ''slechts'' 1.3.

Maar ook hier kom ik een probleem tegen met de besturingssoftware. Het appraat, de MD 9653 van Medion verslikt zich een beetje in XP, hoewel er nadrukkelijk in de gebruiksaanwijzing staat dat XP geschikt is voor deze camera.

Het besturingsprogramma laat zich wel installeren, maar het lijkt net of dat niet volledig gebeurt. Ik heb van de site van Medion het meest recente stuurprogramma geďnstalleerd. Dat had ik niet hoeven te doen, want het blijkt precies hetzelfde te zijn als het programma dat op de CDRom staat.

Iemand enig idee of ik iets verkeerd heb gedaan? Overigens krijg ik de foto's wel geladen in Picture It!, maar niet in Photo-Impressions 2000.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #12121 Gepost op: 16-10-2003, 20:59:49 »
Ik ben al een tijdje van plan om een digitale camera te kopen.

Probleem dat dan optreedt: "Ik heb er geen zak verstand van..."

Weet iemand toevallig of er ooit (niet zo heel lang geleden) een onderzoek naar gedaan is door of a la consumentenbond met beste koop etc. etc.?
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #12122 Gepost op: 17-10-2003, 14:09:41 »
Ik ben al een tijdje van plan om een digitale camera te kopen.

Probleem dat dan optreedt: "Ik heb er geen zak verstand van..."

Weet iemand toevallig of er ooit (niet zo heel lang geleden) een onderzoek naar gedaan is door of a la consumentenbond met beste koop etc. etc.?
*cora weet alles van digitale camera's

zeg me wat je er precies mee wilt doen, en wat je budget is....

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #12123 Gepost op: 17-10-2003, 15:03:51 »
Foto's maken...

Neej, het moet gewoon een leuk ding zijn waar je vooral foto's mee kan maken van weekendjes weg, het voetballen en zo... Dus vooral buiten, maar er moeten binnen ook wel foto's mee gemaakt kunnen worden. Eigenlijk dus gewoon binnen en buiten. Verder hoeven het niet echt supergoede foto's te worden. Ik hoef ze niet te bewerken om er iets professioneels mee te doen of zo. Het is gewoon naar de fotowinkel sturen om ze te laten ontwikkelen of op internet zetten zodat iedereen ze kan bekijken. Of bedoelde je deze info niet?

Budget: 250- 350 euro...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #12124 Gepost op: 17-10-2003, 15:08:07 »
dan is mijn advies:

voor verder info:minolta

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #12125 Gepost op: 17-10-2003, 15:15:56 »
Tjee, tis wel een mooi ding...
Ik zal es kieken of het iets voor me is...

Bij deze:

Han, gefeliciteerd met je ouders, en veel plezier vanavond!

Edit: Minolta Dimage F100:  € 489,- 

Budget: 250- 350 euro...

Mwoh... moet lukken....  :-\
« Laatst bewerkt op: 17-10-2003, 15:47:54 door intikker »

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #12126 Gepost op: 17-10-2003, 16:45:09 »
dan is mijn advies:

voor verder info:minolta
Cora, Ik wil absoluut geen afbreuk van je deskundigheid betreffende digitale camera's, maar ik ben zelf de niet 100% gelukkige bezitter van een Minolta Dimage 7.
Een prima toestel op zich. Heeft 5,2 megapixels, een zeer kleine shutterlag, een uitstekende 28-200 zoomlens en dubbele digitale zoomfunctie, verschillende andere handige opties en het is daarenboven zeer makkelijk om de foto's op PC te zetten wegens geen extra software nodig. Je kan er fantastische foto's mee maken, maar...
Je voelde me waarschijnlijk al komen, er is één grote maar aan het toestel, en dat is een algemene tekortkoming bij alle Minolta's :
Het zijn allemaal grote batterijenvreters ! En als de batterijen beginnen te verzwakken krijgen de toestellen problemen met hun autofocus en maak je heel blurry foto's.
Zeker als je wat foto's binnen neemt met gebruik van de flitser gaat het heel snel bergaf.
Het uitschakelen van het LCD schermpje kan de levensduur van de batterijen wel aanzienlijk verlengen, maar als je een dagje weg wil en je bent van plan om veel kiekjes te schieten heb je toch wel minstens 2 setjes herlaadbare batterijen én de bijbehorende ( maar niet meegeleverde) oplader nodig.
Een vriend van mij heeft onlangs een zeer handig toestelletje gekocht en hij is daar zeer tevreden over. Het is een Pentax Optio 33L.
Compact, met 3,2 megapixels wat ruim voldoende is voor de behoeften van Intikker én met een draaibaar LCD scherm.
Op onderstaande link vind je een uitgebreid aanbod van digitale toestellen in alle prijsklassen en van de meeste kwaliteitsmerken.
Let wel op : de prijzen zijn Belgisch en die zijn een stukje hoger dan de Nederlandse :(

http://shopping.goudengids.be/eshop/template/28/dept.asp?sid=8183&preview=&level1=2&did=4
En niets lijkt wat het is...

