Ik heb de uitleg van deze opdracht in de eerste post geplaatst. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust in dit topic.
Dan is het tijd voor de 20 vragen. Ook hier geldt uiteraard dat je de antwoorden
NIET MAG OPZOEKEN!!!! Je moet dus echt antwoorden wat jij denkt.
Gelieve jouw antwoorden op alle vragen voor zaterdag 20u te pm'en naar Daisy en mij. Vanaf dan post ik de eerste tien antwoorden voor de eerste wedronde.
1. Hoeveel Nederlanders wonen er (volgens de metingen in 2011) in België?
2. Uit welk jaar voor Christus stamt de eerste vermelding van gladiatorengevechten in Rome?
3. Hoeveel dollar kost de World Famous Sugar Factory King Kong Sundae die je als dessert bij Sugar Factory, een restaurantketen in USA, kan bestellen en die bedoeld is voor 12 personen? De ingrediënten: 24 scoops of ice cream covered with Hot Fudge, Caramel and Strawberry Sauce, Sliced Bananas, Toasted Marshmallows, Reese’s Pieces, Chocolate Chip Cookies, Crushed Waffle Cones, Gummi Bears, White Chocolate Strawberry Shavings and Toasted Walnuts with Whipped Cream, Giant Lollipops and Sparklers on top! Zie een foto ervan in de spoiler.
4. Hoeveel calorieën (kcal) zit er in 100 g M&M’s (pinda)?
5. Hoeveel officiële reeksen van De Mol wereldwijd heeft Robbieazerty gezien (incl die van Nederland en België in 2016)?
6. Hoe lang is volgens het Guinnes World Records de langste tunnel die in Minecraft werd gemaakt (in meters)?
7. Hoe lang is de langste straat ter wereld (in km)?
8. In welk jaar werd ’s werelds eerste telefoonboek gemaakt?
9. Hoeveel eieren eet een Amerikaan gemiddeld per jaar?
10. Hoe vaak knippert een gemiddeld persoon per dag met zijn ogen?
11. Wat is het langste (in jaar en dagen) dat iemand in coma heeft gelegen?
12. Hoeveel jaar leeft een eekhoorn gemiddeld?
13. Na hoeveel weken ontwikkelt een baby foetus vingerafdrukken?
14. Hoeveel procent van mensen maakt ’s morgens hun bed niet op?
15. Van hoeveel meter afstand kan je een stinkdier gemiddeld ruiken?
16. Hoeveel procent van alle mensen die door bliksem getroffen zijn, zijn mannen?
17. Hoeveel cocons van zijderupsen heb je nodig om een gemiddelde stropdas te maken?
18. Hoe lang doet een oester erover om een parel van gemiddelde grootte te produceren?
19. Hoe oud wordt een ijsbeer in het wild gemiddeld?
20. Als je naar de zon zou rijden aan 55mph (88.5 km/h), na hoeveel jaar zou je dan ongeveer aankomen?