Ha, ik heb weer kunnen bijlezen. Wederom heel leuk!
Wie is de vrouw op de foto? Kent Lukie4 deze persoon echt niet? Twee duidelijke mogelijkheden: hij kent haar en is er zelf bij betrokken. Of hij kent haar niet, omdat ze een buitenstaander is. Het zou niet onlogisch zijn als een van de betrokken partijen hier een huurmoordenares heeft ingeschakeld. Het was immers een druk park, dus het risico om betrapt te worden was erg groot voor een schutter die zelf afkomstig is uit het dorp.
En wie heeft de foto bezorgd? Wat de anderen zeggen: dat moet Duncton of Mollenmania zijn.
Wat wil Gupp nu precies als informant bereiken? Chaos creëren? De verschillende groepen tegen elkaar opzetten zodat er een echte bende-oorlog uitbreekt, ze elkaar uitschakelen en de laatsten die overblijven tegen de lamp lopen. Mooie rol wel, voor Gupp.
Raakt de zoektocht naar de chanteur in een stroomversnelling nu Black_and_White en Silvermaiden elkaar gevonden lijken te hebben? Hun spoor loopt nu naar Gupp, maar die is niet de chanteur maar de informant.
Komt Mollenvanger-MV snel vrij en gaat Hulpdakdekker wat met de informatie van Mollenvanger-MV over Nieky doen?Ik neem aan dat HDD er wel wat mee gaat doen ja. Maar ik vraag me af of Mollenvanger wel zo slim is geweest door nu deze informatie te geven vóórdat hij echt een deal had. Misschien houdt hij nog wat achter de hand en kan hij alsnog een deal sluiten om vrij te komen. Hij zou bijvoorbeeld kunnen beloven tegen zijn broer te getuigen. Zo niet, dan kan HDD gewoon zijn informatie gebruiken zonder dat daar iets tegenover staat.
Maar waar is Nieky eigenlijk? En TimvDons? En Spechteke? Mysterieus. Mogelijkheid 1: Spechteke speelt op de een of andere manier onder 1 hoedje met Nieky en Tim. Hij heeft ze gewaarschuwd dat de Belgen ze op het spoor zijn en ze zijn er vervolgens samen vandoor gegaan. Mogelijkheid 2: Spechteke is met zijn terugkerende gekluns betrapt. Nieky en Tim hebben hem ontvoerd/vastgebonden en ergens verstopt/vermoord.
Maar de vraag van vandaag is … wat schreeuwde WouterV naar Molcrazy? D. Een connectie tussen Groningen en België zou interessant zijn. En het kan misschien ook helpen het verhaal iets meer te stroomlijnen. Vooralsnog kan ik het goed volgen, want het is duidelijk en leuk geschreven.
Maar het kan geen kwaad als een paar lijnen bij elkaar komen, omdat al te veel facties met tegengestelde belangen het wel ingewikkelder maken. Daarom denk ik dat de samenwerking tussen Frank, B&W en Silvermaiden ook heel goed is.