Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 71390 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #140 Gepost op: 28-02-2017, 00:18:58 »
mm. hans valt na vandaag van t podium af had zeker langzamer kunnen fietsen en had als mol met t gouden ei zeker die 3k in eigen zak kunnen steken.

davey: enorm gedreven bezig, vliegt er overal in. maar maakt geen tussenopdracht echt af bij de fietstocht, blijft een mogelijke verdachte

eline: ja vanaf dag 1 mn mol en blijft daar voorlopig staan. maar t geloof is tanende

annelies; ja een luie kandidaat zou een nieuwe tactiek voor een mol kunnen zijn.

sam  na die kooropdracht geen moment meer als verdachte gezien

robin: stijgt met stip. zit te vaak op de goede positie, splijt de groep vrij vaak met direct gedrag en is niet zichtbaar vermoeid naar de fiestopdracht. had hij meer gekund en dus beter als rode lantaarn? eerst half uur nauwelijks bewegen en dan laatste uur volle bak, dan had e rest zeker een uur meer om iets te doen aan de opdrachten
alleen het vinden van dat haakje bij de melkbuis  zooo onmols

eline
davey
annelies
kort gevolgd  door robin

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 28-02-2017, 00:25:00 »
En in de derde opdracht kon ik niet zo snel horen wie met het goede café kwam maar het waren Davey en Eline die er meteen op inhaakten en Annelies die zweeg...

Maar is geld voor 1 persoon niet hetzelfde als een gedeelte uit de pot gereserveerd krijgen?
Als de mol helpt het geld ín de pot te krijgen kan de mol het ook weer wegspelen bij een toekomstige opdracht. Gaat het naar 1 kandidaat en de mol helpt die kandidaat, is dat dan hetzelfde als geld uit de pot houden? Het was leuker geweest als het geld dat Hans eventueel zou winnen úit de pot ging. Dan was er voor de mol een schone taak weggelegd geweest, maar nu zie ik het niet zo.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 28-02-2017, 00:28:10 »
eline
davey
annelies
kort gevolgd  door robin

In die volgorde voorlopig, ja.

EDIT: Mijn volgorde is na herbekijken van aflevering vier gewijzigd, en nogal drastisch:
Sam heeft bij mij nu de plaats van Eline ingenomen, Robin die van Davey... en Annelies komt op 4. 
Mijn top 3 dus nu: 1. Sam   2. Robin    3. Eline.  Davey lijkt me na deze aflevering toch echt te kandidaats.
Er valt nog niks te wijzigen in de poll, zie ik.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 01:35:42 door Marisa »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #143 Gepost op: 28-02-2017, 00:37:53 »
Interessante vragen stel je tureluurs. Ik heb ze even opgesplitst zodat ik mijn licht erover kan laten schijnen:

Maar is geld voor 1 persoon niet hetzelfde als een gedeelte uit de pot gereserveerd krijgen?

Hans zou persoonlijk geld krijgen dat niet eerst in de groepspot zou gaan maar direct naar hem. De Mol wil de groepspot zo laag mogelijk houden en niet persoonlijk voordeel voor kandidaten dwarsbomen, ook niet als dat geld is.

Als de mol helpt het geld ín de pot te krijgen kan de mol het ook weer wegspelen bij een toekomstige opdracht.

De Mol hoeft niet eerst geld in de pot te doen om ander geld uit de pot te houden.

Gaat het naar 1 kandidaat en de mol helpt die kandidaat, is dat dan hetzelfde als geld uit de pot houden?

In dit geval wel.

Het was leuker geweest als het geld dat Hans eventueel zou winnen úit de pot ging. Dan was er voor de mol een schone taak weggelegd geweest, maar nu zie ik het niet zo.

