dan is mijn advies:
voor verder info:minolta
Cora, Ik wil absoluut geen afbreuk van je deskundigheid betreffende digitale camera's, maar ik ben zelf de niet 100% gelukkige bezitter van een Minolta Dimage 7.
Een prima toestel op zich. Heeft 5,2 megapixels, een zeer kleine shutterlag, een uitstekende 28-200 zoomlens en dubbele digitale zoomfunctie, verschillende andere handige opties en het is daarenboven zeer makkelijk om de foto's op PC te zetten wegens geen extra software nodig. Je kan er fantastische foto's mee maken, maar...
Je voelde me waarschijnlijk al komen, er is één grote maar aan het toestel, en dat is een algemene tekortkoming bij alle Minolta's :
Het zijn allemaal grote batterijenvreters ! En als de batterijen beginnen te verzwakken krijgen de toestellen problemen met hun autofocus en maak je heel blurry foto's.
Zeker als je wat foto's binnen neemt met gebruik van de flitser gaat het heel snel bergaf.
Het uitschakelen van het LCD schermpje kan de levensduur van de batterijen wel aanzienlijk verlengen, maar als je een dagje weg wil en je bent van plan om veel kiekjes te schieten heb je toch wel minstens 2 setjes herlaadbare batterijen én de bijbehorende ( maar niet meegeleverde) oplader nodig.
Een vriend van mij heeft onlangs een zeer handig toestelletje gekocht en hij is daar zeer tevreden over. Het is een Pentax Optio 33L.
Compact, met 3,2 megapixels wat ruim voldoende is voor de behoeften van Intikker én met een draaibaar LCD scherm.
Op onderstaande link vind je een uitgebreid aanbod van digitale toestellen in alle prijsklassen en van de meeste kwaliteitsmerken.
Let wel op : de prijzen zijn Belgisch en die zijn een stukje hoger dan de Nederlandse
http://shopping.goudengids.be/eshop/template/28/dept.asp?sid=8183&preview=&level1=2&did=4