Dit klopt inderdaad. Ik vond de reactie van Eline dan ook heel onterecht. Heeft ze in het vuur van het spel niet goed opgelet, of probeert ze Davey een oor aan te naaien? Juist, omdat Davey (meermalen) duidt op de juiste naam van het schip én omdat dit volslagen wordt genegeerd, vind ik Davey (ten opzichte van vooral Eline) nu wat minder verdacht dan eerst.
Ben ik niet helemaal mee eens.. Davey somt allerlei namen op, maar hij zegt op geen enkel moment; Ja, dit is het antwoord, dit moet je proberen!
Eline is degene die de juiste regels vindt over John Pearson. Zij begint de regels op te lezen, terwijl Davey bij compleet andere deuren loopt te zoeken en rond te hangen. Eline vraagt de rest dan erbij te komen om te helpen (Ik snap het niet zo). Waarom zou zij, als ze de mol was, zo enthousiast de rest naar de juiste regels trekken?
Dat Davey dan 'To London' opleest, en in een volgende zin 'Swallow' zegt is niet zo raar, want Eline heeft ze opgetrommeld allemaal en zit die regels hardop voor te lezen. Terwijl de dames over "Ondon" zitten te discusseren, loopt Davey weer weg naar een heel andere deur. Hij zegt absoluut niet dat ze "Swallow of London" moeten proberen.
Als Eline en Marzena vragen of ze "London" niet moeten proberen, haakt Davey weer in ("Ja zeg maar! Zeg maar, Zeg maar. Ga maar zeggen, Ga maar zeggen").
Hij maant ze aan de verkeerde naam te zeggen (Ondon).
Vervolgens blijft Davey op andere plekken zoeken, ver weg van de regels die ze moeten hebben, terwijl Eline op de juiste plek blijft zoeken (ze zegt terecht "Volgens mij moet het echt daar beneden staan"). Als de meiden 'batavia' vinden zegt Davey eerst 'Nee' en meteen erachteraan 'Zeg maar. Zeg maar iets'.
Davey leest wel de zin op met Swallow of London maar het is Eline die zegt: "Misschien is het wel de swallow of London". Davey was ondertussen al met zijn zaklantaarn naar een heel andere plek gegaan. Bovendien, mocht hij de mol zijn dan weet hij op dit punt al dat de tijd zo goed als voorbij is. En kan hij als uiterst fanatieke kandidaat naar de bus racen en zeggen dat hij de oplossing aandroeg..
Eline valt voor mij af hier als mol, zit op de juiste plek te zoeken consequent, komt met het juiste antwoord. Dat ze even de verkeerde kant op gaat, wordt meteen door Davey aangegrepen om haar verdacht te maken. Davey is mij mol vooralsnog, met Annelies op 2.