Daisy, jouw meesterzet was de vorming van ons complot van vier ten tijde van De Farm, waarmee je jouw tactische spelinzicht wederom aantoonde. En wat leidde tot een spannende eindfase van vier tegen vier. Wie van de spelers die al veel eerder in het spel was afgevallen (of vertrokken, of nooit uit MP naar PT is gekomen) had je er in de laatste fase ook wel graag bij gehad en waarom diegene?
Leuke vraag. Ik denk dat de samenstelling wel een prima mix geweest is. Jij en ik werden gezien als directe bedreigingen, terwijl LdH en MV juist prima opereerde in de luwte. Ik denk niet dat er extra mensen bij hadden gemoeten, omdat je dan makkelijker verbondjes binnen een verbond kon krijgen. Tijdens de Hunger Games was ik al wel aan het nadenken en toen is ook zeker de naam Jann in mijn hoofd voorbij gekomen, maar hij vloog eruit bij de Hunger Games, dus toen kwam 't vrij eenvoudig op deze samenstelling uit.
Daisy: Van jou zou ik eigenlijk wel willen weten hoe je het gehele spel hebt beleefd! Is die beleving veranderd door ons 'complot' of niet?
In het begin, toen ik nog alleen speelde, was het best wel spannend, omdat je van niemand weet wat hij/zij doet. Zeker bij een spel als de Biggest Loser, waar ik het qua tijdstippen echt niet van moest hebben. Echter, op het moment dat we met z'n 4en ons complot vormden, veranderde dat en kon je met elkaar overleggen wat te doen. Vanaf dat moment werd het één groot feest. Over wat er zich allemaal achter de schermen bij BBUK heeft afgespeeld kan ik wel een boek schrijven. Dat was geweldig (zeker toen bleek dat Swifty en ik onszelf veilig hadden gespeeld) en één van mijn persoonlijke hoogtepunten van het spel (behoudens het bereiken van deze finale uiteraard). Dus ja, het spel beeld is zeker veranderd toen wij tijdens de Farm met elkaar in zee gingen. Voor mij werd het er een stuk tactischer op. Bij elk spel was er echt een groepsdoel, en als dat slaagde, gaf dat een hoop voldoening.
Voor beide: Wat heb je geleerd van/tijdens dit spel?
Mocht je denken van hmm ik heb niks geleerd... denk dan hieraan: Wat zou je wanneer je weer in die situatie terecht komt anders doen of hoe zou je er voor proberen te zorgen dat je niet in die vervelende situatie kwam?!
Succes bij de farm beide
Je zou het niet zeggen, maar wat ik heb geleerd is dat ik meer vertrouwen moet hebben in mezelf. Het feit dat ik er voor heb gezorgd dat na de Hunger Games 4 totaal verschillende spelers bij elkaar kwamen en elkaar ook volledig steunden, geeft aan dat ik wel een redelijk spelinzicht heb.
Echter was ik soms teveel bezig mezelf veilig te spelen, dan echt voor de winst te gaan. Dat komt toch voort, wetende dat ik een groot target op m'n rug had, uit een stukje onzekerheid. Daar heb ik wel van geleerd, ik sta hier niet voor niets, op het moment dat ik alles van me af kon gooien heb ik ook direct 3 spelletjes gewonnen. Dus dat is een leermoment voor een eventueel volgend spel, uitgaan van m'n eigen kracht. Dan was ik misschien een stuk zekerder de finale fase van het spel in gegaan.
KD. en Daisy: Welke vraag wil je niet krijgen? En wat zou je antwoord daarop zijn?
Moet ik hier serieus op antwoorden?
Voor Daisy heb ik twee kleine vragen, hoop dat je ze beide wil beantwoorden:
- Is er bij TAR overlegd over wie de extra uur tijd zou krijgen en zo ja met wie?
- Bij BBUK waren Karen en ik genomineerd. Daarna mocht er gestemd worden, wie was jouw target op dat moment?
Nou vooruit, beiden dan
- Bedoel je de Yield (dat was maar 30 minuten toch)? Nee, daarover is niet overlegd, iig MV en ik hebben niet met andere duo's daarover overlegd. MV en ik hadden als 2e de kans om een yield te plaatsen en natuurlijk wilden we die kans niet laten lopen. Het was in eerste instantie MV's idee om voor K@ren en KD. te gaan. Met de yield tegen jou en Jorg hadden wij niks van doen.
- Volgens mij is daar nooit een éénduidig antwoord uit gekomen. Het leek mij wel leuk om jou tegenover Lukie in MP te zetten, maar we hadden wel door dat jij met je netwerk waarschijnlijk wel aan voldoende stemmen zou komen om erin te blijven. Daarnaast begon K@ren ook een soort van afscheidsberichten te posten, waardoor ze eventuele twijfelaars natuurlijk nooit meer aan haar kant kreeg.
(Edit: naampje gewijzigd)