Dat was misschien wel beter geweest ja. :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #144 Gepost op: 28-02-2017, 00:55:28 »
ik denk dat elke kandidaat voor t persoonlijk geld zou zijn gegaan, mochten zij t gouden ei hebben gevonden.
de Mol ook omdat er dan geen geld in de groepspot kwam.

de strijd tussen de groep en hans vond ik heel leuk om te zien. al denk ik niet dat als  Hans de mol was geweest ze ook maar enige kans hadden op dat geld.. ( voorkennis  van plek van cafe ??)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 28-02-2017, 01:00:37 »
Denkmol:  Eline
Vreesmol: Annelies
Wensmol: Sam ( en stiekem een beetje Robin  :-X)

Offline Mollemaarten

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
« Reactie #146 Gepost op: 28-02-2017, 01:11:03 »
Ik blijf toch écht op Annelies... Dat van die fietsopdracht is misschien onmols, ik dacht ook meteen, eigenlijk is dit té makkelijk... Maar duursport ligt duidelijk niet in haar straatje, zou ze daar in de voorbereiding als mol heel veel aan hebben kunnen doen? Ik geloof niet dat je zoiets kunt veranderen, en ik zou een fysiek zwakke mol juist wel eens heel interessant vinden! Ze heeft met scrabbelen trouwens haar gebrek aan molacties in de fietsopdracht meer dan goedgemaakt  ::rofl::
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 28-02-2017, 01:50:33 »
Ik neig naar Robin.

- Hij wil Davey achterlaten bij de houtblokken, terwijl Bertrand dit veel beter kan overnemen.
- Geeft geen instructies aan de doolhof-kandidaten en geeft Gilles steeds 3x woord waarde
- Bij de golf-opdracht oppert hij steeds het telefoonnummer van de geliefde te bellen. Natuurlijk is dat geen optie, heel raar voorstel en rekt daarmee tijd.

Zijn algemene moltactiek zou die van Milouska kunnen zijn: onophoudelijk irriteren en vertragen. Maar Davey noemt hem wel een allemans-vriend, wat dan weer niet in deze theorie past.

Eline is toch wat gezakt na haar geslaagde golf-parcour en schijnbaar invloed op het vinden van het goede telefoonnummer. Maar dit kan ook schijn zijn, nog even terugkijken om dit te onderzoeken  ::vergroot::

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 28-02-2017, 10:21:31 »
Annelies met stip gestegen.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 28-02-2017, 10:31:30 »
Ben eigenlijk niet veel wijzer geworden. Al zijn Robin, Annelies en Bertrand wat in mijn verdenkingen gezakt....
1. Davey
2. Eline

Sam en Hans zijn wat mij betreft onschuldig....

Dat Sam en Hans het niet zijn, daar blijf ik bij. Maar verder???
Het is  Davey, Eline, Annelies. Die laatste hoop ik echt niet.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 10:41:52 door Moljet »

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 28-02-2017, 15:41:22 »
Ik weet het niet meer. Ik had Eline met stip op 1 en daarna Davey. Maar na deze aflevering doen onverdachte mensen plots weer verdacht.

Hans, Sam en Robin had ik al afgestreept en daar gaan een paar verdachte acties van Robin niets aan veranderen. Hij heeft al te veel goed gedaan ook.

Blijven over Eline, Davey en Annelies.
- Davey: deze aflevering extreem kandidaats. Gaat snel fietsen zodat hij snel bij de opdrachten is, zorgt ervoor dat 2 opdrachten helemaal lukken door zijn verdienste EN kiest voor het geld. In de laatste opdracht golft hij ook heel erg goed en denkt meteen aan de accenten waardoor ze toch redelijk snel in de juiste buurt komen en Essen vinden.

- Eline: eerste 2 opdrachten deden mij niet twijfelen aan haar als mol. Eerste opdracht was denk ik iets te zwaar voor haar of wat ik ook nog voor mogelijk acht is dat ze het toch een beetje probeert te vertragen, want toen zij opgaf, was de gemiddelde snelheid rond de 8,5.
In 2de opdracht doet ze ook niet veel nuttigs. Maar in de 3de opdracht gaat ze dan plots de kandidaat spelen. Eerst golft ze nog slecht, maar buiten beeld speelt ze dan wel in 10 slagen uit EN oppert om alle café's met die 5 namen te gaan bellen EN zegt ze volgens mij iets over Essen (wat ook totaal overbodig is). Ik zou die opdracht eens moeten terugkijken, maar dit klopt niet als mol...

