Hmmm, na enig nadenken heeft de spelleiding in al zijn wijsheid unaniem besloten dat de tijd om een vraag te beantwoorden ietsje wordt opgerekt, naar 20 seconden. Dan heb je toch nog net wat meer tijd om evt. te overleggen.
- De tijd waarop antwoorden bij spelleider binnen komen lijkt me leidend? Aangezien iedereen hun eigen bericht altijd iets eerder zien (en iets vroegere timestamp hebben) dan anderen het zien.
- Wanneer mogen de andere teams binnenvallen? Zodra beide teams een fout antwoord hebben, of zodra de spelleider dan vervolgens zegt dat de andere teams aan zet zijn?
Yes, mijn tijd is leidend. Als ik de vraag heb gesteld, gaat de tijd in. Na twintig seconden geef ik aan: "Tijd is om!". Als er daarna dan nog een goed antwoord binnenkomt bij mij, is dat helaas buiten de tijd en geldt het dus niet meer.
Vervolgens zeg ik: "Iemand anders?" en daarmee gaat de tijd voor de overige teams in.
- kan je nu niet alsnog krijgen dat sommige teams veel vaker worden gekozen als tegenstander, en daardoor veel meer kansen krijgen om punten te pakken?
Klopt, dus er komt ook tactiek bij kijken: wie kies je als tegenstander? Een team met weinig punten dat dus (nog) geen grote bedreiging vormt? Of een team waarvan jij inschat dat ze het antwoord niet weet?
- ..ik had nog een puntje bedacht, maar die ben ik inmiddels vergeten
Misschien even teruglopen naar de plek waar je net was, dat werkt bij mij vaak!