Auteur Topic: [finale] Het Mozaïekkanaal  (gelezen 80443 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #680 Gepost op: 13-05-2013, 12:27:47 »
Negatief? Ik ben helemaal niet negatief tegenover jou! Althans, zo was het helemaal niet bedoeld! Ik verwonderde me alleen over hoe serieus jij met dit spelletje bezig bent geweest! (dan heb ik het toch nog ver geschopt, merk ik nu...) En het was duidelijk dat jij meer over had voor dit spel dan de meeste anderen hier, en dat vind ik gewoon top!
Trouwens: naast jou en MV had ik tot aan het 'complot' met helemaal niemand contact!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #681 Gepost op: 13-05-2013, 12:36:06 »
Okee, gelukkig. :) Dan heb ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd. ::sorry:: Ja, ik ben bloedfanatiek in dit soort spelletjes en probeer iedere opdracht te winnen.  :P

Maar wees gerust: níet ten koste van alles. Ik heb mijn leven buiten het forum niet verwaarloosd en ook geen messen in ruggen gejaagd binnen het spel. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #682 Gepost op: 13-05-2013, 12:37:03 »
Tot hoe laat mogen we een vraag stellen aan Daisy en KD.?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 13-05-2013, 12:42:13 »
Jullie mogen vragen posten tot maandag 21:00 uur.

;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 13-05-2013, 12:54:16 »
dank je (ik ben ook veel te lui ::sorry:: )

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #685 Gepost op: 13-05-2013, 12:59:04 »
Okee, gelukkig. :) Dan heb ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd. ::sorry:: Ja, ik ben bloedfanatiek in dit soort spelletjes en probeer iedere opdracht te winnen.  :P

Maar wees gerust: níet ten koste van alles. Ik heb mijn leven buiten het forum niet verwaarloosd en ook geen messen in ruggen gejaagd binnen het spel. ;)
Dat bedoelde ik dus! Ik keek er gewoon van op dat je de tijd ervoor had gevonden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 13-05-2013, 13:08:57 »
Sorry voor mijn onnodig verontwaardigde reactie. ::sorry::

Voor beide: Wat heb je geleerd van/tijdens dit spel?

Dat je niet altijd álles in de hand kunt hebben en ook niet helemaal hóeft te hebben om ver te komen in zo'n spel én er tegelijkertijd ook heel veel plezier aan te beleven. :D
Bij Survivor 2010 heb ik alles van begin tot eind volledig uitgestippeld en helemaal niets aan het toeval overgelaten. Door de opzet van dít spel was dat niet mogelijk en daardoor heb ik geleerd dat je je er soms gewoon aan moet overgeven dat je dingen niet in de hand hebt: relax, uiteindelijk komt het toch wel goed! :)

(wat ik nog had moeten leren: niet steeds zo snel gepikeerd reageren, iets minder opvliegend zijn... ::) )
« Laatst bewerkt op: 13-05-2013, 13:15:45 door KD. »

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #687 Gepost op: 13-05-2013, 16:12:18 »
KD. en Daisy: Welke vraag wil je niet krijgen? En wat zou je antwoord daarop zijn?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #688 Gepost op: 13-05-2013, 16:27:18 »
KD. en Daisy: Welke vraag wil je niet krijgen? En wat zou je antwoord daarop zijn?

::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #689 Gepost op: 13-05-2013, 16:33:17 »
Ik heb eigenlijk niet echt een vraag voor KD, die heeft alles nu wel gezegd. Nou okeej een leuke ( >:D). Als jij net als de juryleden bij BBUK een lijstje had moeten maken, hoe had die er dan uitgezien? ( je weet wel die met intelligentie, strategie, eerlijkheid etc.)

Voor Daisy heb ik twee kleine vragen, hoop dat je ze beide wil beantwoorden:
- Is er bij TAR overlegd over wie de extra uur tijd zou krijgen en zo ja met wie?
- Bij BBUK waren Karen en ik genomineerd. Daarna mocht er gestemd worden, wie was jouw target op dat moment?

::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 13-05-2013, 17:43:15 »
Domste actie: Ik weet niet of het dom was, maar het verbaasde mij heel erg dat hij en Fabiann maar 15 liedjes goed hadden bij de POV. Ze hadden het duel, Swifty vs me, wat ze wilden, dan had ik verwacht dat ze ook vol voor de POV zouden gaan, om te zorgen dat dit duel bleef staan.
Bedankt, het was namelijk mijn idee om opzettelijk niet ons best te doen voor de PoV. ;D
Ik kan het wel even kort toelichten.

Eigenlijk wat K@ren zegt inderdaad. We wisten dat wanneer jij, MV of LdH de PoV zou winnen, dat Swifty er dan sowieso uit lag. Ik gunde K@ren namelijk haar een laatste duel tegen Swifty. Ik had dus bij een gelijke stand sowieso niet jou maar Swifty naar de mp gestuurd. Nu wilde ik Swifty nog wel een eerlijke kans geven om haar nominatie ongedaan te maken. Ze had in feite al 3 concurrenten die voor de PoV zouden gaan. Als KD. en ik dan ook nog eens ons best zouden doen, dan zouden haar kansen nog kleiner geweest zijn om haar nominatie ongedaan te kunnen maken.

