Auteur Topic: [DG] Pauzetopic NextGP  (gelezen 10090 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2016, 00:42:36 »
Mijn jury muntje is voor jou. Er zijn zoveel leuke dingen gedaan, maar dit kan niemand overtreffen ::ohno::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2016, 11:01:06 »
 ::bravo::

Ik ga vanavond invallen op werk, dus de uitslag komt later ;) Ik kan niet beloven dat hij voor de deadline van deze opdracht komt, maar ik ga het proberen!

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2016, 11:08:43 »
Ik heb het niet meer bij kunnen lezen  ::sorry:: maar het lijkt me wel heel leuk om mee te kunnen speuren. Later eens goed doorlezen dit.
...maar soms even niet :)

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2016, 11:32:15 »
Ik ben eruit ::trots::

Ik heb een theorie bedacht, alleen weet ik niet of het iets is ;D

Lucien heeft de monstrans niet gestolen, maar die hij heeft is de neppe uit het museum die nu in de prullenbak lag.

Mijn theorie is dat Ali in het bezit is van de echte monstrans of in ieder geval weet waar die is (misschien is hij priester in het weekend ofzo weet ik veel...) want hij gaf aan dat hij vanaf het begin al wist dat de monstrans nep was. Hij wist dat Machteld de neppe monstrans voor veel geld wilde verkopen en hier kon hij niet tegen. Dus bedreigde hij haar dat als ze de neppe monstrans zou verkopen hij het aan de buitenwereld bekend zou maken dat de monstrans nep zou zijn.

De onderhandelingen alleen nog steeds door. Dus om John een soort van te waarschuwen heeft hij zijn auto in de fik gestoken. Vervolgens heeft Ali zelf de monstrans uit het museum gestolen om te voorkomen dat Machteld de deal rond zou maken met de neppe monstrans. Aangezien Ali zelf in het bezit was van de echte monstrans wilde hij deze op een of andere manier dus zelf voor veel geld verkopen zodat hij uit de schulden zou geraken.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2016, 11:37:07 »
Muntjeeee ::ok::

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #125 Gepost op: 5-02-2016, 13:18:22 »
Dank  ::bravo::

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 5-02-2016, 14:46:17 »
Ik ben benieuwd naar de ontknoping. Ik heb met plezier meegelezen. Die briefjes aan Ellie. ::rofl:: Echt superleuk gedaan!  ::bravo::

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 5-02-2016, 14:51:26 »
Ik ben eruit ::trots::

Vertel! Of licht een tipje van de sluier op. :P

Niet de voor de hand liggende oplossing? Love triangle? Wisseltruc?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #128 Gepost op: 5-02-2016, 16:23:01 »
Ik ben eruit :

You'll never walk alone

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #129 Gepost op: 5-02-2016, 17:08:29 »
Echt leuk bedacht dit, ik ben benieuwd naar de ontknoping ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 5-02-2016, 19:38:12 »
Jullie mogen hier in dit topic aangeven wie je gearresteerd wilt zien (het liefst dikgedrukt!). De verdachte met de meeste stemmen zal morgen rond 20uu worden opgesloten, achter de tralies.

Beetje vaart maken, denk ik.

Ik denk toch dat ik maar voor Ali (autobrand) en Machteld (diefstal) ga, tenzij iemand me nog op andere gedachten kan brengen. Zelf kom ik niet verder.

Ik heb me nog wel afgevraagd of het Bertha zou kunnen zijn. Zij zou onderdanige Lucien vast wel zover weten te krijgen. Maar dan mis ik - alweer - een motief.

Iemand nog briljante ingevingen? :)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 5-02-2016, 19:53:23 »
Hoi NextGP

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2016, 19:59:10 »
Autobrand: Ali
Diefstal: Machteld

Ik denk niet dat het klopt. ::regenboog::

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2016, 20:46:55 »
Dank voor de muntjes!  ::bravo:: En Robbie, ik begrijp je hoor, ik was bang dat meer mensen dat zouden hebben en dat het niet zou werken.  ;)

Zo de ontknoping!

Offline Koemba

• Forumlid
Re:
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2016, 20:50:53 »
Ik zeg ook Machteld is schuldig. Maar Ali heeft de autobrand veroorzaakt.

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2016, 20:56:30 »
De Ontknoping

Door jullie zijn gearresteerd:

Maar de vraag is... zijn zij ook schuldig? De rechters, rechercheurs en reclasseringsambtenaren hebben nagedacht, overlegd en bewijzen bijeen gesprokkeld en hun conclusie is:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoe zit de vork nu precies in de spreekwoordelijke steel?

