Jullie spelen ...
Sushi Go!
Alle spelers zitten in een Sushi restaurant en willen de beste combinatie aan gerechten grijpen van het transportbandje.
Iedere speler krijgt 9 kaarten. Je bekijkt je 9 kaarten, kiest de kaart die je wil houden en legt die open voor je neer. (je post het of zegt het in de chat; afhankelijk van of we het op het forum of in de chat gaan doen)
Dan geef je de overige 8 kaarten door naar je tegenspeler. (Jullie spelen in alfabetische volgorde. Lucy geeft aan Next, Next aan wouter en wouter weer aan Lucy)
Dan kiest iedereen een kaart uit die 8 kaarten en geeft het weer door etc etc. tot de laatste kaart, die krijg je gewoon. Dan wordt je score geteld (elk gerecht heeft een bepaalde score, zie hieronder). Vervolgens gaan al je kaarten uit het spel (behalve je pudding) en begint de volgende ronde met nieuwe kaarten.
Wie na 3 rondes de meeste punten heeft, is de winnaar en blijft in Gladiator. De andere twee moeten de arena verlaten en worden door Juryus Caesar aangepakt.
Dit zijn de kaarten (tussen haakjes staat hoeveel van die kaarten er in het spel zitten) en het aantal punten dat ze waard zijn:
Egg Nigiri (5) : 1 punt
Salmon Nigiri (10) : 2 punten
Squid Nigiri (5) : 3 punten
Wasabi (6) : Wasabi op zichzelf is 0 punten waard. Maar het verdrievoudigd de eerstvolgende Nigiri die je neemt. Stel je eerstvolgende Nigiri is de Squid Nigiri, dan is die niet 3, maar 9 punten waard!
Maki Rolls (6 van 1 / 12 van 2 / 8 van 3) : Degene die op het einde van de ronde de meeste Maki Rolls heeft, wint 6 punten. Degene met de 2e meeste Maki Rolls, wint 3 punten. Als het een gelijkspel voor de meeste is, worden de 6 punten evenredig gedeeld en verdwijnt het overschot aan punten. Er zijn in dat geval geen punten voor de 2e meeste Maki Rolls. Als er gelijkspel is voor 2e meeste Maki Rolls worden de 3 punten evenredig verdeeld en de overschot verdwijnt.
Dumpling (14) : Als je 1 Dumpling hebt, is die 1 punt waard. Twee zijn 3 punten waard. Drie zijn 6 punten waard. Vier zijn 10 punten waard en vijf zijn 15 punten waard!
Tempura (14) : Eén tempura is niets waard. Maar 2 zijn 5 punten waard. De punten worden dus per 2 geteld. Als je er drie hebt, heb je dus 5 punten voor 2 tempura's en je derde is niets waard.
Sashimi (14) : Zelfde principe als Tempura, maar Sashimi is per 3 10 punten waard. Als je er vijf hebt, heb je dus 10 punten en 2 sashimi's op overschot die niks waard zijn.
Chopsticks (4) : Zijn op het moment dat je ze kiest niks waard. Maar wanneer je weer een kaart mag kiezen, mag je er TWEE kiezen in ruil voor je chopsticks. De chopstickskaart steek je dus terug in de keuzemogelijkheden die je alfabetisch doorgeeft, maar je krijgt er dus wel 2 kaarten voor in de plaats.
Pudding (10) : Deze blijven liggen tot het einde van het hele spel (dus worden niet per ronde gescoord), want pas op het einde is het tijd voor dessert! Degene die op het einde van het spel de meeste puddings heeft, wint 6 punten. Degene die de minste heeft verliest 6 punten!
En zoals gezegd is degene met de meeste punten de winnaar die doorgaat in het spel. Bij een gelijkspel, spelen we nog één ronde tussen die personen die een gelijkspel hebben.
Als er alvast vragen over zijn, laat maar weten.