Auteur Topic: De rijdende rechter  (gelezen 119439 keer)

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De rijdende rechter
« Reactie #200 Gepost op: 19-11-2014, 14:00:21 »
Wat een nare man!!!! Ik heb me echt zitten verbijten omdat hij me aan een vader van school deed denken en die kan ook zo slecht luisteren en is ook zo intimiderend ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline trialk

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
« Reactie #201 Gepost op: 19-11-2014, 14:40:15 »
Tja...zo is dát nu, als mensen denken dat je niet écht bent.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #202 Gepost op: 19-11-2014, 15:47:44 »
Dat is raar, heeft niemand die man uitgelegd hoe het werkt. MR Visser is een kantonrechter toch? Dan kun je helemaal niet in beroep. Raar dat zoiets niet wordt uitgelegd aan die mensen. Of ging het om heel veel geld? Heb de uitzending niet gezien.
In het verleden is er ooit een keer gezegd dat je inderdaad niet tegen de uitspraak van Meester Visser in beroep kunt gaan.

Maar wat een vreselijke vent is dat. Je zal hem maar als buurman hebben... Ik zeg het niet vaak, maar vanmorgen noemde ik hem tegen mijn vader een l**...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 19-11-2014, 16:01:16 »
In het verleden is er ooit een keer gezegd dat je inderdaad niet tegen de uitspraak van Meester Visser in beroep kunt gaan.

Maar wat een vreselijke vent is dat. Je zal hem maar als buurman hebben... Ik zeg het niet vaak, maar vanmorgen noemde ik hem tegen mijn vader een l**...

loeder? wat grof!  ::oink::

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 13-12-2014, 12:51:02 »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #205 Gepost op: 13-12-2014, 13:03:41 »
ha die zag ik inderdaad op geen stijl voorbij komen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #206 Gepost op: 13-12-2014, 13:59:32 »
Is wel lekker heftig.

Hoop ook dat het gevolgen heeft voor het CJIB.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 13-12-2014, 14:16:09 »
ik hoop het niet. Ik mopper ook wel telkens op het CJIB als ik weer eens fanmail krijg, maar die gozer had natuurlijk gewoon
a) zijn brommers verzekeren.
b) zijn boetes moeten betalen

het was een lang verhaal hoe het allemaal zo mis kon gaan.

Ja ::zwaai::  verantwoordelijkheid nemen pipo.
En daarbij ik wist het niet is geen reden. Volgens mij "wordt elke Nederlander geacht de wet te kennen".

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 13-12-2014, 14:35:18 »
Het ging ook niet om de boetes, die wilde hij best proberen. Het ging er volgens mij om dat de aanmaningen naar zijn oude adres waren gestuurd, waardoor het nu inmiddels was opgelopen tot een krankzinnig bedrag van 15.000 euro wat geen normaal mens kan betalen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 13-12-2014, 14:42:54 »
sja, hoe vaak ben jij bij je oude huis langs gegaan vanwege post ?

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 13-12-2014, 14:44:37 »
ehm 1x, omdat de nieuwe bewoner had gezegd dat ze me zou laten weten of er post van me zou liggen, wat ze nooit heeft gedaan (want het was toch allemaal reclame)...

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 13-12-2014, 14:54:06 »
das dan al waarschijnlijk 1x meer dan hij. Dat bedoel ik dan ook met eigen verantwoordelijkheid nemen.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 13-12-2014, 14:56:21 »
Maar dan nog, is het wel heel erg overdreven door iemand, die zoals de rijdende rechter al zei, idd netter met zijn administratie had moeten zijn, te straffen met een boete van 15.000 euro. Dat is een schuld waar je nooit meer vanaf komt. Levenslange schuldsanering en problemen, vanwege een slordigheid? Ik ben het Mr Visser eens, dat dat erg zwaar gestraft is.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 13-12-2014, 14:59:40 »
is boete op boete op boete hč. Tis niet in een keer van 2.500 naar 15.000 gegaan. Sorry ik zie er niet het probleem van in.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #214 Gepost op: 13-12-2014, 15:00:32 »
Ik had het item gezien, ik bedoel eigenlijk ook meer, dat het CJIB de mogelijkheid heeft om actuele adressen van overtreders te achterhalen, en dat heeft men klaarblijkelijk nagelaten. Ik doelde dan ook meer op de werkwijze van het CJIB, die wat mij betreft aangepakt mag worden.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 13-12-2014, 15:02:01 »
Ja, doordat de administratie in de war was. Is heel dom, maar 15.000 euro is echt krankzinnig veel voor twee boetes. Dan hadden ze eerder beslag moeten laten leggen of weet ik veel. Maar 15.000 euro os gewoon echt belachelijk veel geld voor twee boetes en een hoop dommigheid.

Maar ik denk niet dat we het eens gaan worden.  ;D

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 13-12-2014, 15:05:36 »
Ik had het item gezien, ik bedoel eigenlijk ook meer, dat het CJIB de mogelijkheid heeft om actuele adressen van overtreders te achterhalen, en dat heeft men klaarblijkelijk nagelaten. Ik doelde dan ook meer op de werkwijze van het CJIB, die wat mij betreft aangepakt mag worden.
hoezo ??? Die man was toch ten tijde van de overtreding op dat adres ingeschreven? Moeten ze overal achteraan lopen dan?

