Opdracht 1: RaadselsAnnelies & Marzena zijn hier niet bij.
Robin & Hans drukken op de knop.
bij Eline bij de 500 euro (maar Eline heeft het niet goed)
bij Bertrand drukken ze bij 500 euro (Bertrand heeft het goed rond de 800/850).
Bij Davey is het onduidelijk wanneer ze drukken (maar hij heeft het ook niet goed)
Bij Sam is het onduidelijk wanneer ze drukken, waarschijnlijk ook 500 want je ziet ze boven de knop hangen bij de 550.
Bij Robin & Hans drukt de rest bij de 500 euro, maar ook dit slaagt niet en zo gaat de 500 die Bertrand heeft verdiend er weer uit.
Ingewikkeld voor wie nou wat bijdraagt aan de pot:
In de pot:
+€500 door Bertrand (verdienste van Bertrand, want het had meer kunnen zijn als Robin & Hans eerder hadden gedrukt).
-€500 door Robin/Hans samen omdat hun opdracht faalt en het geld van Bertrand niet in de pot terecht komt, ieder dus -250.
Mijn schema met geld laten liggen is wat complexer... Normaal wil ik namelijk al het potentiële geld dat kan verdiend worden hierin verwerken. Maar het is natuurlijk nagenoeg onmogelijk dat ze hier 1000 euro per raadsel verdienen want dan moeten ze het wel héél snel oplossen. Zelfs de 'snelle' Bertrand was rond de 850 euro.
Ik denk dat ik in ieder geval voor Robin en Hans de 300 (?) euro die Bertrand meer had kunnen verdienen noteer. Beide heren werken hierbij vertragend om te gaan drukken.
Voor Eline, Davey en Sam elk 500 euro niet in de pot.
(Voorlopig nog niks gedaan met de overige 1700 die ook verdiend had kunnen worden als de raadsel correct was opgelost én eerder was gedrukt)
Dan zorgen Robin & Hans ook nog met het falen van hun opdracht (naast dat er geld uit de pot gaat) ook nog dat er niet 500 euro in komt. (ieder 250). Ook hier doe ik voorlopig nog niks met de overige 1000 euro die verdiend had kunnen worden bij een correctie oplossing en eerder drukken.
Volgen jullie me nog?
(Suggesties overigens welkom!)
Opdracht 2: Dronken Museuminbraak Annelies & Marzena bereiden voor en loodsen de mensen door het museum. Annelies draagt hier nauwelijks aan bij dus verdient ook weinig/niks voor de pot.
Het duo Sam & Davey gaan voor de 500 euro en verdienden die ook. +500/3 voor Marzena, Sam en Davey.
Het duo Bertrand en Eline gaan voor de 1000 euro en een van de twee laat het alarm afgaan. Ze suggereren zelf Bertrand maar hier ben ik niet van overtuigd. Marzena zegt ook dat ze het had moeten herhalen, maar ik vind dat vooral Bertrand en Eline hier schuldig aan zijn. 200 euro niet verdiend voor Marzena en 400 euro niet verdiend geld voor Bertrand en Eline.
Het duo Hans & Robin gaat voor de 1500 euro en roven dit ook succesvol. 1500/3 voor Marzena, Hans en Robin.
De ongewone eliminatiePff... er kon 3000 euro verdiend worden, maar helaas weten we niet
wie op wie heeft gestemd en wie het rode scherm had.
Doe ik voorlopig nog niks mee, misschien krijgen we later nog meer informatie...
Totaalstand na 3 afleveringen Eline: 500 euro in de pot, 3233,33 laten liggen
Annelies: 500 euro in de pot, 2250 laten liggen
Hans: 678,57 euro in de pot, 400 laten liggen
Davey: 1095,24 euro in de pot, 2333,33 laten liggen
Bertrand: 1678,57 euro in de pot, 1150 laten liggen
Robin: 1928,57 euro in de pot, 1983 laten liggen
Marzena: 2195,25 euro in de pot, 1533 laten liggenSam: 2516,67 euro in de pot, 2083,33 laten liggen.
In totaal is er 14.500 euro in de pot, en hebben ze 17.800 (+5700) laten liggen
Minst verdacht: Marzena (veel in de pot, relatief weinig laten liggen) en Sam (veel in de pot)
Meest verdacht: Eline en Annelies, en dan Davey (weinig in de pot, relatief veel laten liggen)