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #12127 Gepost op: 17-10-2003, 17:34:07 »
Hallo allemaal!

Vanmorgen naar een bruiloft van een teamgenootje geweest! Ik had nog nooit een bruiloft meegemaakt, dus vond het allemaal geweldig! Het was eerst in het gemeentehuis, waar ik buiten heb staan wachten totdat de auto (moooooi) met het paar eraan kwam. Toen natuurlijk even zwaaien en foto's e.d. en toen naar binnen. Er was een leuke ambtenaar van de burgelijke stand, die het heel leuk bracht. Daar zijn ze voor de wet getrouwd. Daarna was er natuurlijk nog de groepsfoto en met bloemen strooien etc.
We liepen daarna met z'n allen naar de kerk waar de kerkelijke inzegening (heet dat zo? Ik ben niet katholiek) werd gehouden door een heel vriendelijke en niet al te godsdienstige pastoor/dominee (wie van de twee). Er werd mooie muziek gespeeld en gezongen door een goede vriendin van de bruid. De dominee/pastoor zegende hen in en liet hen voor de kerk trouwen. Vanavond is het grote feest!

Sjors, ik heb deze camera: http://www.kelkoo.nl/b/a/sbs/nl/digitalcamera/keyword/Powershot+A300/brand/CANON/124901.html
Het is een heel fijn ding, niet te duur, licht, baterijen gaan heel lang mee, alleen zit er geen optische zoom op. Dit boeit mij vrij weinig, ik maak wel leuke foto's ermee, maar ik weet verder niet wat jij ermee wilt doen.

LC: Gaaf joh, dat je mee mag doen met een hoger team! Ik ben blij voor je! Ik weet hoe het voelt, ik mag over een tijdje meetrainen met dames 1!

Han: VERTEL VERTEL!!! Hoe was het feest? Was je stukje nog gelukt? Wij hebben voor de bruiloft vragen met antwoorden in moeten leveren, waar ze een spel van gingen laten maken. Het paar houdt namelijk erg van bordspelletjes.

Ik wil iedereen nog een fijne avond wensen en tot morgen enzo!

Kussies, Anne

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #12128 Gepost op: 17-10-2003, 18:21:46 »
Heel veel plezier vanavond Annuh!

Han: VERTEL VERTEL!!! Hoe was het feest?

Wij hebben dus ook dadelijk pas feest. Iedereen is hier eigenlijk al helemaal klaar. Ik moet alleen nog effe m'n nieuwe kleren aandoen. Ik was bang dat 't te erg zou kreukelen en heb daarom nog effe m'n 'oude kloffie' aangelaten.  ;)

M'n ouders zijn op van de zenuwen. M'n vader heeft me in 'n uur tijd wel 4 keer gevraagd of ik de digitale camera al klaar heb liggen en of ik de reservebatterijen niet vergeet.  ::)  Maar goed, 't is ook wel erg schattig dat ze zo zenuwachtig zijn. Ze weten ook helemaal niet wat hun te wachten staat vanavond!  :D

Maar ik ga me nu toch maar omkleden denk ik, want m'n vader meldt me nog maar 'n keer dat wel al om 20 voor 7 moeten vertrekken.  ;D

Iedereen 'n fijne avond en ik laat morgen wel weten hoe 't feest was!  :)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #12129 Gepost op: 17-10-2003, 18:33:21 »
Veel plezier vanavond voor iedereen die feest heeft of een uitstapje...

Han heb je nog een speech kunnen maken?? Of ga je lekker improviseren??
In ieder geval succes..!!!!
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12130 Gepost op: 17-10-2003, 20:16:29 »
Plopperdeplopperdeplop: alweer iemands leeftijd op zijn kop:

Daantje17, van harte gefeliciteerd met je onomkeerbare leeftijd.

33 lentes, zomers, winters, kies maar uit.......

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12131 Gepost op: 17-10-2003, 21:56:33 »
ow ow ow wat heb ik een hoop gemist... Han, nu is het dus zover!! Het gigantische grote feest! Cool zeg! We willen wel alles horen he!

Ik heb vanavond te horen gekregen dat ik ook bij de 3e theatersportvereniging waar ik auditie heb gedaan (6 keer meegetraind...), niet ben aangenomen :(. 3 keer achter elkaar afgewezen worden, pff, das nie leuk. Majah. Dit was het nu ook, en ze hebben me aangeraden om verder te gaan met toneel ipv theatersport, omdat ik wel talent heb maar daar beter in ben, omdat ik in mn eentje al te sterk op het podium sta om goed met het team samen te spelen als het ware... zoiets zei ze aan de telefoon daarnet. En zij heeft 8 jaar theatersportervaring dus ze zal t wel weten... dus ik denk dat ik idd maar toneel ga doen en dan nog wel eens naar wedstrijden ga kijken ofzo...

