Auteur Topic: [DG] Pauzetopic NextGP  (gelezen 10101 keer)

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #80 Gepost op: 3-02-2016, 22:34:09 »
Heb je die tweede 5000
euro toen ook betaald Machteld?

Offline NextGP

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] Pauzetopic NextGP
« Reactie #81 Gepost op: 3-02-2016, 22:34:55 »
Wat nou als ik er liever een van Ruud wil?

Offline Koemba

• Forumlid
Re:
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2016, 22:51:27 »
(Sorry voor dubbele post kan het niet veranderen in Tapatalk)

Meneer van Meyerhold, wie heeft u verteld dat de monstrans nep is?

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2016, 23:24:57 »
Ik ben trouwens benieuwd of mijn oplossing waterdicht gaat zijn.  ;D

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2016, 01:58:30 »
Ali, daarnaast hebben we vernomen dat je Machteld aan het omkopen bent. Je vraagt geld aan haar om geheim te houden dat de monstrans nep was. Dit samen met de mogelijkheid dat jij de auto van John in brand hebt gestoken ,aangezien jij hem gevolgd bent op het parkeerterrein, staan toch wel sterk tegen je. Je kan hier zeker al voor opgepakt worden. Als je ook maar enige informatie achterhoudt over deze zaak, dan zou ik deze nu uitspreken, want het achterhouden van informatie in een onderzoek kan het allemaal nog vervelender maken.

John, weet je zeker dat je nog niet wist dat de monstrans nep was voordat wij het je hebben verteld? Als concurrent heb jij wellicht het beste motief om de tip naar buiten te brengen dat de monstrans nep is. Dan is je concurrent uit de weg.

Lucien, jij hebt het gesprek tussen Ali en Machteld dus meegekregen dat Ali om geld vroeg. Waar was jij op dat moment aanwezig? En waarom wist je niet dat de monstrans nep was? Werd dit niet benoemd in deze conversatie?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Koemba

• Forumlid
Re:
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2016, 07:09:26 »
Oeh scherpe vragen D*N ::vergroot:: ::ok::

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2016, 11:43:34 »
Nog 9 uur voor vraagjes  ::vergroot:: Denken jullie genoeg informatie te hebben om de zaak op te lossen?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2016, 11:49:39 »
Op één of andere manier leiden veel sporen naar Ali, maar hij heeft volgens mij geen goede reden om de monstrans uit het museum te stelen. Hij krijgt 5000 euro van Machteld elke keer als hij er om vraagt, dus eigenlijk heeft hij vooral voordeel van de neppe monstrans in het museum. Daarom heeft hij misschien juist wel geprobeerd hem in het museum te houden en John bang gemaakt met de autobrand zodat hij hem niet zou kopen.

De enige twee die op het eerste gezicht wel een goed motief hebben zijn John en Machteld. John kan de concurrentie willen uitschakelen en dus de goedlopende monstrans uit het museum stelen. Machteld is de enige van de vier museumwerkers die genoeg andere opties heeft, niet echt van meneer van Meyerhold houdt en misschien wel van de monstrans af wil zodat ze niet meer gechanteerd kan worden door Ali. Want als ie weg is, valt er niets meer te bewijzen.

Wat ik ook wel als optie zie is dat omdat Ali aangeeft dat Machteld en Lucien gezoend hebben, dat Lucien het vuile werk voor Machteld heeft opgeknapt en de monstrans heeft gestolen, ook nadat hij het gesprek tussen de twee overhoord heeft.

Nu alleen dit nog even omzetten in goede vragen :P

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2016, 11:57:45 »
Oké dus Ali is niet de dader. Ik denk dat het Machteld is of Lucien die het voor Machteld heeft gedaan ::jaja::.

Machteld, Hoe dacht je zelf de chantage te stoppen? Je kon niet oneindig lang 5000 euro aan Ali blijven betalen toch? Misschien komt het jou wel erg goed uit dat de monstrans nu weg is, zodat er geen bewijs is dat hij echt nep is ::vergroot::

Lucien, nadat jij het gesprek tussen Ali en Machteld had overhoord, wat heb je daarnaast van actie ondernomen, naast het verhoor aan de politie?

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2016, 12:24:58 »
Oké dus Ali is niet de dader. Ik denk dat het Machteld is of Lucien die het voor Machteld heeft gedaan ::jaja::.

Machteld, Hoe dacht je zelf de chantage te stoppen? Je kon niet oneindig lang 5000 euro aan Ali blijven betalen toch? Misschien komt het jou wel erg goed uit dat de monstrans nu weg is, zodat er geen bewijs is dat hij echt nep is ::vergroot::

Lucien, nadat jij het gesprek tussen Ali en Machteld had overhoord, wat heb je daarnaast van actie ondernomen, naast het verhoor aan de politie?

Ik zat idd een beetje op de zelfde lijn te denken als jij. Ik zal er vanavond eens goed naar kijken :)

Waar staat trouwens dat Lucien en Machteld gezoend hebben? Volgens mij ontkent alleen Lucien.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 12:26:43 door Koemba »

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2016, 12:45:50 »
Ik zat idd een beetje op de zelfde lijn te denken als jij. Ik zal er vanavond eens goed naar kijken :)

Waar staat trouwens dat Lucien en Machteld gezoend hebben? Volgens mij ontkent alleen Lucien.
Hmm ja inderdaad ik kan het ook even niet terug vinden ??? Maar het lijkt mij dat Ali en John het niet zijn. John kon ook helemaal niet bij de monstrans komen volgens Ali en in zijn antwoorden lijkt hij eerlijk. Dan zou Machteld suspect nummer 1 worden, maar Next kennende zit er ergens nog wel een twist in. Dus we moeten even bedenken hoe Lucien en Meneer van Meyerhold in dit verhaal passen...

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2016, 13:09:59 »
Lucien, waar was jij op het moment dat de monstrans werd gestolen? Kan iemand dit bevestigen?

(Heb het vermoeden dat Lucien het heeft gedaan in opdracht van Machteld om de chantage te laten stoppen, maar nu nog even uitvogelen hoe :P)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 13:34:44 door Koemba »

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2016, 15:14:52 »
Er is vannacht een nieuwe brief binnengekomen op het politiebureau:

"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2016, 15:36:44 »
Danku Molière  ::bravo::

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2016, 15:47:28 »
Oké, dus het ziet er naar uit dat Lucien het dus niet gedaan heeft en hij alleen voor de informatie van de getuigenverklaring is. Dan denk ik dat het Machteld zelf is ::vergroot::. Hmm... even denken.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2016, 17:34:03 »
hij is leuk en interactief:

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2016, 18:25:02 »
Ali, weer een beetje bijgekomen? Is het mogelijk om een specifiekere verklaring af te leggen over je mogelijke betrokkenheid bij de autobrand?

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2016, 18:34:46 »
Machteld, hoe goed kende je John?

-edit- ik denk nog steeds dat ik iets mis trouwens. Ik heb wel een alternatieve verklaring, maar daarbij dan weer geen motief.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 18:36:28 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2016, 19:31:29 »
Ben 't met Duncton eens, we missen wat, er komt vast nog een clue (of er zit net ala WIDM een verborgen aanwijzing in, die wij missen).

Lucien: Is het Berta, of Bertha? ;D Omschrijf uw vrouw eens.

Ow, en heb ik misschien een munt voor je?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2016, 19:48:12 door Daisy »

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2016, 20:16:02 »
Ja zo'n gevoel heb ik ook, maar ik weet niet zo goed waar ik het dan moet zoeken 😇

Machteld, had John al ingestemd om de monstrans van u te kopen voordat deze gestolen werd?