Gegroet! Of zoals de Grieken zeggen: Stroei voei!
Als u aan de oudheid denkt, denkt u natuurlijk aan typisch oud-Griekse uitvindingen als de puntenslijper, de sapcentrifuge en het digitale fotolijstje. Dat laatste was er überhaupt niet geweest als Astranopopoudopipolos Canon (302 v. Chr. - 221 v. Chr.) en Vanhetlopengaanmijnveterslos Nikon (302 v. Chr. - 221 v. Chr. (op het zelfde moment overleden bij een fatale photobomb)) niet de kàmera hadden uitgevonden. Deze uitvinding bleek hét middel dat de democratie in Griekenland van de grond heeft geholpen. Voorheen werden immers alleen de hoge piefen in beeld gegoten, nu kon elke zelfbewuste Griek zichzelf voor de eeuwigheid vastleggen en op het forum tentoonstellen (precies eigenlijk zoals wij op RN nu nog doen). Ter ere van deze twee pioniers wil ik jullie, het volk, de mogelijkheid geven om mij foto-opdrachten te geven. Dit mag van mijzelf zijn in een bepaalde situatie of van iets totaal anders. Om jullie wat houvast te geven, zal ik jullie dagelijks een thema of een kernwoord geven op basis waarvan jullie een opdracht voor mij mogen verzinnen. Ik zal mijn best doen daar zo goed mogelijk aan te beantwoorden. Als er te veel opdrachten binnenkomen, zal ik mij misschien genoodzaakt zien te loten (of enigszins subjectief te bepalen wat mij het best uitkomt).
Het thema voor vandaag/morgen is: natuur.
Ik wens u veel plezier in mijn topic, of zoals ze in het Grieks zouden zeggen: Padsos padsos droem-ladida!