Magoe, verder zijn er vanmiddag 3 vriendinnen op bezoek gekomen in Nijmegen en dat was erg gezellig. Kheb komende week vrij en daarin moet ik enorm hard gaan leren voor mijn 5 gigatentamens de week erna. Ben de hele week in Gouda dus de comps zijn very verleidelijk... :s maar als ik te veel hier ben moeten jullie me maar wegsturen.

Blackmollie, welcome back! (als ik het zo mag noemen... :-X)

Sjors, succes met het zoeken van een camera! (Poeh, Cora, bestaat er ook iets voor niet al te veel meer dan 125 euro... ::))

Ik moet ff gaan thee drinken met mn ouders, doegdoeg!

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12132 Gepost op: 17-10-2003, 23:23:47 »
Blackmollie, welcome back! (als ik het zo mag noemen... :-X)

Knip

Hoi Annemieke

Thanks voor the welcome back
Ja, ik ben ik ben een hele tijd hier niet meer geweest. Totdat ik een mailtje kreeg over expeditie Robinson. Zoals gewoonlijk was ik mijn w.w. weer kwijt...Toen ik het had kende de site Blackmollie niet eens meer  ::) (welkom back topic had ik ook niet veracht maarre da ze me niet meer kende  :-X )
Annyway na een mailtje met compuart of malcolm kon ik weer inloggen...
open gerust een welkom back topic  :D :D

En ben je nog steeds zo dol op jonge eendjes??

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12133 Gepost op: 18-10-2003, 00:04:51 »
En ben je nog steeds zo dol op jonge eendjes??
jazeker, zie mijn avatar ;)

jouw avatar is ook suhuuuper!! :D :D

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12134 Gepost op: 18-10-2003, 00:24:33 »
jazeker, zie mijn avatar ;)

jouw avatar is ook suhuuuper!! :D :D

Ja,hahaha weet je steeds als ik jonge eendjes zie denk ik aan jou...Zo van dat zou Annemiek leuk vind..Ja, echt maf is dat..Het is zoals associeer- eendjes :D

Mijn avatar..Ik smolt ook helemaal weg toen ik die zag.
Het is een Brits korthaar kitten..zooo lief.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12135 Gepost op: 18-10-2003, 23:43:47 »
Ja,hahaha weet je steeds als ik jonge eendjes zie denk ik aan jou...Zo van dat zou Annemiek leuk vind..Ja, echt maf is dat..Het is zoals associeer- eendjes :D
ohhh wat leuk :D

Ik heb vandaag hard geleerd, goedhe goedhe (hahaha ik ben echt niets veranderd sinds vorig jaar met de proefwerkweken), ik ben begonnen met al mn Latijnse ww en bijbehorende uitdrukkingen op te schrijven in een overzichtelijke (overhoor-/leer)lijst, en ben erachter gekomen dat het geheel zo'n 20 kantjes zal gaan worden... Gewoon van die a4-klapperblaadjes he :p. En dat zijn alleen nog maar de ww, en alleen nog maar van Latijn... :p hahaha ik weet het ik ben gestoord dat ik dit doe ;)

Morgen film kijken met de jp'ers!! :D Whii heb dr zo'n zin in, gaat gezelli worden! Ff wat leuks tussen het leren door he... (nee, echt bijster veel zelfdiscipline heb ik nog steeds niet, daarnet zelfs een hele tijd tv gekeken :o)

Benieuwd wanneer Han met een uitgebreid verhaal over de party komt...!!

welterusten,
Annemieke

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12136 Gepost op: 19-10-2003, 00:09:32 »
Tjeeezzz meissie ik word al moe van die hele lijst die je schrijft,dat latijn enzoo..maarre wel goed van je heurrrr. Mcht ik ooit wat tevertalen hebben mag ik jou wel vragen he?

Wat is eendjes in het latijns  8)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12137 Gepost op: 19-10-2003, 01:12:51 »
Anas Anas, als het goed is ;D ;D

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #12138 Gepost op: 19-10-2003, 01:24:10 »
Anas Anas, als het goed is ;D ;D

Hhaha LOL

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #12139 Gepost op: 19-10-2003, 12:55:53 »
Hadden jullie me niet eerder kunnen vertellen dat er een subforum is dat geheel aan tv gewijd is  ;)

Sluit de verloren dochter maar in jullie armen  ::) *kuch*
No Milk today???