Nieuws Zap is terug! Geef je nu op voor het avontuur van je leven!
Ook helemaal eens met Daisy, maar er heeft nog niemand gereageerd op mijn vraag wat men van een weigerambtenaar vindt...Ik ben zelf van mening dat ook die persoon in zijn eigen vrijheid moet kunnen beslissen wie hij wel of niet trouwt, ook al neigt dat naar discriminatie. Zeker wanneer er in alle gemeenten in ieder geval een ambtenaar is die een homostel wilt trouwen.
ow die weigerambtenaar die moet ontslagen worden.Je bent in dienst van de Nederlandse Staat. Je hebt dus de wetten van de Nederlandse Staat uit te voeren.
Top troll .Alleen daar valt altijd niet echt mee te discussiëren . Behalve dat vies en stinken niet zo is omdat homo's vaak juist ijdel zijn en meer doen aan hun persoonlijke verzorging dan de gemiddelde hetero man .
Daar kan je hetzelfde argument op toepassen. Stel ik ben een ambtenaar en ik heb een hekel aan mensen met een donkere huidskleur. Mag ik dan zeggen dat ik deze mensen niet trouw vanwege hun huidskleur?
ik wou wel even stellen dat ik wel het recht wil hebben om straks in maart een weigerambtenaar te weigeren.
Ik vind dat de Staat moet laten merken dat men absoluut het niet eens mis met welke levensovertuiging dan ook, dat homo's niet bij elkaar mogen zijn. In plaats van dit te respecteren.
Dit is ook discriminatie. Vervang de woorden hetero voor neger en homo voor blanke en iedereen zal je erop aanvallen.
Om eerlijk te zijn vind ik dat iets heel anders en waarom? Omdat ik meer doel op de ambtenaar die vanuit zijn eigen levensovertuiging (geloof etc.) ervoor kiest om als ambtenaar van de burgerlijke stand man en vrouw te trouwen.
Dan moet hij zich toch ambsthalve aan die wet houden?
ik geloof dat ik dit niet begrijp.
Klopt helemaal, maar ik begrijp niet zo goed waarom het zo'n issue is, wanneer er (gelukkig) andere ambtenaren zijn die wel een homostel willen trouwen. Waarom moet die ene ambtenaar verplicht worden gesteld om tegen zijn normen en waarden in te gaan?
Omdat er ook gelovige homostellen zijn. Die hebben toch ook de vrijheid om christelijk getrouwd te worden?
Door weigerambtenaren te accepteren, accepteert en respecteert de Staat ook dat er mensen zijn met een Levensovertuiging die homosexualiteit verbieden. Als Staat/Overheid moet je daar afstand van doen vind ik. Snap je me nu?
Dan vraag ik me eerder af, hang je niet het verkeerde geloof aan?
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
Nu online
376 gasten en 1 vaste bezoeker