Ik hou ervan
.
Qua pretparken ga ik het vaakst naar Walibi, dat is naar mijn mening het beste pretpark van Nederland. Vaak minstens eens per jaar. Goliath, de Express, Boomstam en wildwaterbaan zijn favorieten. Maar ook de splash battle (mijn moeder vindt dit ook geweldig, maar dan voornamelijk om aan de zijkant te staan en andere mensen nat te spuiten
). en de excalibur (het bankje dat duizend keer over de kop gaat) vind ik erg leuk.
Slagharen en Hellendoorn ben ik als kind vaak heen geweest. Zijn leuke parken, maar voor mijn leeftijd nu een beetje saai. Er zijn ook volgens mij niet echt veel nieuwe attracties, dus als je vaak naar pretparken gaat dan raak je na een tijdje wel uitgekeken op deze parken. Toen ze mijn lievelingsattractie in Hellendoorn hadden gesloopt vond ik het ook al niet meer leuk (de centrifuge, waarin je tegen de rand staat en als een centrifuge wordt rondgedraaid), nooit meer geweest daarna.
Efteling is leuk, alleen zo ver weg haha. Mooie aan de Efteling is de extra sfeer die Walibi niet heeft. Zoals de attractie De droomvlucht (volgens mij was dat de naam). Bobslee, Python, Condor en de vliegende hollander zijn ook favorieten.
Toverland, leuk maar je moet wel met leuke mensen heen gaan, want dit park heeft eigenlijk maar 4 echt leuke attracties. De bobslee, een achtbaan waarop je op een motor zit, een houten achtbaan genaamd Troy! (super irritant liedje inbegrepen) en een boomstam. De boomstam is wel heftiger dan de meeste andere. Volgens mij is deze het hoogste en gaat ie achteruit ook nog van best hoog.
Oranjestad, super leuk park voor kinderen. Ben ik ook erg vaak heen geweest. Vooral ook leuk hoe goed ze de ruimte hebben gebruikt. Zeppelins die je zelf kan besturen aan het plafond etc. Echt een park waar je als kind het idee hebt dat je allerlei nieuwe dingen ontdekt. Nu een beetje te oud voor
.
Moviepark Germany, zeker goed vermaakt. Het Nickelodeon thema was leuk (ik was nog iets jonger), nu zou het waarschijnlijk wat minder zijn. Maar de achtbanen hadden goede thema's en DORA!
Disneyland Parijs, I LOVE IT. Disneyland heeft gewoon iets magisch, de karakters die rondlopen, de shows (ik heb the lion king musical daar ook gezien), Space Mountain, Big Thunder Mountain, het iconisch kasteel van doornroosje, it's a small world!, de parade's, leuke dingen die je kan kopen etc etc. Ik ben er twee keer geweest en naast het leuke park daar ook gewoon veel grappige momenten meegemaakt. Ik wou bijv. niet in de rock 'n roll achtbaan, dus ik ging in mijn eentje in het restaurant er tegenover zitten. Ik was gewoon rustig in mijn nieuwe Disneymuziekboek aan het bladeren, maar toen mijn ouders en zusje terugkwamen kwamen ze erachter dat het restaurant gesloten was. Ik zat daar gewoon terwijl het personeel aan het schoonmaken was, niemand had het door
. Na kloppen op de deur merkte ik ze uiteindelijk op. Ander moment is dat ik of all places, heb gekotst in de rij van it's a small world (ik was nogal wagenziek), ik wordt af en toe er nog steeds aan herinnert
.
Ik wil graag een keer naar Disneyland in Amerika
, Europapark klinkt ook goed!