Erg jammer dat Laura en Maryam eruit zijn; zij waren de kandidaten die het spel het leukste speelden. Groot gelijk dat Maryam de teksten niet wilde vertalen. Nu had ze nog enige waarde voor de groep, terwijl ze er anders meteen uitgegooid zou zijn. Ik denk dat Team Gaby zich hier nog wel mee in de vingers snijdt; nu hebben ze immers niemand meer die Arabisch kan lezen (en Mimoun laat zien hoe belangrijk dat is). En Laura's eliminatie, jammer! Ik vind dat ze het spel heel goed heeft gespeeld en dat Nederland haar op een sympathieke manier heeft leren kennen. Ik had nooit verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik vind Laura echt geweldig!
De continue complotten vind ik jammer. Iedereen sluit verbondjes met iedereen. Als een van de kandidaten zelfs zegt 'tja ik schud met iedereen wel de hand', tja dan weet je in wat voor spel je bent aanbeland. Zowel Gaby als Robert spelen het spel tactisch heel goed, jammer alleen dat ze alle kandidaten die het in mijn ogen meer verdienen ver te komen kunnen elimineren. Gaby verdient de winst voor mijn gevoel echt niet; ze kan niet eens fatsoenlijk een parcours lopen en heeft ook weinig meerwaarde in de proeven. Hetzelfde geldt voor Darryl en Ron (al blijft Ron wel sympathiek in tegenstelling tot enkele andere kandidaten).