Auteur Topic: Doe de CTRL-V  (gelezen 337350 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Doe de CTRL-V
« Reactie #1740 Gepost op: 12-11-2007, 12:06:35 »
Duizenden Nederlanders blijven er soms letterlijk mee op de been. Met vasolastine, een populair middel tegen bloedvatvernauwing. Over een paar maanden is het over: de injectievloeistof wordt niet meer vergoed en zelfs van de markt gehaald. ,,Heel verschrikkelijk'', zegt Alie Mink van de Patiëntenvereniging voor Alternatieve Geneeskunde uit Den Helder.

Tig jaar geleden werd vanuit Den Helder een heftige strijd geleverd om vasolastine vergoed te krijgen door ziektekostenverzekeraars. ,,Tot aan Den Haag hebben we actie gevoerd'', zegt Mink. ,,Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen en is het als geneesmiddel geregistreerd.''

Daar komt per 1 april 2008 een einde aan, want dan wordt het middel vanwege Europese richtlijnen uit de basisverzekering gehaald. Sterker nog: het hele middel wordt van de markt gehaald omdat niet vast zou staan dat het werkt. ,,Dat moet door wetenschappelijk onderzoek worden aangetoond en dat onderzoek is in Nederland niet gedaan. In het buitenland wel, maar dat wordt hier niet geaccepteerd.''
Keep calm and eat chocolates!

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #1741 Gepost op: 12-11-2007, 23:26:53 »
Karen zegt:
waarom had je niet even gezegd dat die belg van je een lekker ding is 
Rowie zegt:
euh.. Vergeten? 
Karen zegt:
lol 
First you go backwards, but then forwards again

Offline Sprien

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #1742 Gepost op: 12-11-2007, 23:28:25 »
MBO/HBO/Universiteit
The sun came up and reality set in.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #1743 Gepost op: 13-11-2007, 16:47:02 »
demonstreren

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #1744 Gepost op: 13-11-2007, 17:00:19 »
KT Tunstall

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #1745 Gepost op: 13-11-2007, 18:53:56 »

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #1746 Gepost op: 13-11-2007, 23:19:05 »

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #1747 Gepost op: 13-11-2007, 23:33:13 »
"Schot dat Italiaanse voetbalfan doodde was geen ongeluk"
Uitgegeven: 13 november 2007 22:02
Laatst gewijzigd: 13 november 2007 22:05

AMSTERDAM - De politieagent die een dodelijk schot loste op een Italiaanse voetbalfan deed dat met gestrekte arm, wat erop wijst dat zijn pistool niet per ongeluk is afgegaan toen hij rende, zoals aanvankelijk werd gesuggereerd. Dat heeft de Italiaanse minister van binnenlandse zaken Giuliano Amato dinsdag gezegd.

Tegen de agent was al een gerechtelijk vooronderzoek geopend wegens mogelijke doodslag. 

Amato bracht het parlement op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het voetbaldrama. Hij zei dat er meer aanhoudingen zijn verricht naar aanleiding van de rellen die in heel Italië uitbraken nadat de 26-jarige Gabriele Sandri zondag door de agent was doodgeschoten.

Rellen

Bij de rellen raakten 75 politieagenten gewond. In totaal zijn vier mensen aangehouden in Rome, vijf in Taranto, zes in Milaan en zeven in Bergamo, zei Amato. Hij zei te verwachten dat er meer arrestaties zullen volgen.

Sandri, een DJ uit Rome, zat in een auto bij een wegrestaurant toen hij werd doodgeschoten. Volgens de eerste berichten greep de politie in om een ruzie te beëindigen tussen een groep fans van Lazio Roma, onder wie Sandri, en een groep Juventus-fans.

Waarschuwing

Beide groepen waren onderweg om hun club in Noord-Italië te zien spelen. De politie zou waarschuwingsschoten in de lucht hebben afgevuurd en het dodelijke schot zou zijn afgegaan toen de agent zijn arm had laten zakken en aan het rennen was.

Dat laatste is niet waar, zei Amato. "Het schijnt nu vast te staan dat het schot met gestrekte armen werd gelost vanaf de overkant van de weg."

Waarom dat zo was gebeurd moet nog worden onderzocht, zei de minister. In elk geval had de agent na het waarschuwingsschot zijn pistool weer in de holster moeten terugstoppen.

