Misschien heb ik een andere vorm van humor, maar ik heb me echt kapot gelachen tijdens de laatste aflevering. Hoe Mimoen vertelt dat hij met kamelen moet praten, briljant! En hoe Ron gewoon de oplossing van de rekensom niet vertelt, omdat hij zijn team niet moe wil maken, ook echt briljant!
Maar ik kan me wel vinden in de reacties dat we wel erg veel ruzies en soaps zien. Nu weet ik wel dat Inge en Johnny elkaar niet zo goed liggen en niet zo goed samen kunnen werken. Hierin erger ik me meer aan Inge dan aan Johnny, want volgens mij ligt het ook aan het ontbreken van leiderschap van Inge dat ze ruzie heeft met Johnny, Mimoen én Iris. Het andere team wordt wat dat betreft in de montage meer gespaard; Robert heeft wat onaardige opmerkingen, maar de rest net zo (Inge is ook niet bepaald aardig over haar medekandidaten).
Ik denk dat de makers zich trouwens enorm hebben vergist in de moeilijkheid van de opdrachten. Het kan echt niet de bedoeling zijn geweest dat Mimoen dat vervuilde water ging drinken (maar hij was zo buiten adem dat hij bijna wel moest). Ook lijkt het me niet echt de bedoeling dat beide teams het eerste zijpad totaal mislopen. Ik hoop dat we in de volgende aflevering meer verschillende opdrachten krijgen, misschien met de taal of cultuur. Ik ben dat oneindige kompaslopen een beetje zat (wat dat betreft had ik verwacht dat de makers wel zouden hebben geleerd van Expeditie Poolcirkel, dat in dezelfde val liep).
En dan de nieuwe kandidaten: tja Ymke is natuurlijk olie op het vuur gooien. Toch denk ik nog steeds dat het erg slim is om haar niet te kiezen, want volgens mij kun je beter een kandidaat hebben die gewoon hard werkt en meedoet maar verder (in Laura's woorden) weinig bijdraagt, dan een kandidaat die je al meteen het bloed onder de nagels haalt. Trouwens denk ik dat Gaby ons nog best wel eens zou kunnen verassen. Volgens mij is ze leuker en 'harder' dan je denkt.