Dat zou jammer zijn
Maar wéér uitstellen is geen optie, dus het gaat sws door morgenavond. Ik ben uiteraard nu ook weer eind v/d middag opeens weg, maar ik zorg dat ik om half 9 thuis ben.
Even kort de regels:
- Bij Jeopardy draait het niet om de antwoorden, maar om de vragen.
- Er zijn 5 categorieen, met elk 5 antwoorden (twv 100, 200, 300, 400 en 500 punten)
- Één Gladiator mag een categorie kiezen met een bijbehorende waarde
- De host geeft het antwoord
- Iedereen mag de vraag stellen.
- De eerste Gladiator met het juiste vraagstelling krijgt de punten.
- Geef je een fout antwoord, gaan de punten eraf.
- OPZOEKEN EN HULPLIJNEN VERBODEN!
- Na ong. 30 minuten stoppen we, tenzij we eerder door de vragen en antwoorden heen zijn.
Hierna volgt een finale vraag. Jullie krijgen een categorie, waarna jullie per PB aangeven hoeveel punten jullie willen inzetten (minmaal 0, maximaal hetgene wat je op dat moment aan punten bezit). Heb je de finale vraag goed, krijg je de punten bij je totaal erbij, heb je ze fout, gaan de punten van je totaal af.
Uiteindelijk wint degene met de meeste punten na de finale vraag.
Ow, en nog een speciale Gladiator twist.
Jullie starten niet met 0 punten, maar jullie krijgen een startkapitaal ... namelijk een vertienvoudiging van jullie Rankingpunten tot nu toe! (Dus stel, je hebt 30 rankingpunten, begin je al met 300).
Mocht er overigens een gelijke stand zijn aan het einde, wint degene met het hoogste startkapitaal (ofwel, degene die het hoogst gerankt staat). Wát de winnende Gladiator uiteindelijk met deze proef wint, horen jullie morgen na afloop van Jeopardy.