Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 71342 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #400 Gepost op: 27-03-2017, 13:39:51 »
Ok, logisch. Ik heb tussendoor wel geswitcht, 1 keer naar Eline. Is inderdaad niet zo nuttig want er zijn er dan altijd wel die Eline al langer als Mol hebben, ala. Volgens mij ga jij een hele hoge ranking halen  ::jaja::.

Eerste keer dat mijn schot-voor-de-boeg-Mol ook de Mol zou zijn. Al is mijn reden van toen ('ze lijkt het minste op Gilles') wel een hele flauwe.

Toch blijf ik hopen dat het Eline is. Zou ik het meeste plezier uit halen denk ik.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 27-03-2017, 13:54:23 »
Eerste keer dat mijn schot-voor-de-boeg-Mol ook de Mol zou zijn. Al is mijn reden van toen ('ze lijkt het minste op Gilles') wel een hele flauwe.

Toch blijf ik hopen dat het Eline is. Zou ik het meeste plezier uit halen denk ik.

Met die reden heb ook ik Annelies als schot-voor-de-boeg-Mol gehad. Flauw misschien, maar is dat niet inherent aan een reden voor een schot-voor-de-boeg-Mol?

Ik ben 100% overtuigd van Annelies, dus hopen gaat niet meer maar ik verwacht wel een goede Mol met goede Molacties!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #402 Gepost op: 27-03-2017, 14:52:50 »
Ik blijf bij Annelies. Al vanaf de eerste aflevering  ::tandpastasmiley::

Toch zal ik niet verbaasd zijn als het toch Eline is. Of eventueel zelfs Davey. Enfin, over een uur of tien zullen de meesten inmiddels weten wie die mol van 2017 is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #403 Gepost op: 27-03-2017, 15:10:40 »
Dit weekend alle afleveringen nog maar eens teruggekeken. Bij elke opdracht heb ik voor mezelf een overicht gemaakt in gedrag wat de mol wél en juist niet zou doen.
Bij iedere kandidaat heb ik nog grote twijfels waarom je als kandiaat bepaald gedrag zou vertonen. Maar bij iedereen is ook gedrag te zien wat een mol nooit zou doen. (Eventuele uitleg staat tussen haakjes)

Hier de voornaamste redenen waarom ik steeds twijfel. Eerst dingen die ik niet snap als ze kandidaat zijn.
Annelies- lijkt echt gestressed te zijn bij spannende gebeurtenissen. (Geacteerd?) bril ligt andersom in het donker. (??)
Davey- zegt de vrijstelling te willen en gaat daarom naar het podium. Terwijl het toen nog niet bekend was dat degene die het dichtst bij het podium de vrijstelling zal krijgen. + Staat vaker op beste positie. (Goed geluk??)
Eline- legt de verdenking steeds op een ander, typisch mollengedrag. (Schat zichzelf verkeerd in)

Dan nu waarom ze de mol absoluut niet kunnen zijn. (of toch wel)

Annelies- kiest vaak voor onlogische mollocaties. (Ivm fysieke conditie)
Davey- kiest vaak voor geld i.p.v. pasvragen/kampeergerei. (Verdenkingen wegnemen) + Geeft goede tips naar café. (??)
Eline- Geeft eveneens goede tips naar café. (??)

Uit mijn overzicht is uiteindelijk gebleken dat Annelies het meest verdacht is en daarna Eline. Davey is het meest kandidaats.

De tactiek van mol Annelies was denk ik net iets dommer en vermoeider over komen, dan ze daadwerkelijk is. Opdrachten gaan de mist in doordat ze weinig initatief neemt als het moet.

De tactiek van Eline als mol zou zijn om anderen de fouten te laten maken om ze vervolgens te beschuldigen.

De tactiek van Davey als mol was veel fanatisme tonen, hierbij moet wel eens geld worden verdiend om vertrouwen te winnen. Hierdoor kan hij belangrijke beslissingen maken.

Al met al kom ik tot de volgende conclusie:
Davey is het meest kandidaats, maar lijkt het meeste voorkennis te hebben.
Eline doet het meest mols, maar ook dingen die een mol nooit zou doen.
Annelies is niet te peilen.

Volgens logica zou ik zeggen Annelies, maar dan heeft ze het bijzonder goed gedaan. Niet mijn favoriete mol-tactiek, maar dat kan je ook lastig verwachten van 'ons moeke'.

