Voor een ieder die nog wat vragen wil beantwoorden (ook kijkers mogen weer inhaken)
Muziek, presidenten en vlaggen heb ik aan Nieky en de_witte laten lezen. (Alleen de cuba vraag er van de week nog ingedaan, het was in het nieuws genoemd!)
Ik was bang dat de vragen te makkelijk waren, maar dat viel dus niet tegen.
De_witte heeft de schaakvragen bedacht (ik had zelf een andere sportcategorie, die heb ik geschrapt)
Van de week de filmscitaten nog opgezocht
Muziek uit de zeroes
Voor 200 punten
Oh, oh, oh, oh, oh, oh-oh-e-oh-oh-oh
I'll get him hot, show him what I've got
Voor 300 punten
I'd like to make myself believe
that planet Earth turns slowly
Voor 400 punten
I'm staring at a broken door
There's nothing left here anymore
Voor 500 punten
Je weet wat ze zeggen als je nergens zoekt
Precies dan komt geluk ineens vanzelf naar je toe
Schaken
Voor 100 punten
Het Tata-steel toernooi (voorheen Hoogovens), het grootste en bekendste schaaktoernooi van Nederland wordt al sinds 1968 georganiseerd in deze Noord- Hollandse badplaats.
Voor 200 punten
Deze Volendamse zanger werd in januari 2015 door de KNSB benoemd tot ambassadeur van de schaaksport. In 2004 deed hij mee met Idols 2, waarin hij elfde werd.
Voor 400 punten
De huidige Nederlands kampioen schaken, die momenteel het kandidatentoernooi speelt. Tevens staat hij derde op de huidige wereldranglijst.
Voor 500 punten
Deze internationaal meester in het schaken was in de jaren 90 een van de vaste panelleden van het satirische programma "Ook dat nog!". Ook speelde hij "Graaf Schakula" in de serie "Iedereen kan schaken".
Filmcitaten
Voor 100 punten
“Hasta la vista, baby.”
Voor 300 punten
“Get busy living, or get busy dying.”
Voor 400 punten
“Hope. It is the only thing stronger than fear. A little hope is effective. A lot of hope is dangerous. A spark is fine, as long as it's contained.”