Aflevering 1, opdracht 2, locatie Valencia (Spanje):
Daan: "Welkom lieve kandidaten. Vandaag kunnen jullie er voor zorgen dat de pot flink gespekt wordt, na het debakel van gisteren. Jullie kunnen maarliefst 15.000,= euro verdienen! Allereerst splitsen jullie je in 3 groepen. Ten eerste zoek ik 4 durfals, en 4 mensen met kennis van zaken. De overige 3 personen gaan met Annemieke mee de stad in, een terrasje pakken. Zeker lekker met deze warme dagen. Jullie mogen bepalen wie wat doet. Succes!" Elmar: "Ik ben hier niet op een terrasje te gaan zitten, laat mij maar wat leuks doen, ik durf wel wat!" Annuh: "Ik ben nog wat blauw van die autorit in Parijs, geef mij dat terrasje maar. Juultjuh: "Wat zouden ze met kennis van zaken bedoelen?" Floortje: "Geen idee, maar het lijkt me wel leuk, zullen wij dat doen Juultjuh?" Juultjuh: "Prima." Uiteindelijk komt de volgende verdeling tot stand. Elmar, giorgio, little_creep en intikker zijn de durfals. Floortje, Juultjuh, Chriz en Ville zijn de mensen met kennis van zaken. Groenenman, maapie en annuh gaan een terrasje opzoeken. Daan: "Oke, we zijn eruit. Groenenman, Annuh en maapie, jullie mogen met Annemieke mee. Veel plezier! De rest gaat met mij mee."
Annemieke: "Hallo Groenenman, Maapie en Annuh. Lekker weer he. Jullie hebben eigenlijk de allerbelangrijkste opdracht vandaag. Jullie bepalen nl. vandaag hoeveel geld er gewonnen wordt. Dit kan 15.000,= zijn, maar ook niks. Wat is de bedoeling: Onze durfals gaan straks over een autocircuit scheuren. Ze mogen natuurlijk eerst wat oefenen, maar uiteindelijk mogen ze alleen over het circuit scheuren. Aan jullie de taak om te bepalen, wie jullie denken dat de snelste tijd gaat rijden. Jullie hebben 7500,= beschikbaar. Jullie kunnen die op 1 persoon inzetten, maar ook spreiden. Het geld wat jullie aan de winnaar toekennen, komt in de pot. Bepaal maar wat jullie doen. Annuh: "Volgens mij kan intikker wel hard autorijden, in giorgio heb ik niet zo'n vertrouwen." Groenenman: "De pot is wel erg leeg. Misschien kunnen we idd wat spreiden, zodat er iig wat geld in komt. Maapie: "Mee eens. Ik zou gaan voor 4000,= op intikker, 1500,= op zowel Elmar als LC en 500,= op giorgio." Groenenman: "Lijkt me goed, zowel spreiden, maar we kunnen met wat geluk toch 4000,= winnen. Annuh, wat vind jij ervan." Annuh: "Ik vind het prima."
Annemieke: "Ok้, de overige 4 kandidaten krijgen straks 10 vragen over 'Wie Is De Mol'. Aan jullie de taak te raden wie de meeste vragen juist beantwoord. Jullie hebben opnieuw 7500,= ter beschikking. Verdeel maar, wie beantwoord straks te meeste vragen juist?" Annuh: "Chriz weet veel, hij heeft de CMC I georganiseerd, dus dan moet je wel wat kennis hebben." Maapie: "Ik heb het gevoel dat Chriz het wel goed gaat doen, zullen we de 5000,= op hem inzetten?" Groenenman: "Lijkt me goed, maar 2500,= is niet door 3 te delen, ik zou zeggen 1x 1000,= en 2x 750,=. Op wie zetten we wat? Ik ga voor Floortje." Annuh: "Dat wordt puur gokken, ik vind het prima, jij toch ook maapie." Maapie: "Best, laten we het maar zo houden, ik heb dorst, het is veel te heet om na te denken!" Annemieke: "Dus jullie gaan voor 5000,= op Chriz, 1000,= op Floortje en 750,= op Ville en Juultjuh. We zullen straks zien. Hier is een monitor, jullie kunnen naar de verrichtingen van jullie medekandidaten kijken. Maar zullen we eerst maar een drankje, of een grote ijs-coupe bestellen, het is behoorlijk heet!"
Daan: "Welkom kandidaten op het autocircuit van Valencia. Floortje, Chriz, Ville en Juultjuh, jullie mogen even uitrusten op het dakterras, ik kom zo bij jullie." Het 4-tal loopt weg." Daan: "Oke Intikker, Elmar, Giorgio en LC. Jullie gaan vandaag eens lekker te keer op dit autocircuit. We hebben voor jullie allemaal een knalgroene Alfa Romeo, waarin jullie mogen scheuren. Jullie mogen eerst even oefenen. Over een paar uur gaan jullie allemaal enkele rondjes rijden voor een snelle tijd. Degene met de snelste tijd wint uiteraard. De 3 kandidaten op het terras bepalen echter hoeveel geld jullie winnen. Dus wint bijvoorbeeld intikker, maar hebben ze niks op je ingezet, dan verdienen jullie niks. Er zit dus ook nog een stukje denkwerk in. Om het jullie wat makkelijker te maken hebben we 4 beroemde instructeurs uitgenodigd. Het zijn Jos Verstappen, Jan Lammers, Christijan Albers en Tom Coronel! Zij gaan jullie een spoedcursus racen geven. Succes, ik ga nu naar de andere 4! Ik kom straks bij jullie terug."
Daan: "Hallo Chriz, Juultjuh, Ville en Floortje. Jullie zijn mensen met kennis van zaken. Jullie krijgen straks 10 vragen over 'Wie Is De mol'. Wie de meeste goed heeft, wint dit spel. De kandidaten op het terras, ergens in Valencia bepalen echter hoeveel geld jullie verdienen. Ze kunnen namelijk geld inzetten op jullie. Het geld dat is ingezet op de winnaar komt in de pot. Dit kan minimaal 0,= en maximaal 7500,= zijn. Allemaal veel succes. Floortje, kom maar mee!"