Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 71394 keer)

Offline Marisa

• Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #280 Gepost op: 19-03-2017, 00:55:36 »
1. Annelies.
2. Robin.   
3. Eline.
4. Davey.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #281 Gepost op: 19-03-2017, 10:08:58 »
Annelies, al sinds het begin  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 19-03-2017, 12:51:04 »
Annelies of Eline, maar m'n gevoel gaat toch meer richting Annelies...

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #283 Gepost op: 19-03-2017, 22:20:46 »
Ik zet m'n pool in op Eline, hoop het meest dat het Robin is maar peis dat het Annelies is. Maar als Davey het is zou ik ook niet verbaasd zijn. ::)
Ik ben het een beetje beu om te zweven, hoe geraak ik in een tunnel ???
...óf niet!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 20-03-2017, 11:36:33 »
Na een week overpeinzen blijf ik toch op Eline. De mannen kan ik afschrijven omwille van keuzes of acties die hen voor mijn criteria kandidaat maken. Annelies ga ik zachtjes doorstrepen omdat het volgens mij een beetje overkill van een Mol zou zijn om haar tactiek te blijven gebruiken.
Spoiler: Oud-Mol uit WIDM-reeks (klik om te tonen/verbergen)

Eline heeft daarentegen genoeg opdrachten laten mislukken en slechts sporadisch geld verdient om misschien eventueel wat vertrouwen te winnen.

Dus als ze vanavond niet afvalt, is het Eline tot de ontknoping. ;)

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #285 Gepost op: 20-03-2017, 14:57:03 »
Ik zeg Davey, wel tegen beter weten in helaas... Ik ben er vrijwel zeker van dat Annelies de mol is.
Maar toch zeg ik DAVEY!!  >:D

RIP Pool
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #286 Gepost op: 20-03-2017, 17:38:43 »
Ik blijf bij Eline, ondanks dat mijn verstand ergens nog "Annelies, Annelies, Annelies" aan het roepen is.

Davey en Robin geloof ik niet meer in. Davey is gewoon te onmols geweest de afgelopen afleveringen. Hoewel ik een paar afleveringen geleden hem nog als mol had, kan ik zijn gedrag niet meer goedpraten. Als het nou bij één opdracht was, maar het is naar mijn idee een beetje een opstapeling van onmolse acties. Robin heb ik eigenlijk nooit echt verdacht, wat ook wel gevaarlijk kan zijn, maar volgens mijn follow-the-money principe kan hij eigenlijk ook niet meer de mol zijn.

Overigens, ik vind het opvallend dat in deze poll eigenlijk drie verdachten naar boven komen: Annelies, Eline en Davey. Maar uit wie is de mol niet er twee duidelijk niet zijn (Davey & Robin). De (meeste) mensen die Davey als hoofdverdachte hebben lijken dus Eline en Annelies niet zo zeer te hebben afgeschreven terwijl de (meeste) mensen die Annelies of Eline als hoofdverdachte hebben Davey wel (maar Eline of Annelies niet) hebben afgeschreven als mol.

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #287 Gepost op: 20-03-2017, 17:52:49 »
Overigens, ik vind het opvallend dat in deze poll eigenlijk drie verdachten naar boven komen: Annelies, Eline en Davey. Maar uit wie is de mol niet er twee duidelijk niet zijn (Davey & Robin). De (meeste) mensen die Davey als hoofdverdachte hebben lijken dus Eline en Annelies niet zo zeer te hebben afgeschreven terwijl de (meeste) mensen die Annelies of Eline als hoofdverdachte hebben Davey wel (maar Eline of Annelies niet) hebben afgeschreven als mol.

Denk dat dit wel klopt ja.. Kan alleen voor mezelf spreken maar ik zit vanaf de 1e aflevering op Annelies en daar kwam Davey al snel bij. Ik vul nu Davey in als mol in deze polls omdat ik enorm hoop dat hij het is ipv Annelies, maar zij is een logischer mol. Misschien heeft het iets met verstands- en wensmol te maken? Hoewel er voor beiden een hoop te zeggen valt als mol! Annelies zit altijd ergens op de achtergrond te spoken, ik geloof dat meer mensen hier dat hebben.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #288 Gepost op: 20-03-2017, 18:09:40 »
Om mijn 'ik heb eigenlijk geen idee meer'-gedachten samen te vatten...

