Ronde 2 – Open Deur
In deze ronde krijgen alle drie de kandidaten een vraag die via een ander persoon gesteld wordt. De nummer 3 (die laatst staat op dat moment) mag als eerste een persoon kiezen en de nummer 1 als laatste. Elke vraag kent vier steekwoorden als antwoorden. Antwoord 1 levert een half uur denktijd op, Antw 2 een uur, Antw 3 anderhalf uur en Antw 4 2 uur. Ja mag MAXIMUM 6 antwoorden gokken. Dit om tegen te gaan dat je een hele wikipagina kopieert.
In deze ronde kost nadenken tijd. Elke minuut nadenken kost een minuut van de teller. Een kandidaat mag stop roepen. Kandidaat 2 mag dan proberen. Omdat je niet 24/7 online kan zijn en het dus een beetje onmogelijk is om de tijd verder te laten lopen voor de 2e kandidaat, gaat er bij de 2e en 3e kandidaat bij het antwoorden van de vraag geen tijd af (anders kan kandidaat 1 om 1 uur 's nachts stop roepen en als dan de tijd van de volgende kandidaat start, is die tijd misschien al op tegen dat ie online kan komen). DAAROM mag, nadat de eerste kandidaat STOP gepost heeft, de 2e kandidaat voor de helft van de "punten" nog raden (dus voor een kwartier, half uur, 45 minuten en 1 uur). Hij mag ook maar 4 antwoorden gokken. En daarna mag de derde kandidaat nog 2 antwoorden gokken voor een derde van de punten (dus voor tien minuten, 20 minuten, een half uur en 40 minuten).
Vanaf nu gaat de teller dus aflopen als je vraag gepost is. Geen nood: ik post hem enkel als ik zie dat je online bent. Dus moest je de optie ingesteld hebben dat niemand mag zien dat je online bent, gelieve dat even terug in te schakelen.
Jann, jij mag kiezen van welk jurylid je de vraag wil hebben. Zes juryleden hebben een vraag ingestuurd:
NextGP
grasisgroen
Niekypsv
lemmyfan396
Miek37
hilloZoals gezegd: ik post je vraag nadat je gekozen hebt en enkel als je online bent. En ik ga zo meteen in bad, dus denk niet dat er vandaag nog een vraag komt, tenzij je nog laat online bent.