Als Swifty wel de PoV had gewonnen, dan had ik uiteraard MV genomineerd en ging een van jullie (het liefst jij dan natuurlijk) naar K@ren's Dungeon.
Het is dus nu gelopen zoals hoe het had moeten zijn. Daarbij zouden KD. en ik überhaupt nooit net zoveel liedjes als jullie hebben herkend, het leek mij in ieder geval echt onmogelijk... ;D
« Laatst bewerkt op: 13-05-2013, 17:44:49 door Fabiann »
🜃

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #691 Gepost op: 13-05-2013, 20:24:27 »
Daisy, jouw meesterzet was de vorming van ons complot van vier ten tijde van De Farm, waarmee je jouw tactische spelinzicht wederom aantoonde. En wat leidde tot een spannende eindfase van vier tegen vier. Wie van de spelers die al veel eerder in het spel was afgevallen (of vertrokken, of nooit uit MP naar PT is gekomen) had je er in de laatste fase ook wel graag bij gehad en waarom diegene?

Leuke vraag. Ik denk dat de samenstelling wel een prima mix geweest is. Jij en ik werden gezien als directe bedreigingen, terwijl LdH en MV juist prima opereerde in de luwte. Ik denk niet dat er extra mensen bij hadden gemoeten, omdat je dan makkelijker verbondjes binnen een verbond kon krijgen. Tijdens de Hunger Games was ik al wel aan het nadenken en toen is ook zeker de naam Jann in mijn hoofd voorbij gekomen, maar hij vloog eruit bij de Hunger Games, dus toen kwam 't vrij eenvoudig op deze samenstelling uit.

Daisy: Van jou zou ik eigenlijk wel willen weten hoe je het gehele spel hebt beleefd! Is die beleving veranderd door ons 'complot' of niet?

In het begin, toen ik nog alleen speelde, was het best wel spannend, omdat je van niemand weet wat hij/zij doet. Zeker bij een spel als de Biggest Loser, waar ik het qua tijdstippen echt niet van moest hebben. Echter, op het moment dat we met z'n 4en ons complot vormden, veranderde dat en kon je met elkaar overleggen wat te doen. Vanaf dat moment werd het één groot feest. Over wat er zich allemaal achter de schermen bij BBUK heeft afgespeeld kan ik wel een boek schrijven. Dat was geweldig (zeker toen bleek dat Swifty en ik onszelf veilig hadden gespeeld) en één van mijn persoonlijke hoogtepunten van het spel (behoudens het bereiken van deze finale uiteraard). Dus ja, het spel beeld is zeker veranderd toen wij tijdens de Farm met elkaar in zee gingen. Voor mij werd het er een stuk tactischer op. Bij elk spel was er echt een groepsdoel, en als dat slaagde, gaf dat een hoop voldoening.

Voor beide: Wat heb je geleerd van/tijdens dit spel?

Mocht je denken van hmm ik heb niks geleerd... denk dan hieraan: Wat zou je wanneer je weer in die situatie terecht komt anders doen of hoe zou je er voor proberen te zorgen dat je niet in die vervelende situatie kwam?!

Succes bij de farm beide ::hug::

Je zou het niet zeggen, maar wat ik heb geleerd is dat ik meer vertrouwen moet hebben in mezelf. Het feit dat ik er voor heb gezorgd dat na de Hunger Games 4 totaal verschillende spelers bij elkaar kwamen en elkaar ook volledig steunden, geeft aan dat ik wel een redelijk spelinzicht heb.

Echter was ik soms teveel bezig mezelf veilig te spelen, dan echt voor de winst te gaan. Dat komt toch voort, wetende dat ik een groot target op m'n rug had, uit een stukje onzekerheid. Daar heb ik wel van geleerd, ik sta hier niet voor niets, op het moment dat ik alles van me af kon gooien heb ik ook direct 3 spelletjes gewonnen. Dus dat is een leermoment voor een eventueel volgend spel, uitgaan van m'n eigen kracht. Dan was ik misschien een stuk zekerder de finale fase van het spel in gegaan.

Moet ik hier serieus op antwoorden? ::) :P

Voor Daisy heb ik twee kleine vragen, hoop dat je ze beide wil beantwoorden:
- Is er bij TAR overlegd over wie de extra uur tijd zou krijgen en zo ja met wie?
- Bij BBUK waren Karen en ik genomineerd. Daarna mocht er gestemd worden, wie was jouw target op dat moment?

::joehoe::

Nou vooruit, beiden dan ;)
- Bedoel je de Yield (dat was maar 30 minuten toch)? Nee, daarover is niet overlegd, iig MV en ik hebben niet met andere duo's daarover overlegd. MV en ik hadden als 2e de kans om een yield te plaatsen en natuurlijk wilden we die kans niet laten lopen. Het was in eerste instantie MV's idee om voor K@ren en KD. te gaan. Met de yield tegen jou en Jorg hadden wij niks van doen.
- Volgens mij is daar nooit een éénduidig antwoord uit gekomen. Het leek mij wel leuk om jou tegenover Lukie in MP te zetten, maar we hadden wel door dat jij met je netwerk waarschijnlijk wel aan voldoende stemmen zou komen om erin te blijven. Daarnaast begon K@ren ook een soort van afscheidsberichten te posten, waardoor ze eventuele twijfelaars natuurlijk nooit meer aan haar kant kreeg.

