Burgerteam Burger – De burger is de meest elementaire rol van het burgerteam, hij heeft geen bijzondere krachten.
Cupido – Cupido richt nog voor nacht 1 zijn pijlen op 2 spelers, waardoor ze op slag verliefd worden. Cupido mag zichzelf koppelen. Het gevormde koppel krijgt een eigen chatroom. Geliefden van dezelfde alliantie winnen met hun alliantie. Is hun alliantie verschillend? Dan moeten ze alleen overblijven.
Beschermengel – De beschermengel zorgt elke nacht voor bescherming van 1 speler. Deze is dan beschermd tegen de wolven, niet tegen andere dodende krachten. Hij mag zichzelf beschermen, maar niet 2 nachten achter elkaar dezelfde speler.
Heks – De heks heeft 2 drankjes: 1 om iemand te doden en 1 om het doelwit van de wolven te redden. Ze krijgt te horen wie het doelwit was. De drankjes mogen alleen 's nachts ingezet worden.
Ziener - In zijn glazen bol ziet de Ziener elke nacht bij welk team 1 van zijn medespelers hoort. Wie dat is mag hij zelf aangeven.
Ooggetuige De ooggetuige mag elke nacht aangeven bij welke speler hij wilt waken. Zijn de wolven daar langs geweest (hebben ze deze speler dus als lunch ingevoerd) dan krijgt de ooggetuige de naam van een levende wolf te horen.
Copycat– De copycat geeft elke nacht door bij welke speler hij wil waken. Sterft deze speler die nacht? Dan neemt de Copycat zijn rol over en sterft de bewaakte speler als Copycat.
Bink – Deze sterke jongen overleeft de eerste aanval van de wolven. Hij sterft wel aan zijn verwondingen in de daaropvolgende nacht.
Cipier – De cipier mag elke nacht een speler opsluiten. Acties die de opgesloten speler uit wil voeren worden dan niet uitgevoerd, en acties op de opgesloten speler gaan niet door. De cipier mag er voor kiezen om niemand op te sluiten.
Huidenwisselaar – De huidenwisselaar mag elke nacht zijn huid met een andere speler wisselen. Acties op de huidenwisselaar worden dientengevolge uitgevoerd op de gewisselde speler, en vice versa. Hij mag er voor kiezen om geen huid te wisselen.
Rechter – De rechter mag 1 keer in het spel het heft in eigen hand nemen. Als hij de lynch wil tegenhouden typt hij bij de stemming geen naam van een speler, maar typt hij VETO. Vervolgens mag hij alleen bepalen wie er gelyncht wordt.
Toneelspeler De Toneelspeler krijgt aan het begin van het spel 3 rolkrachten te zien. Hij mag elke rolkracht 1 keer gebruiken. De rolkrachten worden openbaar gemaakt.
Jager – De jager mag zijn geweer richten op een speler naar keuze. Als de jager doodgaat schiet hij net voordat hij doodgaat zijn target dood. De jager mag zijn target zo vaak hij wil en op ieder moment wijzigen.
Wolfmens – Het wolfmens hoort bij de burgers maar wordt door de Ziener gezien als een speler voor het wolventeam.
Kleine wilde - De kleine wilde kiest de eerste nacht een voorbeeld, en zal zich bij de weerwolven voegen als zijn voorbeeld komt te sterven. Zolang zijn voorbeeld leeft hoort hij bij het burgerteam.
Engel – De engel wint het spel door in lynch 1 gelyncht te worden. Lukt dit? Dan stopt het spel en wint de engel in zijn eentje. Lukt dit niet, dan speelt hij door als krachteloze burger.