Hoopmol- Davey
Daar heb ik mijn pool (bijna) volledig op ingevuld. Staat altijd op de beste mollocatie (of wil daar staan)

Wensmol- Robin
Kan het me niet voorstellen. Afgestreept bij het geitenmelken

Verwachte mol- Annelies
Qua redenatie het meest logisch. + Anders was ze wel afgevallen???  :-X

't zal me niets verbazen mol- Eline
Levert niet bepaald geld op ofzo + legt verdenking op anderen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #289 Gepost op: 20-03-2017, 19:35:25 »
Tijd om kleur te bekennen wie ik al die tijd verdacht en wie al wekenlang mijn hoofdverdachte is!

Van in het begin heb ik mijn pijlen gericht op 4/5 kandidaten die vorige maandag nog in het spel zaten. Dat waren Davey, Annelies, Eline & Sam (een heel klein beetje tot na de 2e afl., toen hij de eer redde van alle zingende Limburgers). Met die eerste drie als top 3. Vond ze alledrie van in het begin mysterieuze figuren en dat is eigenlijk nooit veranderd.

Mijn eerste hoofdverdachte was Eline, vond het wel iets hebben, de flik als Mol. Net te laat als 6e op de knop drukken, haar rare antwoorden op de quizvragen, niet durven vallen maar toch als enige niet-durver vallen, een toontje lager zingen in het koor, haar grappige sluiptechniek ... Maar misschien was het wel wat te mooi om waar te zijn dus na 2,5 afl. (nog tijdens de afl.) ben ik geswitcht naar ...

Notre Dame, Annelies!!!

Sinds een paar afleveringen geraak ik er meer en meer van overtuigd dat zij het wel moet zijn! Mijn vermoedens werden vooral bevestigd tijdens heel haar optreden in afl. 3, dat sfeertje van haar black-out en het witte scherm dat ze daar creëerde heeft me nooit losgelaten. Ik vind ze allesbehalve passief zoals haar vaak wordt verweten. Integendeel, ze lijkt zelfs vaak aan het stuur te zitten. Letterlijk vanaf haar eerste actie (waarmee ze meteen 2 personen kon beïnvloeden om niet op de knop te drukken). Het helpt om haar te verdenken doordat ze bijna niks goed doet. Ze doet hier en daar wel goede dingen maar ofwel gaat de groep er niet in mee ofwel blijkt er nog een tweede laag te zitten waar het alsnog mis kan gaan. Ze staat daarbij niet overal aan kop in de polls, wat me dan ook weer sterkt in de gedachte van Annelies Mol.

Veel kijkers willen een perfecte mol aan het werk zien, een mol die én alles saboteert, én uit het zicht weet te blijven. Spijtig genoeg blijkt dat meestal een iets te romantisch beeld. Annelies is geen perfecte Mol, maar dat zijn de anderen zeker ook niet. Voor elke potentiële mol valt er wel iets af te dingen en niemand van de laatste vier bleef uit het zicht.
Persoonlijk vind ik een Annelies Mol wel perfect passen bij dit seizoen. En hoe ze het spel gespeeld heeft tot hiertoe oogt zeer geloofwaardig, vrouwen van haar leeftijd worden maar al te vaak onderschat, vooral door de jongere generaties, terwijl net zij meer in hun mars hebben dan vaak wordt getoond. Bij Annelies heb ik alleszins het gevoel dat we niet het hele plaatje te zien krijgen. Wie weet wilden de makers al die criticasters voor eens en altijd de mond snoeren en kozen ze dit keer voor de moederfiguur van het gezelschap. Iemand die je blindelings zou moeten kunnen vertrouwen. Meer en meer begin ik te denken dat ze een soort van parodie neerzetten van de vrouw op middelbare leeftijd. Terwijl net dit jaar zal blijken dat zelfs je eigen moeder zomaar even de mol kan zijn. Indien er nog seizoenen zullen volgen kan door deze zet werkelijk iedereen het zijn, er zijn geen grenzen meer.

Eline en Davey heb ik nooit echt overtuigend kunnen afschrijven. Van hun twee zou ik zeggen dat ik Eline nog het meest zie als Mol. Bij Davey lijkt het soms alsof er Mol op zijn hoofd getatoeëerd staat. Kijk gewoon naar die beginscène van afl. 4! Het zou een goeie zijn maar misschien altijd al te voor de hand liggend. Hij zuigt al vanaf afl. 1 alle molaandacht naar zich toe, kijk maar eens naar al de polls waar hij zelfs nu nog altijd ergens vanboven prijkt. Van Eline dacht ik in het begin dat ze opvallender ging zijn, maar ze is gek genoeg een beetje onopvallender geworden.
Bij Robin zie ik wel wat anderen in hem zien als mol, maar ik zou het persoonlijk een beetje een spijtige keuze vinden als Mol, al begint hij te beteren naarmate de groep kleiner wordt, maar dat heeft dus toch wel een hele tijd geduurd om te warmen aan zijn personage dat hij hier heeft neergezet.
Sam had ik dan weer geweldig gevonden, iedereen zou stomverbaasd voor tv hebben gezeten tijdens de ontknoping. De sympathieke Limburger als Mol zal voor een ander seizoen zijn helaas.

