Welkom bij Blokken!
Lukie 4, Molcrazy en Jorg23, jullie zijn alvast de eerste drie kandidaten van Blokken. Wie de vierde wordt, is voorlopig nog niet bekend, maar we kunnen desalniettemin al van start gaan!
Wij spelen de vroegere tweede ronde van Blokken waarin vijf vragen gesteld worden. Iedere kandidaat krijgt dezelfde vragen. Eerst krijg je een hint waar de vraag over zal gaan en vervolgens mag je beslissen hoeveel blokken je daar voor in zet. Je hebt in totaal 15 blokken en mag per vraag maximum 5 blokken inzetten. Molcrazy, omdat jij de laagste score had in Boggle, krijg jij slechts 14 blokken om mee te spelen.
Als je de vraag juist beantwoord, krijg je de blokken die je hebt ingezet én 10 punten. Als je fout antwoordt, ben je ze kwijt.
Nadat je alle vijf vragen hebt beantwoord, stuur ik je de Blokken één voor één (je kan telkens wel zien wat het volgende blokje wordt). Jij moet ze dan à la Tetris in het speelveld neerzetten. Dat betekent dus dat je ze van boven naar onder moet laten vallen. Je kan ze draaien zoveel je wil, als ze uiteindelijk maar beneden aankomen. Probeer op die manier zoveel mogelijk lijnen te maken! Per lijn die je kan maken, krijg je 50 punten!
De twee kandidaten met de hoogste score, blijven in het spel. De twee met de laagste score, liggen eruit!
Omdat alles online terug te vinden is, worden de vragen via de Realitynet Chat gesteld. Post hier dus een tijdstip wanneer jij wil spelen. Post dat aub ruim vantevoren, zodat ik het kan lezen en kan antwoorden of ik dan kan of niet. Ik spreek je dan op de chat in een privé venster en dan spelen we het spel. Je krijgt telkens 7 seconden om te antwoorden. Ik tel in de chat af van 7 naar 0. Als je vóór 0 nog niet geantwoord hebt, wordt de vraag fout gerekend. Je kan dus niet op het internet opzoeken.
Let op:
- Ik pas na 17u (maandag pas na 19u).
- Op woensdag kan ik
niet tussen 19u en 23u.
- Ik kan ook niet tijdens de voorbeschouwing, de uitzending en de nabespreking van WIDM op donderdag.
Aangezien op prime time de boardroom nog gedaan moet worden en daarna de nieuwe opdracht start, hebben jullie dus nog wel even tijd voor deze opdracht. Minstens tot zondag.
Als iets niet duidelijk is, stel je vraag dan in dit topic aub.
Spelbord: