Ik heb nog niet alles gelezen van dit subboard. Kwam er vanavond pas achter dat het bestond. Anders had ik me misschien nog wel opgegeven. Maar niet getreurd, misschien kan ik nog wel helpen met een programmasuggestie.
Ik zie vooral veel spelprogramma's voorbij komen. Maar kan een drama ook? Ik zat te denken aan een aflevering van een soap:
De kandidaten schrijven allemaal een scene waarin zij zelf de hoofdpersoon zijn. Wel moeten ze rekening houden met wat al eerder geschreven is. De jury kan dat goed in de gaten houden.
Na een paar dagen komt er een populariteitspool.. de kandidaat met het laagste score, daarvoor schrijft de presentator de laatste scene, waarin zij wordt uitgeschreven. Zoals een goede soap betaamt verdwijnt het vliegtuig, of is de kandidaat op een ander manier spoorloos verdwenen.
Mocht de kandidaat na een tijdje via de middag programma uiteindelijk weer in het hoofdprogramma terecht komen, dan volgt er een nieuwe aflevering waarin deze hoofdpersoon wonder boven wonder boven water is.
Ook zal je het middels een krimi/detective kunnen doen... de kandidaat die bij de vorige programma is afgevallen speelt nog een kleine rol in de krimi. Hij is dan namelijk de slachtoffer. De overige kandidaten schrijven ook scenes waarin zij langzaam ontrafelen wie van hun de moordenaar is.
Enfin, dit zijn zomaar twee suggesties, hoop dat jullie er wat mee kunnen.