Ik heb af en toe het idee naar een soort 1 april grap te zitten kijken. Dat er op het eind een achter de schermen aflevering komt, waarbij blijkt dat het allemaal maar gespeeld is.
Tja, ik vind het ook heel vreemd. In potentie is het een heel leuk programma. Die mensen doen opdrachten in een prachtig land: okee, het is warm en dat maakt alles wat zwaarder, maar waarom doen ze allemaal zo naar en vijandig?
Aan de ene kant zou dat kunnen komen doordat ze vrij veel ego's bij elkaar hebben gezet. Maar ik krijg eigenlijk vooral heel sterk de indruk dat de negativiteit voor een groot deel door Inge komt.
Buiten dat zij zich heel vervelend gedraagt, zijn alle andere kandidaten haar zo zat dat ze zich op hun beurt ook irritant gaan gedragen:
- Mimoun komt verder op mij over als een behoorlijk relaxte en sympathieke gast,
maar hij is enorm geďrriteerd geraakt door Inge;
- Johnny is in zijn commentaren steeds heel grappig en luchtig,
maar werd inderdaad wat vervelend met dat kompas. Dat gaf hij zelf overigens wel direct toe. EN voor een deel was dat ook nog wel te begrijpen: hij had bijvoorbeeld wel een punt dat het geen zin had om dat kompas uit handen te geven, omdat je je positie moest kennen om er echt iets mee te kunnen.
- Iris had nu een gekke opmerking over Mimoun, is een waardeloze kandidaat (zolang zij in het spel zit zal haar team alles verliezen), maar verder niet onaardig. Toch werd ze direct als stront behandeld door Inge ('ik zou jou natuurlijk best willen inwisselen', aflevering 1).
- Ymke vind ik ook echt onuitstaanbaar, ontzettend nep.
- Robert liet zich wat onsympathiek uit over Inge. Maar gezien de reacties van alle anderen over haar, had hij daar ook wel gelijk in.
- Laura doet soms ook vrij arrogant en was aan het begin van aflevering 3 zinloos aan het bitchen over Gaby (dat ze niet zou weten wat die kon toevoegen). Misschien denkt ze dat dat erbij hoort, maar dit is niet 'Echte Meisjes'.
- Gaby, Darryl en Ron zijn tot nu toe heel rustig en sympathiek.