Mijn gevoel zegt Eline.
Mijn verstand Annelies.
Mijn hoop (en pool) Davey.

Ik mag mijn definitieve keuze niet verder uitstellen voor mezelf dus hier komt'ie dan:

Eline is de mol!

Alvast chapeau voor Annelies!
« Laatst bewerkt op: 27-03-2017, 15:24:05 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #404 Gepost op: 27-03-2017, 15:19:13 »

ik gebruik de pizzakoerier alleen maar om aan te geven dat je een deelnemer het idee kunt geven dat hij de keuze maakt, terwijl dat niet echt zo is. eline doet dat in sommige antwoorden, "ja dat denk ik ook , maar ik wwet t niet zeker"

en zelfs als t davey is, blijf ik erbij dat hij in deze niet te  mols bezig is geweest. hij draait ook niet om als hans het zegt , maar rijdt  gewoon in de juiste richting verder.

voor mij een gemiste molkans. maar zoals al gezegd we zullen t wel zien

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 27-03-2017, 15:27:15 »
alvast chapeau voor Annelies!

::rofl::
+1

Ik kan ons moeke erg waarderen, en ze zou haar fysieke beperkingen gewoon goed hebben uitgespeeld.

Ben er wat later ingekomen, maar een mooi en spannend seizoen hier, wie de mol ook zal blijken te zijn!

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #406 Gepost op: 27-03-2017, 18:13:32 »
Waauw, nek aan nek hier! Komaan ... nog een paar stemmen en dan heeft dit forum het goed!

Ik snap dat het moeilijk is voor velen dit jaar maar wat heb je nu aan drie mollen. Dat is toch niet fijn kijken als de ontknoping nadert, het programma wordt alleen maar spannender wanneer je kleur bekent. Beeld jullie in dat jullie zelf de laatste test zouden invullen als kandidaat in de finale. Geen enkele kandidaat spreidt op twee mollen in een finale! "Dan zijde sorry dat ik het zeg, de loser van het spel hè." :P

Om het met percentages uit te drukken. Honderd procent Annelies voor mij, en ik vind ze allesbehalve een flauwe Mol. Ze past naar mijn gevoel perfect als Mol in dit seizoen. Ze heeft consistent gedrag vertoond doorheen alle afleveringen. Ze heeft elke aflevering wel iets mispeuterd. Had misschien nog net iets liever gehad dat ze ook een paar overwegend goeie acties had. Afl. 1 is er zo een van, maar dat zie ik als De Mol die iedereen de kans geeft om aan het spel mee te doen, maar daarna is het al wachten tot afl. 6 bij de hartslag en het laatste geld verdedigen wat ze net allemaal had afgepakt. Als er wat meer van die acties waren had ik wat meer aan haar kunnen twijfelen, maar die zijn er gewoon niet. We hebben nu eenmaal te maken met een Mol die het aandurft om het allemaal open en bloot te verklooien.

Heb gisteren de eerste paar afleveringen nog eens gekeken en daar heeft ze echt haar personage gecreëerd vind ik, ze probeerde in het begin echt het cliché te spelen van de oudere persoon die erbij is maar die niemand serieus neemt. Zo was het vorig jaar ook een beetje met Ruth, Marc, Manuella, zelfs een Thibaud zagen velen als kan de Mol nooit zijn. Ik denk dat ze daar een beetje mee gespeeld hebben. Met succes want in vele poll staat ze op dit moment vanonder.

Stilletjes aan begin ik zelfs te denken dat ze altijd al een oudere mol wilden als tweede. Op deze manier lijkt het bijna een re-enactment van het tweede seizoen. Ik was alleen nog aan het wachten op een verradermoment zoals toen maar dat is er niet gekomen.

Voor mij is het overduidelijk, vanaf vanavond kunnen we schietgebedje doen bij onze nieuwe patroonheilige, Notre Dame Annelies. ::hypocriet::

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 27-03-2017, 18:23:43 »
De barcode/morsehint heeft mij overtuigd tis davey
#teamamaimiljaarde

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #408 Gepost op: 27-03-2017, 18:45:12 »
Ohhhh wat zou het héérlijk zijn als Davey het vanavond blijkt te zijn.
Of Eline. Iedereen behalve Annelies. Gewoon om hier te lezen wat het superzelfverzekerde Annelies kamp ervan zou maken :)

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 27-03-2017, 20:01:36 »
Ik blijf bij Eline.