Echt ik vind het bedrag ook heel hoog hoor. Maar ik kijk vanuit het principe. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden. Als je dan nalatig bent dan zijn daar consequenties voor. Die staan overal keurig uitgelegd. Ik vind het zo makkelijk om dan te gaan zeuren. In dit geval is het echt heel veel geld, maar het gebeurt altijd dat men met smoesjes er onderuit probeert te komen. Ik ben wat dat betreft echt voor een rechtlijnige actie.

We maken ons allemaal druk over overheidsuitgaven, moeten ze dan bij het CJIB iemand in dienst nemen die controleert of iemand nog wel ergens woont? Onzin

Ja, doordat de administratie in de war was. Is heel dom, maar 15.000 euro is echt krankzinnig veel voor twee boetes. Dan hadden ze eerder beslag moeten laten leggen of weet ik veel. Maar 15.000 euro os gewoon echt belachelijk veel geld voor twee boetes en een hoop dommigheid.

Maar ik denk niet dat we het eens gaan worden.  ;D
het waren meer boetes volgens mij ;)  iets met drie brommers onverzekerd en een auto onverzekerd. En nee we worden het niet eens ;D  en ja het is krankzinnig veel.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #217 Gepost op: 13-12-2014, 15:20:41 »
Ik ben het ook eens met het principe, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, laat dat duidelijk zijn.

In extremis: ik ken mensen die denken dat ze onvindbaar zijn voor de belastingen, wanneer ze geen naambordje aan de voordeur hebben hangen.

Dat het CJIB in beginsel recht heeft op het innen van die boetes, staat voor mij ook buiten de discussie. Maar men zou er best eens achteraan mogen gaan, om erachter te komen waarom een boete niet betaald wordt. En dat kan men het eenvoudigste achterhalen door het meest actuele adres aan te schrijven of te bezoeken.

Het principe dat iedereen de wet behoort te kennen, werkt helaas in de praktijk niet. In juridische termen heet dat een ''fictie''. Vraag aan een agent die de wet vertegenwoordigt, of die de wet dan kent, en hij/zij zal moeten erkennen dat niemand alle wetten kent.

Nou is dit wel een extreem geval, want een boete laten oplopen van 50 euro naar 200 euro zou lang niet zoveel ophef veroorzaken als van 2000 naar 15000 euro.

Kortom, beide partijen hadden in mijn ogen kunnen voorkomen dat dat bedrag zo is opgelopen, zowel de overtreder als het CJIB is in dit geval nalatig geweest.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 13-12-2014, 15:29:50 »

In extremis: ik ken mensen die denken dat ze onvindbaar zijn voor de belastingen, wanneer ze geen naambordje aan de voordeur hebben hangen.
Die hebben een baard en een puntmuts zeker?

Dat het CJIB in beginsel recht heeft op het innen van die boetes, staat voor mij ook buiten de discussie. Maar men zou er best eens achteraan mogen gaan, om erachter te komen waarom een boete niet betaald wordt. En dat kan men het eenvoudigste achterhalen door het meest actuele adres aan te schrijven of te bezoeken.
Nee, dat is niet hun taak.

Het principe dat iedereen de wet behoort te kennen, werkt helaas in de praktijk niet. In juridische termen heet dat een ''fictie''. Vraag aan een agent die de wet vertegenwoordigt, of die de wet dan kent, en hij/zij zal moeten erkennen dat niemand alle wetten kent.
en toch is dat een basis waar je het mee moet doen. Een agent kent de wetten die hij moet kennen om de orde te handhaven. Een automobilist moet de wetten kennen waarmee hij eigenaar is van zo'n voertuig.

Kortom, beide partijen hadden in mijn ogen kunnen voorkomen dat dat bedrag zo is opgelopen, zowel de overtreder als het CJIB is in dit geval nalatig geweest.
Nee, overtreder is nalatig, CJIB kun je hooguit verwijten dat ze consequent (of in het uiterste geval halsstarrig zijn)

[/quote]

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #219 Gepost op: 13-12-2014, 15:46:40 »
Het is weldegelijk de taak van het CJIB om zich van het juiste adres te vergewissen. Daar hebben ze geen extra mensen voor nodig, dat hoort standaard te gebeuren. Zij hebben standaard toegang tot de meest actuele adressenbestanden, en dan moeten ze er ook gebruik van maken.

Wat je eerste opmerking betreft, het zijn gewoon ''mensen''. Je wil het misschien niet geloven, maar er zijn dus echt mensen die denken dat ze onder een betaling uit kunnen komen, door te doen alsof zij niet de aangeschreven persoon zijn. Je wil niet weten hoe vaak het gebeurt dat mensen post weigeren, wanneer ze toevallig aan de voordeur staan als ik die post kom bezorgen. Maar helaas voor hen, zo werkt het dus niet.

Het begrip Fictie kent Loezel waarschijnlijk wel, het begrip geeft in feite zijn eigen ''onmogelijkheid'' aan.