Wanneer je tegels aanlegt, kan je dus kiezen of je er 1, 2 of 3 aanlegt. En ze MOETEN de rand van minstens 1 andere tegel raken die er al ligt.Bvb:
Start:
Speler 1 legt 1 tegel aan en kiest de bochtzijde:
Speler 2 kiest ervoor om 3 tegels aan te leggen.
ALS je er voor kiest om 2 of 3 tegels tegelijk te plaatsen, dan MOET je die op één lijn plaatsen. Dus ofwel 2 of 3 horizontaal naast elkaar, of 2 of 3 verticaal onder elkaar:
Speler 1 sluit 1 tegel aan:
Het is niet verplicht om altijd het spoor te verbinden! Zolang de tegels maar de rand van een reeds liggende tegel raken.Bvb Speler 2 doet:
Het is niet nodig om ALLE 16 tegels te gebruiken om een volledig spoor te bouwen. Het mag ook een korter zijn. Een vereiste is wél dat alle spoortegels die gelegd zijn, in het afgewerkte spoor moeten zitten.Dit telt dus bvb niet:
Degene die het spoor kan afmaken is de winnaar.
MAAR! Je kan ook op een andere manier winnen! Als jij op een gegeven moment denkt dat het onmogelijk is om met de resterende tegels het spoor volledig af te maken, dan mag je posten: VOLGENS MIJ KAN HET SPOOR NIET AFGEMAAKT WORDEN!
In dat geval krijgt de tegenstander nog 24 uur de tijd om het spoor met de overblijvende tegels af te maken. Als hij daar in slaagt, wint hij en verliest de persoon die zei dat het onmogelijk was. Als hij er echter niet in slaagt, had de persoon die zei dat het onmogelijk was dus gelijk en wint hij.Mijn eerste voorbeeld in deze post is opgebouwd door gebruik te maken van de tabel functie van het forum. Maar als dat te ingewikkeld is, mag je ook gewoon onderstaand raster gebruiken en duidelijk zeggen welke tegels je waar legt.
Dan is het wel aan jullie om dit goed bij te houden. Als ik online ben, kan ik het raster updaten, maar probeer het zelf dus ook goed bij te houden, zodat jullie onderling door kunnen spelen eventueel.
Mag ik vragen aan andere kandidaten en kijkers om hier enkel de duellisten (en af en toe Daisy en mij voor een update of om vragen te beantwoorden) te laten posten om een beter overzicht te bewaren?
Normaal liet ik de keuze aan degene die de meeste punten heeft in de ranking wie er mocht beginnen. Maar aangezien jullie gelijk staan, heb ik naar het aantal munten gekeken. RoyL heeft er 3 en catshee 2. Dus RoyL, jij mag beslissen wie er mag beginnen: jij zelf of catshee?