Maar ik zou niet steil achterover slaan van één van de twee anderen. Spannend!

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 27-03-2017, 20:06:24 »
Iedereen heel veel kijkplezier vanavond.
Ik ben bang dat het Annelies zal zijn, maar blijf bij mijn eigen molkeuze Davey!  ::tandpastasmiley::
Helaas weet ik het zelf morgen pas, kan niet eerder kijken.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 27-03-2017, 22:07:03 »
Ik weet t nu al dankzij mijn mediabox , waarbij ik met minimale vertraging uitzendingen via iptv kan zien, de eerste paar afleveringen deed hij t nog niet maar de afgelopen twee werken had ik een vrij Constante stream van vier. Het beste news opnieuw inschrijven voor volgend seizoen.  ::tandpastasmiley::

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #412 Gepost op: 27-03-2017, 22:39:03 »
Ik ben blij met de mol, ook al zat ik mis met Davey. :)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #413 Gepost op: 27-03-2017, 22:39:30 »
Ik ben blij met de mol, ook al zat ik mis met Davey. :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 27-03-2017, 22:47:29 »
De mol is Eline...

De mol moet bij de inbraakoefening alcoholvrije coctail gekregen hebben...Annelies deed niet mee dus valt weg
De mol is een vrouw aangezien vorige jaar al een man de mol was
Eline heeft bij de eerste opdracht te laat gedrukt...wat ongeloofwaardig was.
Ze heeft het minste bijgedragen bij de pot...

zo simpel dit jaar voor me....had haar vanaf afl 1 verdacht.
en met het te laat drukken van knop (2 keer)kon het niet anders dan eline de mol zijn.
haar coctail heete kill bill...miss ook een tip?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #415 Gepost op: 27-03-2017, 22:58:21 »
Vond haar in het begin heel verdacht, maar vond Davey toen verdachter.
Halverwege had ik Davey afgeschreven en kwam Annelies op 1 bij mij. Zij bleef op 2....

De laatste paar afleveringen zag ik haar weinig doen. Ik ben dus benieuwd volgende week wat ze in deze afleveringen uitgespookt heeft. Duidelijkste molactie was de museumkraak ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #416 Gepost op: 27-03-2017, 23:02:53 »
ja klopt. Ik ben ook wel benieuwd naar de molacties die ze gaan tonen.
Wat ik nooit aan haar vond kloppen was dat ze zo'n slechte politie agent was. Zwakke conditie, slechte ondervragingstechnieken en soms gewoon dom doen. Maar nooit bovenaan mijn verdachtenlijstje gestaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 27-03-2017, 23:09:42 »
Er zijn er nog wel hoor. Drukknop was al serieus op t randje. Ik zal er niet verbaasd van staan als ze toen al op de radar kwam bij davey.

Valproef wil ze de groep proberen te beinvloeden wat uiteindelijk mislukt.

Penguin heel snel maken zorgt er voor de Hans minder tijd heeft.

Het zijn geen grote mol acties dat geef ik toe, maar t is meegaan met foute keuzes vd rest en tegenstribbelen Waar nodig.

Verder vind ik t opvallend bij hoeveel opdrachten je vrij makkelijk politie taken kon invullen.
Heel vaak kooien, vastzitten, roof, ondervraging, schieten.

En volgende week zien we haar met dat dekbed wapperen Zonder dat ze t wil scannen. Wij moesten die code scannen. En de link Vinden naar t lego setje.
Of de makers ook bewust de rode theorie zoveel hebben doorgevoerd als bewuste red herring (dwaalspoor) ? Ik denk dat wij dat spoor te graag wilden volgen.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 27-03-2017, 23:13:12 »
Dames en heren. Het spel is gespeeld. De laatste stand om 20u35 was:

Annelies 51
Davey 38
Eline 51

Uiteraard geen reset van de poll deze week. Ik vermoed wel dat anderen deze week nog wel polls gaan opstarten om de Mol een rating te geven.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #419 Gepost op: 27-03-2017, 23:13:58 »
HULDE HULDE HULDE aan alle Eline verdenkers  ::bravo::

Ik kan niet stoppen met smilen. Wat een heerlijke ontknoping en wat ben ik blij dat het Annelies niet is.