Zaterdag zijn Starlight, De_Witte, hulpdakdekker en ik dus naar Ducosim in Amersfoort gewest en daar hebben we het volgende gespeeld:
Een prototype van een Nederlandse meneer die
De Piratenbende ontwikkeld heeft. We mochten het spelen en hij kon door onze speelsessie leren wat er nog eventueel aangepast moest worden.
Het is een samenwerkingsspel waarbij wij als piraten van de vier verschillende goederen (avocado's, bananen, sinaasappelen en kokosnoten) telkens één op onze pirateneilanden moeten stockeren. En dit voordat de Spaanse schepenvier goederen op hun eiland hebben. We konden ook die Spaanse schepen aanvallen en zo hun goederen afpakken. Leuk spel en we hebben gewonnen! Gelijk het enige spel waarbij ik een winnaar was volgens mij
CodenamesOok al gespeeld op Spiel met D*N en Molcrazy en in Eindhoven met Daisy, Vieffan en Molcrazy.
Deze keer twee keer gespeeld. Starlight en De_Witte versus Hdd en ik. En wij hebben tweemaal verloren.
Revenge of the DictatorsNog een prototype, waar hierboven al over gesproken werd. Leuk spel! Weet nog niet of ik het zou willen hebben, omdat het einde wat eentonig wordt (kijken of de president thuis is en als ie al thuis is, moet je nog hoog genoeg gooien met de 20-zijdige dobbelsteen, dus dit kan lang duren en zit veel geluksfactor in).
Starlight was de beste dictator!
Royals & RebelsIk kreeg hier geen plaatje van gevonden. En kwam er toen achter dat het intussen RevoltaAA heet. En dat hebben we in Veldhoven ook gespeeld en vonden we toen niets aan volgens mij. Maar ik heb wel de indruk dat dit iets anders werkte. Maar daarom vond ik het nog niet per se leuk.
We hebben het 3 keer gespeeld, allemaal gewonnen door De_Witte!
RincalaEen simpel houten spel, met toch strategie erin. Wel leuk, maar ook hier heb ik niet kunnen winnen. Die eer ging eerst naar Starlight en toen naar De_Witte.
Dus HDD en ik waren de grootste losers van de dag eigenlijk.
En oh ja, ik heb nog een laat verjaardagscadeau ontvangen via de post. Room 25.
Geen idee of iemand de film Cube kent? Een film waarbij een aantal onbekenden opgesloten zitten in een kamer. Het blijkt een doolhof van kamers te zijn met allerlei valstrikken en ze moeten samenwerken om eruit te geraken.
Daarop is dit spel gebaseerd. Je moet ook hier samenwerken om room 25 te vinden en die kamer vervolgens uit het grid te duwen met alle spelers op die room 25. Maar er zitten dus allerlei verraderlijke kamers.
Er zijn verschillende spelvarianten: samenwerken, ieder voor zich of samenwerken maar één of 2 zijn een geheime agent die moeten zorgen dat niemand ontsnapt.
Ik zit er nog niet helemaal in, maar het is wel leuk. Ik zal het eens meenemen naar de RN Spelletjesdag, kijken hoe het bevalt en hoe het met andere spelers is die meer into games zijn.