(Edit: naampje gewijzigd)
« Laatst bewerkt op: 13-05-2013, 21:29:04 door Daisy »

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 13-05-2013, 20:46:31 »

- Bedoel je de Yield (dat was maar 30 minuten toch)? Nee, daarover is niet overlegd, iig MV en ik hebben niet met andere duo's daarover overlegd. MV en ik hadden als 2e de kans om een yield te plaatsen en natuurlijk wilden we die kans niet laten lopen. Het was in eerste instantie MV's idee om voor K@ren en KD. te gaan. Met de yield tegen jou en Mr. Brain hadden wij niks van doen.

Dan zal ik hier even een toelichting geven. MR-Brain en ik vonden het gewoon leuk om een yield te plaatsen, en we besloten die gewoon heel snel. Zonder overleg met een ander team. Het bleek niks uit te maken, omdat de vluchttijden bepalend waren, en wij wachttijd op het vliegveld hadden, wat het verschil weer goedmaakte.
Ik weet niet meer waarom wij eigenlijk voor jullie kozen. Ik denk omdat we met jullie allebei geen enkel contact hadden gehad.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #693 Gepost op: 13-05-2013, 20:51:46 »
Ik weet niet meer waarom wij eigenlijk voor jullie kozen. Ik denk omdat we met jullie allebei geen enkel contact hadden gehad.
Vind ze het gek dat ik elk spel 'tegen' haar lijk te zijn ::). We hebben maar twee games samen mee gedaan toch? BBUS en Zap. BBUS verraadde jij mij, met een mes in mijn rug, het bloed nog steeds :\'( en hier ga je me yielden en nomineren :-X.

::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #694 Gepost op: 13-05-2013, 21:04:08 »
Even een berichtje tussendoor. Ik ga geen finalestem uitbrengen als jurylid. Daarvoor heb ik het spel te weinig gevolgd. Ik weet welke spelen er gespeeld zijn en kan via overzichten van jullie kijken wie wat gewonnen heeft, maar het belangrijkste hoe iemand gespeeld heeft weet ik niet  :P En ik heb geen tijd om de berichten door te lezen die jullie hier posten, maar ik wens jullie succes! Moge de beste winnen!  ::cheerleader::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 13-05-2013, 21:08:06 »
Vind ze het gek dat ik elk spel 'tegen' haar lijk te zijn ::). We hebben maar twee games samen mee gedaan toch? BBUS en Zap. BBUS verraadde jij mij, met een mes in mijn rug, het bloed nog steeds :\'( en hier ga je me yielden en nomineren :-X.

::)

t Was MR-Brain die jullie als target koos ::)

Die nominatie bij BBUK was alleen maar omdat jij mij nomineerde en dacht 6 personen met je mee te hebben :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 13-05-2013, 21:19:17 »
De deadline voor de Tribal Counsel is voorbij. Ik ben door mijn vragen heen en KD. bijna (alleen D*N's vraag nog geloof ik).

Ik wil dit moment aan te grijpen om nog één keer kort mijn verhaal te doen. Ik ben dan misschien geen koning van PT of de koningin van de MP. Ik heb het misschien niet op de meest opvallende manier gespeeld, maar ik denk wel dat ik bewezen heb dat ik hier terecht in de finale sta. Ik heb op het juiste moment de juiste mensen om mij heen verzameld, waardoor ik diverse aanvallen heb kunnen afslaan. Ik heb bewezen dat ik kan winnen op het moment dat het er toe doet en voor niemand bang hoef te zijn. En ik heb bewezen dat, hoe hard men ook geprobeerd heeft mij eruit te spelen, ik nooit opgeef. Ik voel me vereerd dat men mij als zo'n groot 'gevaar' zag en meerdere keren heeft getracht eruit te spelen. En dat maakt deze finale plek extra speciaal. Waar zij zijn uitgeschakeld, sta ik nog overeind. En maak ik kans om dit geweldige spel te winnen.

Ik kan er nu weinig meer aan doen. Ik wens alle ex-kandidaten en juryleden veel wijsheid toe met het uitbrengen van hun stem.  :) En ik hoop voor Robbie dat er een oneven aantal stemmen binnen komt, zodat er nooit een gelijke stand kan komen. :P

(edit: kromme zin veranderd)
« Laatst bewerkt op: 13-05-2013, 21:30:07 door Daisy »

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 13-05-2013, 21:25:49 »
Dit is moeilijk...

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #698 Gepost op: 13-05-2013, 21:27:33 »
Mooie eindspeech, Daisy!!  ::ok::

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 13-05-2013, 22:20:47 »

Deze vraag:
Citaat
Welke vraag wil je niet krijgen?

En mijn antwoord daarop zou zijn:
Citaat
Welke vraag wil je niet krijgen?

;D