Er is nu een kans dat mijn drie initiële verdachten (Davey, Eline & Annelies) in de finale geraken. Het zou alvast een killerfinale zijn, volgens mij ook de eerste keer in jaren dat de mogelijke finalisten elk apart nog zo verdacht worden. Hoop dat het deze finale wordt, al vrees ik een klein beetje voor één van deze drie.

Eén ding weet ik zeker, de finale wordt gespeeld met mijn hoofdverdachte, de mysterieuze mama van de groep ::hug:: ... Miss Moto 1979 8) of zal ik haar hier en nu gewoon al maar dopen tot Miss Mol 2017 ::roos:: ... Onze-Lieve-Vrouw ::hypocriet:: Annelies! >:D Ook al heb ik ze al lang door, ze heeft dat tot hiertoe voortreffelijk gedaan! ::respect:: Het blijft plezant om de echte Mol bezig te zien als je er rotsvast van overtuigd bent dat je goed zit. Nu nog de laatste twijfelaars de verkeerde richting uitsturen en ze is met verve geslaagd in haar opzet.

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 20-03-2017, 19:42:50 »
Volgens de pool: Eline
Volgens de poll: Annelies
Volgens mijn gedachten: Chaos

#teamamaimiljaarde

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #291 Gepost op: 20-03-2017, 19:47:27 »
@FeniX: Mooi geschreven stukje! En het zal je niet verbazen dat ik mij er heel goed in kan vinden. Ik hoop alleen wel dat jij Davey en Eline anders dan ik als winnaar of verliezer in de pool hebt ingevuld want anders kan ik sowieso naar poolwinst fluiten. ;)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #292 Gepost op: 20-03-2017, 21:53:51 »
Allez merci voor het compliment. Euhm ... laat ik het zo zeggen, heb al een paar keer een risico genomen, noodgedwongen moeten switchen, paar keer de afvaller goed. Ik verwacht nog wat te zakken. Eerst geloofde ik niet in een finale met Davey, geen idee waarom ... want nu zie ik het pas dat hij daar gewoon hoort.

Bij deze geef ik je een beetje good hope Heinz! ::ok:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 21:55:39 door FeniX-V »

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #293 Gepost op: 20-03-2017, 22:13:07 »
Droomfinale op basis van de verdenkingen!
#HetIsTochWaarZeker!?

« Reactie #294 Gepost op: 20-03-2017, 23:15:27 »
Dat is echt voor het eerst in tijden dat ik in de finale nog zo'n zwakke onderbouwing heb voor mijn mol. Ze kunnen echt alledrie de mol zijn wat mij betreft, maar ik ga toch voor Davey. (edit: maar eigenlijk is het natuurlijk gewoon Eline)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 20-03-2017, 23:18:43 »
Stand om 20u30

Annelies- 34 (31.8%)
Davey   - 24 (22.4%)
Eline   - 44 (41.1%)
Robin   - 5 (4.7%)

Geef me een minuutje en we kunnen voor de laatste keer die ene belangrijke vraag beantwoorden.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #296 Gepost op: 20-03-2017, 23:20:36 »
Davey

En ik hoop echt echt echt niet Annelies. Dit zou mij zo teleurstellen!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 20-03-2017, 23:21:15 »
Deze keer vul ik hem pas aan het einde van de week in omdat het finale is en ik ga waarschijnlijk de 7 aflevering opnieuw kijken.

Maar mijn Eline-verdenking wankelde echt vandaag. Ze deed het naar mijn gevoel misschien een beetje te goed vandaag. Davey was dan weer enorm verdacht bij het rugby spelen. Annelies daar hoop ik nog passende tegenargumenten voor te vinden bij het terugkijken.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 20-03-2017, 23:21:44 »
Ik blijf erbij...

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #299 Gepost op: 20-03-2017, 23:28:49 »
Ik blijf bij Eline

Dit wordt wel een super thriller finale  ::spook:: Ze zouden het alle 3 heel goed kunnen zijn

Het wordt voor mij in ieder geval de spannendste ontknoping ever