Jeetje wat een zielige mensen.
Zelf merk ik bij mij op school dat 'homo' ongeveer het nummer 1 'scheldwoord' is. Als je iemand 'homo' noemt wordt er ook heftiger gereageerd dan als je iemand voor iets anders uitscheldt. Maar dat was het ook al toen ik nog op de basisschool zat. Het lijkt wel alsof homofobie al op een steeds jongere leeftijd wordt ontwikkeld. Ook op twitter zag ik laatst bijvoorbeeld een foto langskomen van twee zoenende jongens. De meeste reacties waren dat dit toch echt 'te ver' ging. Ze mochten best homo zijn, als ze er maar niet zo mee te koop liepen. Als er dan een foto langskomt van een jongen en een meisje die aan het zoenen zijn is het geen punt, alleen maar schattig.
Wat ik ook vaak hoor is dat bijna iedereen zegt niks tegen homo's te hebben, maar dat het wel raar/vies is en ze er verder niks mee te maken hoeven te hebben.
Het broertje van iemand uit mijn oude klas zit in de brugklas nu, en het is al best wel duidelijk dat hij homo is. (ja, dat kun je op die leeftijd al weten) Hij wordt door alle jongens uit zijn klas gepest en heeft alleen maar vriendinnetjes. Van een vriend van me weet ik ook vrij zeker dat hij homo is, maar puur uit angst doet hij zelf ook mee aan het belachelijk maken van homo's.
Het punt is dus dat een afkeer van homo's al op jonge leeftijd begint en op de basis- en middelbare school nog vrij normaal is ook. Ik denk dat het bij de meesten op latere leeftijd wel beter wordt, maar het zou niet eens moeten voorkomen. En voorlichting ho maar natuurlijk.
Robbie, D*N en alle andere mensen die zich vanwege hun ras/seksualiteit of wat dan ook niet geaccepteerd voelen: sta erboven, het zegt alles over die mensen die niet normaal kunnen doen en niks over jullie. Mensen die je beoordelen op basis van je seksualiteit zijn het niet waard om je rot door te voelen of dingen die je leuk vindt te laten.
(Wat een wijsheden voor iemand van mijn leeftijd
)