Familieleden en vrienden van Sandri en honderden voetbalfans, sportfunctionarissen en medewerkers van de gemeente betuigden dinsdag de laatste eer aan de omgekomen fan, die in Rome lag opgebaard.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #1748 Gepost op: 14-11-2007, 12:36:38 »
Polen - Belgie  4-0
Azerbeidzjan - Belgie 1-2
Nederland - Luxemburg 4-0
Wit Rusland - Nederland0-2

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #1749 Gepost op: 14-11-2007, 13:14:56 »
Kijk even drie discussies naar beneden hier, daar staat een hele topic erover

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #1750 Gepost op: 14-11-2007, 17:53:09 »
of

Offline Sprien

• Forumlid
« Reactie #1751 Gepost op: 14-11-2007, 18:45:18 »
Bedankt voor de aanvraag via de website.

De volgende gids wordt verstuurd:
2. Wintergids Jongeren 2007/2008

Met vriendelijke groet

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #1752 Gepost op: 14-11-2007, 20:23:23 »
of
::rofl:: Moest je dat helemaal kopiëren joh  ??? ::rofl::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #1753 Gepost op: 14-11-2007, 21:10:38 »
Gestopt met je studie? Een paar maanden, of jaren, gewerkt? Misschien een reis naar het buitenland gemaakt en weer thuis? Stel jezelf dan de vraag "Wat nu?" Je wilt verder studeren, maar je weet nog niet precies wat en hoe. Je wilt richting geven aan het leven, nadenken over een studie, over jezelf en over je mogelijkheden. Dan is het EH-Traject wat voor jou.

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #1754 Gepost op: 14-11-2007, 23:11:59 »
 >:( :( :-X :-\ :'( :7 *( :c :? :s  >:( :( :-X :-\ :'( :7 *( :c :? :s  >:( :( :-X :-\ :'( :7 *( :c :? :s  >:( :( :-X :-\ :'( :7 *( :c :? :s

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #1755 Gepost op: 15-11-2007, 22:13:07 »
Alisun Expression 12
Geniet nooit met mate...

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #1756 Gepost op: 15-11-2007, 23:29:27 »
- Ik kwam erachter dat Helga de Avondster aan Jarno had gegeven. Hmmz, niet handig want we wilden juist hem lunchen. 20:58 uur: Helga vertelde dat ik de Avondster weer had, ik vroeg naar bevestiging bij Robin en om 20:59 uur ging onze stem naar Jarno: exit Jarno. (we hadden eerst aangegeven Karen te willen lunchen)

Offline Sprien

• Forumlid
« Reactie #1757 Gepost op: 15-11-2007, 23:30:51 »

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #1758 Gepost op: 15-11-2007, 23:32:41 »
# 2006 - Renate Limbach (34), Nederlands schaakster en onderwijskundige
# 2006 - Arnold Newman (88), Amerikaans fotograaf
# 2006 - Billy Preston (59), Amerikaans toetsenist en soulzanger
# 2006 - Hilton Ruiz (54), Amerikaans jazzpianist
# 2006 - Léon Weil (109), Frans militair, verzetsstrijder en vertegenwoordiger

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #1759 Gepost op: 26-11-2007, 19:42:36 »
Uganda
Na een vliegreis van Amsterdam naar Entebbe in Uganda en daarna een binnenlandse vlucht naar Moyo in het noorden van Uganda, maken we op vrijdag 12 januari 2007 in de middag voor het eerst kennis met de kinderen van het weeshuis in het vluchtelingenkamp Alere 1.
Thomas, pastoor en ‘vader’ van deze weeskinderen is onze begeleider en samen met hem én een arts zullen we deze kinderen een aantal keren ontmoeten tijdens ons verblijf.

Zodra de jeep stopt drommen de kinderen om de auto heen en vergapen zich aan twee Mundo’s (blanken). Allemaal wel heel nieuwsgierig, toch ook een aantal afwachtend en in de startblokken om zich af te wenden of weg te lopen.
Als we uitstappen creëren ze een kleine afstand, nét genoeg om de grond te kunnen zien waarop we lopen. Meer is er niet zichtbaar, een grote golvende menigte van bruine hoofdjes, meedraaiende ogen en krioelende handjes beweegt met onze bewegingen mee.
Elke beweging van ons wordt geregistreerd, elke handeling bekeken.
Thomas staat bij een lange statige man. Hij heeft een beetje stroeve uitdrukking op zijn gezicht en stelt zich voor als het hoofd van het weeshuis en heet ons welkom. Onze komst en bedoelingen zijn bekend, als we willen fotograferen, krijgen we daar alle vrijheid in.
Dat laat ik mij geen twee keer zeggen en haal mijn camera te voorschijn. Eerst maar wat foto’s in het algemeen maken, van de omgeving en de grote groep kinderen.

