GMT 13.00 PM de Bibliotheek, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië
Een week na de moord op Annuh
In de bibliotheek van Blackawton is het rustig. De organisatie van de bibliotheek is in handen van Matt Umbrail. Een wat oudere man met een passie voor misdaadboeken. Hij leest constant. Terwijl Matt het boek ?Vuile Praktijken? aan het lezen is komt Mary Gillian voorbij lopen. Ook zij is een fervente lezer van boeken en heeft een hele stapel boeken onder haar arm. Ze is op weg naar huis, waar ze zich gaat omkleden om daarna weer aan het werk te gaan bij de Penny Market. Ze stapt in haar auto en begint te rijden.
GMT 12.28 PM The 3 Stooges, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië
In de kroeg zit vuilnisman Peter Soars te kletsen met bankdirecteur James Gogayle.Het is nog te vroeg voor alcohol, maar de kroeg is voor hun meer een ontmoetingsplaats. Peter nipt van zijn glas cola en zegt ?Tja, het kan me eigenlijk geen fuck schelen wie dat mens heeft vermoord, maar wat me wel kan schelen is dat mijn dochter erdoor kapot is gegaan. Ze durft niet eens meer over straat. Nonsens als je het mij vraagt, waarom zouden ze Samantha vermoorden?? ?Tja, het is en blijft natuurlijk raar. Volgens de krant is het Buffet en ik denk dat ze daar best wel eens gelijk in konden hebben?? ?Tja, dat zou best kunnen?. Op dat moment komt Frederic Du Bois binnen, een collega van Peter en gaan ze met z?n tweeën ervandoor.
GMT 13.06 PM Elisa Road, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië
Ondertussen zit Tiffany thuis bij Sascha, een goede vriendin. Sascha is niet thuis en snel toetst Tiffany het nummer van Mary Gillian in?
GMT 13.06 PM net buiten Blackawton,Devon, Groot-Brittanië
Mary Gillian zit in haar auto als opeens haar telefoon af gaat. De telefoon ligt op de achterbank en Mary kan er maar net bij.
Van de andere kant steekt iemand de straat over. Het is niet duidelijk wie het is, maar hij lijkt bijzonder veel op Bodejosm43.
Mary Gillian ziet de man, probeert af te remmen, maar de remmen doen het niet. De man kan nog net aan de kant springen maar Mary?s auto rijdt vol op een muur in. Ze is meteen dood, blijkt later.
GMT 23.00 PM Greenway Gardens, Dartmouth,Devon, Groot-Brittanië
Inspector Casey loopt door de tuinen. Hij rookt een sigaar en draait zijn hoofd naar de camera toe.
?Of het nou gaat over Dalziel and Pascoe, Inspector Frost, Wycliff, Inspector Morse of de avonturen van Agatha Christie?s Miss. Marple, de beste whodunit?s en detectiveverhalen hebben zich altijd afgespeeld in het mysterieuze Engeland. Dat kunnen de pittoreske dorpjes zijn in Midsomer, het mooie Oxford of het fictieve St. Mary?s Mead, maar iedere keer weer was het Engeland wat de mysteriesschrijvers aantrok. In deze tuinen, de Greenway Gardens, heeft beroemd detectiveschrijfster Agatha Christie veel van haar verhalen bedacht.?
Hij gaat zitten op een bankje.
?Misschien zat ze hier wel op dit bankje, met een kladblok in haar hand te schrijven.? Hij pakt een kladblok uit zijn jaszak, en de camera zoemt in op het kladblok. De man doet haastig het kladblok dicht, maar toch kunnen we het woord ?Blackawton Crimes? zien staan. De man grinnikt. ?Zoals jullie de afgelopen week hebben gezien is de rustig hevig verstoord in Blackawton.? hij maakt een ongeduldig handgebaar ?Hebben de kandidaten al een idee wie hun medekandidaten zijn, of tasten ze nog in het duister? Ik wil van alle kandidaten vóór deze donderdag een lijst met diegene die zij verdenken. Diegene die het minste weet, die gaat eruit. Game over.?
De man staat weer op en loopt weg. Dan lijkt hij zich te hebben bedacht, hij staat stil en kijkt om. De camera zoomt in op zijn gezicht, waardoor je ziet dat hij glimlacht.
?Tot volgende week, in? Blackawton?