Raaylanddag
Een ‘raaylanddag’ is een dag waarin je leuke dingen doet zoals een uitstapje maken. Ieder jaar en voor elke afdeling is er zo’n raaylanddag. Dit keer ging VWO3 naar Antwerpen. Dat deden we door middel van 3 bussen.
Iedereen was om kwart voor acht al verzameld op de parkeerplaats voor het sportpark. We stonden ongeduldig te wachten op de bussen maar ze kwamen pas om kwart over acht. Uiteindelijk vertrokken we om half negen toen iedereen een plekje had gevonden in een van de bussen. De heenreis was gezellig, we hadden gelukkig geen last van files. Na 2 uur kwamen we aan een Antwerpen. We werden opgesplitst in groepen om een rondleiding te krijgen. Wij (gy3b) gingen naar het Pantijn en daarna kregen we nog een kleine rondleiding door de stad. De rondleiding in het Pantijn was enorm saai, de man praatte tergend langzaam en een van de docenten vond het ook maar saai. Na een paar uur waren we eindelijk vrij. We zochten een café op en met Marijke, Loes, Romy en Cassio gingen we naar een Italiaans restaurantje. Daar was het gezellig en we kregen zelfs korting omdat hij dacht dat we student waren. Even later kwamen er meiden uit een andere groep (at3b) en daarmee ging ik nog even door de stad wandelen. Hierna kwamen we elkaar weer tegen (Marijke, Loes, Romy, Esther, Shaan, Liesje, Cassio, Vi en ik) en we besloten om gezellig met z’n negenen naar de dierentuin te gaan. Maar om twee uur wouden ze nog naar de McDonalds dus toen ben ik maar even de route uit gaan stippelen; tenminste dat dacht ik. Ik kon nergens geen straatnaam of straatbord vinden dus ik heb me een kwartier blindgestaard op die kaart. Wat erg frustrerend was omdat inmiddels al kwart over twee was en we hadden geen flauw idee waar we heen moesten. We zijn toen maar met z’n allen wat gaan lopen en we hebben het aan een aantal mensen gevraagd, maar die wezen ons allemaal een andere kant op. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een tramhalte. Er kwam een tram aan en wij dachten: ‘waarom niet’? Dus we sprongen die tram in, zonder enig idee waar die heen ging. Iemand had aan de conducteur gevraagd of hij naar de dierentuin ging, maar daarheen ging hij helemaal niet! Nota bene sloten de deuren dus we zaten in de tram vast. Een moment keken we elkaar doodsbang aan maar toen barstten we in lachen uit. We mochten gelukkig gratis meereizen van de conducteur en hij zette ons een heel eind af. Toen we eruit stapten begonnen we als gekken door de straten te rennen en aan mensen te vragen waar we heen moesten. Toen we eindelijk dachten dat we op de goede weg waren, bleek het helemaal de verkeerde kant te zijn! Weer omkeren dus. Al hijgend en puffend begaven we ons, jawel, richting station. Onderweg vroegen we nog een paar mensen waar het was, en eindelijk kwamen we dan aan bij de dierentuin. We voelden ons echt wel enorm schuldig en we hoopten niet dat iedereen op ons heeft zitten wachten. Onze mentor en de mentor van at3b hebben wel op ons gewacht maar we hebben het helemaal uitgelegd en Palmen kon er ook wel om lachen geloof ik. Nog nahijgend gingen we de dierentuin in. De dierentuin was redelijk, niet zo heel erg leuk. Rond kwart voor vier gingen we op weg naar de bussen. De bussen kwamen een voor een aan en ik zat samen met Marijke, Esther, Loes, Romy, Shaan, Liesje en Vi in bus 3. We hadden enorme lol in de bus we hebben veel video’s en foto’s gemaakt. Onderweg stopte de bus om Liesje af te zetten bij een tankstation omdat ze naar een selectiedag van voetbal moest. Om half 7 kwamen we aan bij de Wetteling en je merkt direct het verschil in temperatuur: hier is het veel benauwder dan in Antwerpen. Iedereen nam afscheid en ging weer naar huis.
Het was dus een enorm leuke dag geweest met veel lol. We hebben zelfs een klein avontuurtje meegemaakt omdat we zo verdwaald waren in de grote stad. Dat heeft 40 minuten geduurd. Antwerpen; het was zeker geslaagd