De arts gaat in de schaduw zitten en raakt in gesprek met één van de twee ‘mami’s’. Mami’s verzorgen de kleintjes, passen op, troosten bij verdriet en koken de maaltijden voor dit weeshuis. Een kleutertje staat er bij en wordt tijdens het gesprek onderzocht, het heeft malaria.

Bij elke voetstap die ik zet voel ik de ogen en beweegt de groep mee. Ik kijk naar Maaike en we besluiten samen dat het tijd is om de kinderen te vermaken en meer op hun gemak te stellen. Steeds als ik een foto wil maken, kijken ze mij recht aan met hun grote bruine ogen. Ze willen ook elke keer het resultaat zien en lachen om het plaatje wat ik heb gemaakt.
In mijn tas zitten zakjes met ballonnen. Als ik het zakje open, verdringen de kinderen zich om mij heen. Maaike ziet het, legt het vast op film. De eerst vier ballonnen kan ik nog netjes uitdelen, daarna worden de kinderen steeds gretiger, gehaaider en hebberiger, de ogen worden donkerder.

In no-time zie ik de ballonnen tussen mijn handen wegglippen….maar de hoeveelheid kinderen die nog een ballon wil, blijft gelijk. Het zakje is leeg, 40 ballonnen zijn verdwenen en nog staat een grote groep kinderen te kijken of ze een ballon krijgen.
Het hoofd van het weeshuis verblikt niet, zegt op kleurloze toon dat er waarschijnlijk kinderen in de groep staan die inmiddels al wel een ballon hebben, of zelfs twee, maar gewoon wéér komen vragen, blijven staan en hun hand ophouden.

Mijn naïeve geest…hoe kón ik bedenken dat deze kinderen netjes hun beurt zouden afwachten, heel keurig één ballon zouden aannemen en opzij zouden gaan voor het volgende kind wat nog niets heeft….
Deze kinderen hebben de afgelopen jaren dagelijks moeten vechten voor hun bestaan, voor eten, een slok water, voor een stel slippers, voor een slaapplaats…. Voor álles. Als hen iets wordt gegeven, zullen ze het bevechten en niet afgeven.

Gelukkig heb ik nog een paar ballonnen. Maaike en ik nemen er beiden een paar in de hand en blazen ze op, gebaren de kinderen dit ook te doen. Want al hebben ze een lege ballon uit mijn hand, velen hebben nog geen idee wát eigenlijk de bedoeling er mee is! Het opblazen is al een hele kunst, regelmatig floept de lege ballon in een vaart uit een kindermond. Het vergt wat gebaren en uitleg met mimiek hóe nu zo’n ballon gevuld kan worden met lucht.
Hilariteit als ik een ballon ook nog kan laten piepen, en ‘fluiten’ door de lucht er weer uit te laten lopen en het ventieltje iets dicht te knijpen. Ze proberen het ook, het lukt…!
Een ballon dichtknopen en in de lucht gooien en daarna weer opvangen is ook heel leuk om te doen, al is het voor hen even heel onbegrijpelijk dat de piepgeluidjes dan niet meer mogelijk zijn door het knoopje wat in het ventieltje is gelegd…..

Langzaam dwaalt de aandacht van de kinderen mij af en kan ik mij enigszins vrij bewegen in de groep kinderen. Wat een prachtige kleuren in de middagzon! Het spettert gewoon van mijn lens af en ik geniet intens.

Het loopt al tegen half zes als we uiteindelijk naar Adjumani terugkeren, waar wij slapen. Tot ongeveer zeven uur in de avond is het licht, daarna wordt het in een snel tempo aardedonker en kan je geen hand voor ogen zien. We hebben het werkelijk gedaan, een hand voor je ogen houden op ca. 10 cm. afstand maar je ziet écht helemaal niets!
Menno is gek