- Annelies: niets doen en niets kunnen. Ik weet het niet. Ik begin het wat irritant te vinden, zit ze wel in het juiste programma? Het kan een tactiek zijn, maar dan snap ik die tactiek toch niet goed en ik ben er al helemaal geen fan van. Milouska gedroeg zich ook wel naïef, maar die ondernam toch altijd (soms) gewaagde acties. Annelies doet niets goed, maar ze lijkt bij de meeste opdrachten ook helemaal geen invloed te hebben. Natuurlijk is haar gedrag bij het scrabbelen verdacht, maar ze lijkt mij gewoon echt niet slim genoeg. Zo'n kandidaat doet mij altijd twijfelen. Kan zo iemand wel de mol zijn? (Misschien is ze net daarom wel geselecteerd).

Conclusie: ik heb zelden zo getwijfeld. Als ik puur rationeel kijk, moet ik Annelies verdenken, maar als ze het is, zou ik teleurgesteld zijn. Ik blijf nog een weekje op Eline. Hopelijk weten we wat meer volgende maandag  ;)

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 28-02-2017, 22:56:08 »
Annelies. Mijn hoofdverdachte sinds aflevering 2 en ik kom niet meer uit de tunnel. Ze heeft wel echt verdachte acties. Tijdens de fietstocht haakt ze gelijk af, bij scrabble legt ze slechte woorden neer en bij golf heeft ze haar bril niet op.

Ik geef Eline de andere 2,5%, en Annelies dus 97,5%  ;D
Frankje Lapi

Offline Zuurkool

• Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
« Reactie #152 Gepost op: 1-03-2017, 00:40:13 »
Davey, Eline of Annelies, wie zal het zijn?  ???

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 1-03-2017, 08:18:27 »
Hoe kan zo iemand als Annelies zich opgeven, ze kan helemaal niks. En dan draagt ze zichzelf ook nog voor voor specifieke opdrachten, en bakt er vervolgens niks van.
Mol?

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #154 Gepost op: 1-03-2017, 14:46:51 »
Ik blijf wederom op Davey en Annelies zitten, geen veranderingen tav vorige weken. Davey zou mn wensmol zijn, ontzettend leuke gast en sneakt er volgens mij van alles in wat we over het hoofd zien, mocht hij het zijn.

En om Annelies kan ik niet heen; je zou denken dat met haar slechte staat van dienst onderhand, ze op zou houden haar hand op te steken voor leidinggevende posities, maar nee.. Ze lijkt erg te sturen en verknalt gewoon de meeste opdrachten (of zo lijkt het in mijn tunnel althans).

Zie het nog steeds niet met Eline, maar dat zegt niets  :)

En Robin met stip gestegen, de wild card zullen we maar zeggen

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #155 Gepost op: 2-03-2017, 11:47:20 »
Interessante tussenstand. Helemaal omdat ik Mol Annelies, winnaar Eline en verliezer Davey in de pool heb.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 2-03-2017, 11:56:58 »
Interessante tussenstand. Helemaal omdat ik Mol Annelies, winnaar Eline en verliezer Davey in de pool heb.

Ik heb precies hetzelfde  ::oink::
Toevallig ook Robin als volgende afvaller?  ;D
Frankje Lapi

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #157 Gepost op: 2-03-2017, 11:58:03 »
Ik heb precies hetzelfde  ::oink::
Toevallig ook Robin als volgende afvaller?  ;D

Toevallig wel. ::rofl::

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 2-03-2017, 12:49:15 »
3 kandidaten die evenveel verdacht worden na 3 afleveringen. Mooi! ::joehoe::

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 2-03-2017, 20:39:03 »
Geswitched nu (voorlopig) naar Annelies. Puur omdat ze het minst positief heeft bijgedragen aan de groepspot. Ik hoop op iets anders overigens, maar het aantal onmolse dingen bij ander kandidaten duwt me nu deze richting uit.