Oh, je mag gerust kritiek hebben op alle aanwijzingen hoor! Ik heb slechts een overzicht gemaakt van (mogelijke!) hints die een aanwijzing kunnen zijn, ik zeg niet dat het zó is. Goed lezen. Relativeren is goed, zolang het maar geen bagatelliseren wordt. Waar voorgaande jaren misschien té ver werd doorgedacht, word dit jaar op internet al snel alles afgedaan met 'toeval en is niks' viel me wel op afgelopen maanden, zelfs die regenboog-kleuren die constant opduiken is volgens sommigen toeval, terwijl het vrijwel in iédere opdracht terugkeert, zelfs in Moltalk. Aan de andere kant: ergens ook wel begrijpelijk dat mensen zo relativerend redeneren, waarschijnlijk is het nog onze kater/trauma van die foto-klikjes die niks bleken vorig jaar!
Heb je bijlage bekeken. Heb je echter ook een geverifieerde bron die sluitend kan aantonen/bevestigen dat die foto daar al op 2010 stond?
Kritiek vind ik zo'n lelijk woord. Ik reageer hier nooit met de instelling om anderen erop te wijzen dat ze fout bezig zijn of zo.
Ik zie mijn post eerder als een soort van boodschap 'probeer ook niet te veel te fixeren en hou de opties open'. Dat zou van mij wel een ontzettend slechte kandidaat maken, want na 6 afleveringen spreid ik nog op 3 personen eigenlijk dus ik zou waarschijnlijk aflevering 3 niet eens gehaald hebben.
Ik wil ook nogmaals benadrukken dat hints van het genre 'Anchor butter', 'voorkennis van lasergame' en 'raar geluid dat lijkt op "I'm the mole" terwijl Rik een kar op heft' ook op mijn lijstje staan van mogelijke hints naar Rik.
Dit te samen met het feit dat Rik in mijn schemaatje het minste kandidaatse dingen deed van de huidige 5 deelnemers zorgt ervoor dat Rik dus 1 van die 3 verdachten van mij is.
Over de bijlage nog: Die foto is van de site
http://www.zeeglobe.com/asia/taprobane-island/. Aan de linkerzijde staan 17 foto's en eentje ervan is het. Het reisverslag (want dat is deze webpagina) dateert van 23 september 2010 zoals rechtsboven te zien is.
Bij die foto's redeneer ik zo: De productie weet dat sites als deze volgespamd worden met frames en filmpjes uit WIDM. Wanneer ze dus zeggen 'Oh ja, tussen de foto's stond er eentje van de Mol'. Dan is dat voor mij het teken 'Je gaat daar niets vinden, want we hebben alle frames er uit geknipt'.
Het doet me ook denken aan Patrick Stoof zoals je in een eerdere post zei. Achteraf zei Pieter-Jan: 'De Mol zat op de bus'. Wij hebben echter nooit de Mol in beeld gekregen en dus was zoeken geen optie.
Het zou dus goed kunnen dat in aflevering 10 ook dat trukje wordt gedaan waar heel de serie achteruit wordt gespoeld en op het einde de Mol met die foto in zijn hand op Taprobane staat, terwijl Ajouad op de achtergrond een meisje versiert.