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2016, 20:58:30 »
Wat voorafging en wat er gebeurde:

Het Museum van Onalledaagse Kunsten heeft zijn hoogtepunt gehad: bezoekersaantallen lopen terug, inkomsten dalen, het pand begint te verouderen. Marius van Meyerhold, een koppige, chagrijnige, oude man doet er niets aan. Volgens hem ligt de schuld bij het jonge publiek, ongeïnteresseerde en oppervlakkige nietsnutten die de digitale wereld verwarren met de echte wereld. Zijn bankrekening loopt ook langzaam leeg. Zijn vrouw, Machteld van Meyerhold, die enkel met hem is getrouwd om zijn geld, trekt het niet langer. Hoe kan zij leven van zijn geld als hij geen geld meer heeft? Ze moet iets verzinnen. De sluwe kunsthistorica schaft op de zwarte markt een goedkope gouden monstrans aan, met de gedachte dat niemand zou zien dat deze nep is. De monstrans werd het kopstuk van een nieuwe tentoonstelling en het publiek (en de inkomsten stegen).
   Maar daar was Ali, van de Balie. Ali, ooit student kunstgeschiedenis, leeft voor de kunst. Echter wordt hij door zowel Marius van Meyerhold als Machteld van Meyerhold behandelt als oud vuil: een nietsnut, overal inzetbaar, zonder ruggengraat. Dit vreet aan Ali, hij kan er niet meer tegen. Heel zijn leven, zijn passie en zijn energie stopt hij in de kunst en in het museum – voor een heel mager salaris, waardoor hij helaas niet kan rondkomen. Wanneer hij op de nieuwe tentoonstelling ziet dat het topstuk nep is (vanuit zijn achtergrond als student kunstgeschiedenis merkt hij dit eenvoudig op), knapt er iets. Hij voelt zich beledigd en verraden, maar ook bang. Wat nu als dit naar buiten komt? Dan wordt het museum gesloten en verliest hij zijn baan! Dan bedenkt hij iets… Ali weet dat Machteld degene is die de kunst inkoopt in het museum en hij benadert haar. “Ik zeg niks, in ruil daarvoor wil ik geld.” Machteld, geschrokken van Ali en zich bewust dat wanneer Ali dit naar buiten brengt haar carrière klaar is, geeft hem geld. Ali, die nog nooit in deze machtspositie heeft gezeten, draait door en vraagt keer op keer een grote som geld.
   Machteld ziet dit niet meer zitten, zo raakt haar bankrekening wel heel snel leeg. Ze besluit de Amerikaanse kunsthandelaar John Stuart Richardson te benaderen. Ze kent hem van kunstbeurzen en naast zijn oog voor kunst heeft hij ook oog voor vrouwelijk schoon. Richardson komt halsoverkop uit Amerika gevlogen en met wat geflirt is de deal zo rond: Machteld verkoopt de monstrans aan Richardson voor een groot bedrag. De onderhandelingen vinden plaats in het museum en manusje-van-alles Ali ziet deze twee. Hij luistert door het sleutelgat van de deur en hoort wat Machteld van plan is. Hij schrikt en raakt in paniek: hij zou zijn enige machtspositie die hij ooit had verliezen! Bij vertrek volgt hij Richardson naar buiten, ziet hem wegrijden en volgt hem in zijn eigen auto – die avond zet Ali de auto van Richardson in vuur en vlam en bedreigt de kunsthandelaar: wanneer hij zich niet terugtrekt, zal hij ook Richardson doen branden. Richardson trekt zich snel terug.
   Machteld is zo geen stap verder: wat moet ze doen? Ze besluit in een wanhoopspoging de monstrans te stelen. Ze geeft haar man Marius een slaappilletje en deze slaapt de hele nacht rustig door, terwijl zij ’s nachts een inbraak in scène zet. Ze dumpt de monstrans bij het Lucien van het Lange Gras, de schoonmaker van het museum met nul verstand van kunst en een geheugen van helemaal niets, en zijn vrouw. De twee vinden het gouden object en plaatsen het in huis – zich van geen kwaad bewust.
   Machteld, de feeks, dacht gewonnen te hebben.

---

Jullie zaten dus op het goede spoor  ::bravo:: Dank voor jullie inzet en vraagjes!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2016, 21:02:03 »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2016, 21:06:22 »

Ik zie dat we sommige details wel wisten maar dat ik daar verder niet over na dacht :P (Meneer van Meyerhold was bijvoorbeeld een diepe slaper ::vergroot:: maar ik had niet de link gelegd dat Machteld daardoor kon doen wat ze maar wilde zoals een monstrans stelen)

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2016, 21:23:30 »
Prachtig topic hoor Next. Met recht en rede heeft dit topic het meeste aantal bezoekers gehad! (OokAl is het mijzelf die je klopt voor die plek   ;) )

Lomperik..