Het was een gezellige, chaotische, enerverende avond gisteren in de chat! En dat niet alleen, het was ook nog eens uiterst leerzaam en educatief verantwoord, zowel voor de deelnemers als voor uw presentator. Zo kwam ik erachter dat Jan Nagel niet alleen politicus maar ook fervent schaker is. Dan heeft ie vast de schaakfilm
Lang leve de koningin! gezien, waarin naast Monique van de Ven ook Harry Piekema speelt. Da’s nog iemand met een uitgebreid cv: naast supermarktmanager is hij de voice-over van
De nieuwe wildernis, die zich afspeelt in de Oostvaardersplassen. Een andere voice-over van natuurseries is David Attenborough. Gelukkig maakte de spelling niet uit. Maar de man met de meeste baantjes bleek toch wel Erwin Kroll te zijn. Hij speelt nog net geen Sinterklaas tijdens de landelijke intocht in Antwerpen, evenmin doet Molcrazy of Gert van Samson dat. Samson, die een crush heeft op Bobientje, een hondje met een citroengeel strikje. Strikvragen die eigenlijk geen strikvragen waren zaten er soms ook tussen, zoals uit welk Duitstalig land het blad
Der Spiegel komt. Hoe dan ook: elk team kan na deze avond vol trots in de spiegel kijken, want jullie hebben het allemaal fantastisch gedaan!
Maar… wie waren er nu de beste? Voor de volgende teams is de symfonie bitterzoet, want zij haalden het nét niet:
De witte wolven de_witte/MC (10 punten), Dubbeldier Lama/ldh (8 punten) en de MollenvangeRs Duncton/Mollenmania (7 punten).
Dat betekent dat, dankzij hun kennis en hier en daar een lachende drol, de volgende teams door zijn naar de finale:
Hulpian, Starky en Nifty, allen met elf punten!
Zoals al gezegd: zondagavond spelen we de finale. Morgen zal ik vertellen hoe die finale in z’n werk gaat. Voor nu: iedereen bedankt die gisteren heeft meegespeeld! Zonder deelnemers geen quiz, dus mijn dank is groot. Het was leuk!