Auteur Topic: [Theorie] Duo's  (gelezen 22602 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[Theorie] Duo's
« Gepost op: 3-01-2015, 01:01:39 »
Art heeft aangekondigd dat het spel dit jaar in duos wordt gespeeld.
Dit element lijkt tot nu toe als een rode draad door de serie heen te lopen. Een paar voorbeelden:

- Opdracht 1: groep splitst zich in paartjes (=duo's)
                      2 vrijstellingen te verdienen.
- Kandidaten met 2 op 1 kamer.
- 2 briefjes van de mol.
- 2 jokers in de la van Evelien en Carolina
- Opdracht 2: Kandidaten in duo's gesplitst.

Mochten er nog meer "duo's" volgen dan kan dat hier aangevuld worden.

Mogelijk slaan de duo's op Marlijn: zij vormt met Helge Slikker sinds 2010 een duo (Miss Molly and Me).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Duo's
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2015, 15:48:55 »
Tweelingzusjes bij het aankondigen van de test. Of twee vriendinnen. (Of twee meisjes die niks met elkaar hebben maar toevallig dezelfde kleren dragen en toevallig net naast elkaar lopen.)

(En twee tweelingbroers op de achtergrond...)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2015, 16:11:47 »
Zelf denk ik dat het gewoon een leuk plaatje oplevert zo en dat er niks achter zit. (De fotoklikjes van vorig jaar zitten nog vers in het geheugen.) Maar wie weet verander ik van gedachten.

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2015, 17:06:15 »
Vind het een beetje vergezocht,  maar kan zomaar kloppen.

Offline SoSuDeMo

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2015, 17:10:48 »
Tweelingzusjes bij het aankondigen van de test. Of twee vriendinnen. (Of twee meisjes die niks met elkaar hebben maar toevallig dezelfde kleren dragen en toevallig net naast elkaar lopen.)

(En twee tweelingbroers op de achtergrond...)
En een monik die schrijft!
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2015, 17:12:42 »
Zelf denk ik dat het gewoon een leuk plaatje oplevert zo en dat er niks achter zit. (De fotoklikjes van vorig jaar zitten nog vers in het geheugen.) Maar wie weet verander ik van gedachten.

Ziet niet echt op Evelien, maar die doet telkens alles met 2 handen, in duo en synchroon. Bij executie, in biecht etc. En Rik die een duo vormt met Art: NOS jaaroverzicht.
Meer L

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2015, 17:16:13 »
Ziet niet echt op Evelien, maar die doet telkens alles met 2 handen, in duo en synchroon. Bij executie, in biecht etc. En Rik die een duo vormt met Art: NOS jaaroverzicht.
inderdaad, nou dat je het zegt, evelien die veel met haar handen beweegt en ook steeds vasthoud.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2015, 17:24:25 »
inderdaad, nou dat je het zegt, evelien die veel met haar handen beweegt en ook steeds vasthoud.

Wat is lezen en schrijven in gebarentaal?
Meer L

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2015, 13:34:46 »

Art houdt twee vingers in de lucht als hij Mol zegt...

Hij maakt een V-teken eigenlijk. Victor?

Offline Minnie Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2015, 13:57:29 »

Art houdt twee vingers in de lucht als hij Mol zegt...

Dat kan je zien als; 2 mollen, 1 'hulpmol' + 1 mol, of zoals er al is gezegd dat het een V is (van Victor). Ik denk dat we dit wel goed moeten onthouden, en dat we het misschien beter gaan begrijpen in de volgende afleveringen. MIsschien doet Art wel nog een keer zo'n opsomming waar hij zijn vingers opsteekt. Zéker iets om in de gaten te houden. Nu ik dit allemaal lees, zijn er inderdaad veel duo's naar voren gekomen.

Offline vlees

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2015, 14:09:06 »

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2015, 16:13:48 »
Over duo's gesproken, kwam dit filmpje tegen:

Art houdt twee vingers in de lucht als hij Mol zegt... (had het zelf niet eens opgemerkt, goed gezien Tommie!) wederom dus tweetallen/duo's wat terugkeert... (ook het constante benoemen 'dat het anders word gespeeld dit jaar, dat de werkwijze anders is van de Mol, in eilandjes en duo's' en daarnaast begonnen ze de opening ook al met 2 aparte enveloppen) duo's en tweetallen keren dus zo vaak terug, dat ik bijna begin te denken dat ze écht 2 Mollen zouden proberen. Ben daar persoonlijk geen voorstander van omdat het dan té warrig word allemaal, maar waar zouden ze dan op doelen met duo's steeds? Of de vingers van Art zouden een aanwijzing kunnen zijn naar Rik, 3 vingers (in totaal) Rik bestaat uit 3 letters en heeft 'Lucky 3' op z'n t-shirt staan.
Volgens mij houdt hij drie vingers in de lucht (1) één eiland, (2) negen kandidaten, en (3) één mol. Alleen jammer dat die eerste duim weer niet zichtbaar is.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2015, 09:55:46 »
Zou het duo gedeelte niet kunnen komen omdat de mol hulpmollen inschakelt om hem/ haar te helpen??

En zijn er onder de kandidaten mensen die veel samen hebben gewerkt. Enige duo wat ik kan bedenken zijn Evelien en Carolina, aangezien die elkaar vanaf lagere schooltijd kennen.
En natuurlijk Marlijn met het duo Miss Molly & me

Offline Edeholland

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2015, 00:31:28 »
Ik denk dat ze met Susan Visser van vorig jaar niet meer met de (achter)naam gaan doen. Dat weet ik wel zeker.  :P
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2015, 08:50:20 »
We hebben nu al een theorie met 2en een een theorie met 3en en dat is zeker niet voor het eerst. Je kan in zoveel beeldmateriaal nu eenmaal altijd wel de cijfers vinden waar je op zoek naar bent...

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2015, 12:55:05 »
Die twee meisjes met hetzelfde aan kunnen ook gewoon een schooluniform dragen.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2015, 13:06:27 »
Die twee meisjes met hetzelfde aan kunnen ook gewoon een schooluniform dragen.

Klopt, maar dan is het nog steeds een duo toch? ::brunette:: ::brunette::

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2015, 22:03:58 »
Marlijn biecht over duo's ::) ("We zijn eigenlijk een groep van duo's." (volgens mij vergeet ze Viktor, vind ik zielig)).

Ga dit topic nog even goed doorlezen. ::vergroot::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Slowdive

• Forumlid
  • Loveless
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2015, 22:15:04 »
Ik zie niet in hoe die 3 mannen aan de rechterkant op je laatste foto als duo gezien kunnen worden? Ze zijn met zijn 3en, dragen andere kleding en zien er niet uit als elkaar.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Mollemaarten

• Forumlid
  • Weg van teruggeweest!
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2015, 22:17:02 »
Marlijn biecht over duo's ::) ("We zijn eigenlijk een groep van duo's." (volgens mij vergeet ze Viktor, vind ik zielig)).

Dit viel mij ook meteen op.. En ook art had het in deze aflevering niet over tweetallen (voor de tuk-tuk opdracht) maar over duo's... Ik vind het echt opvallend hoevaak het woord "duo" gebruikt wordt! Ik denk dat deze theorie echt aardig in de goede richting zit!!
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...