Just de aflevering herbekeken.
Annelies: De quiz is een prima Molplek, je kunt zelf of zorgen dat anderen fouten maken zonder dat het echt opvalt. Dat ze bij vier goede antwoorden viel is geen molactie, maar kan ook de Mol overkomen. Verder niet uitzonderlijk verdacht bij de krukjes.
Bertrand: Wil rennen maar is er slecht in: opvallend, zeker als eerste loper. Zit in een duo dat allebei wil vallen en heeft dus weinig invloed. Wordt wel uitgekozen door Bouba, dus heeft hier zelf weinig invloed op.
Bouba: Is zelf een durver maar wordt niet één van de vijf en vormt dus sowieso een duo met een durver: weinig invloed. Jammer dat we niet zien waarom juist hij geen durver werd. We weten niet hoeveel hij getreuzeld heeft op de slackline. Dat hij gelijk hard loopt zij een mooie held-is-de-molactie kunnen zijn: Sam is na een kwartier al buiten adem door het hoge tempo.
Davey: Geeft bij de puzzel al gelijk aan dat je twee cirkels gewoon niet uit elkaar krijgt (die wiskunde heet topologie, nu ik er over nadenk kan het een hint zijn, jammer dat hij het niet noemde). Hij geeft dus al aan dat ze het in een andere hoek moeten zoeken, maar probeert toch mogelijkheden uit, en blijft daar met Jessica lang in hangen. Bij de valvraag noemt hij gelijk Marzena's countryvoorkeur en stelt daarme Jessica al wat meer op haar gemak in theorie.
Eline: Drukt laat in de auto's, waarom? De quiz is zoals gezegd makkelijk te vertragen en te verknallen. Wil niet vallen, zou als mol weten dat ze ging vallen en valt toch: onverdacht of een goede manier van krediet opbouwen?
Hans: Mist een aflevering, is mogelijk afhankelijk van de andere kandidaten om terug te keren. Niet de Mol, wel een leuke twist.
Jolien: Vooral het gelijk met een goed argument komen voor het verkeerde antwoord (Miss Bikini) als eerste duo is precies manipulatief. Gelijk bij het lopen last krijgen van de milt is wel over de top (maar als Mol wil je iets doen, en 30 kilo bagage sorteren zou hoe dan ook wel lukken)
Marzena: Heeft aangegeven Johny Cash te luisteren, wat Davey op het goede spoor brengt voor Country en helpt Jessica daarmee zekerder te zijn. Ook een bagagesorteerder, maar wel een sportievere - alles is mogelijk
Robin: Eerste indruk: een schreeuwer, een overdrijver en gelijk zó aanwezig, dat je bijna vergeet hem te verdenken. Z'n angst bij de krukjes kan goed gespeeld zijn en misschien hoopte hij op wat krediet.
Sam: We weten niet hoe lang hij heeft getreuzeld met de slackline, maar hij en Bouba deden het na elkaar dus dat hij als eerste klaar was zegt niets (wat ik eerst dacht). Misschien zag hij echt over het hoofd dat joggen bij hem als hobby stond, aan de andere kant is joggen als hobby (lees: 'ik probeer wat aan sport te doen') geen garantie voor geen steken na een kwartier lopen op tempo. Hij noemt bij de krukjes eerst zaklamp en dan gezichtscrème: kan een onzekerheidsversterkingstactiek zijn.
Mijn Molprofiel:
1. Drukt (dan is manipulatie niet nodig) maar als de Mol in de auto komt met een niet-drukker dan gaat daar waarschijnlijk ook in mee. (Davey, Eline, Jolien, Marzena, Sam, Robin - evt. Bouba of Bertrand)
2. Doet een spel, lost deze niet of laat op en vertraagt het lopen of het vertrek van het busje. (Sam, Jolien, Davey, Eline, Annelies en ook te snel lopende Bouba)
3. Is een durver en probeert de niet-durvers zo onzeker mogelijk te maken. (Jolien, Sam, Robin, Bertrand en Bouba buiten spel)
Verdachten: Sam, Jolien, Bouba, Robin
Iets minder verdacht: Marzena, Davey, Annelies, Eline, Bertrand
Niet de Mol: Hans, Jessica
Ik heb in de poll op Jolien gestemd, in de app op Bouba en in de pool voorlopig op Sam.