Opdracht 19: Nep of echt?
HE
Annemieke: "Beste kandidaten. Tijd weer voor wat individuele actie. Dit zijn Alessandro, Ricky, Esteban en José. Alessandro zegt goed te zijn in houthakken, Ricky zegt goed te zijn in modderworstelen, Esteban schijnt een sterk te zijn in touwtrekken en José heeft ons laten weten niet onaardig te kunnen bowlen. Twee van hen spreken echter de waarheid. Jullie nemen het straks tegen hen op. Jullie hebben €4000,= te verspreiden. Stel, jullie denken, José is een leugenaar en Groenenman verslaat 'm wel even, kunnen jullie besluiten een hoop geld daarop in te zetten. Maar blijkt José juist een ster te zijn in bowlen en verslaat hij simpel Groenenman is dat voorgoed kwijt. Wat wordt het? Veel risico, of toch spreiden. Aan jullie de keuze. Succes!" Ville: "Ik heb de Mol 4 gezien op TV, daar bleek dat bouw niets alles zegt, ik zou voor spreiden gaan." Annuh: "Ik ben nergens goed in." Chriz: "Nou nou, niet zo negatief gelijk." Groenenman: "Misschien op de een iets meer, maar niet zo'n enorm groot verschil." De rest stemt in met het plan van Groenenman. Vervolgens worden de opdrachten verdeeld. Chriz gaat houthakken, Ville gaat worstelen, Groenenman gaat touwtrekken en Annuh gaat bowlen. Op Ville en Groenenman wordt €1000,= ingezet, op Chriz €1250,= en op Annuh €750,=. Daan: "Oké, dan wil ik graag eerst onze Chriz hierhebben. Chriz, ze hebben veel vertrouwen in je. Hier is Alessandro, het houthakwonder. Of een leugenaar, dat kan ook natuurlijk. Jullie krijgen ieder 5 blokken hout. Ik wil graag ze in 18 stukken gehakt hebben. Wie het eerste klaar is wint. Houtsplinters tellen by the way niet. Oké, klaar ... af! " Het duo pakt een bijl en begint te hakken. Chriz gaat goed van start, maar zit als snel met z'n bijl in het hout vast. Zijn tegenstander echter gelukkig ook. Het blijkt een leugenaar te zijn. Na wat worstelen is Alessandro echter toch als eerste klaar. €1250,= gaat aan de neus van onze CMC-ers voorbij.
EEN
Daan: "Jammer Chriz, maar er is nog niks verloren. Hier hebben we Ricky. Kan hij echt zo goed worstelen als hij zegt. We gaat het zo zien. Ville, kom erbij. Schudt elkaar de hand." Ricky knijpt bijna de hand van Ville fijn. Ville: "Deze is echt, ik voel het, letterlijk!" Daan: "We zullen zien. In dit 15 meter lange modderbad gaan jullie worstelen. Jullie moeten elkaar onder duwen. Wie na vijf minuten het meest onder is geweest, is de verliezer. Klaar voor de start ... af!" Ville's inschatting klopte. Nog voor ze het weet is ze kopje onder. Ze weet Ricky geeneen keer onder te krijgen. Daan: "Dit was overduidelijk. Nou ja, eens zien of Groenenman meer geluk heeft tegen Esteban. Annuh, we brengen jou en José even weg, want als jij de wedstrijd van Groenenman en Esteban ziet kan jij achterhalen of José een echte bowler is of niet. Oké Groenenman, jou opdracht gaat zo van start. Hier is het touw, je moet je tegenstander over het midden zien te trekken. Het spel duurt 5 minuten. Mocht er dan geen winnaar zijn, bekijken we zijn tegenstander het meest naar voren heeft verplaatst. Oké? Klaar voor de start.... af!" Groenenman trek gelijk, maar als Esteban ook maar een ruk aan het touw geeft ligt Groenenman al op zijn snufferd. Hij schuift door de modder over de middenlijn. Ook Groenenman verdient geen geld." Daan: "Het zit ook niet mee vandaag. Maar ja, Esteban behoort dan wel tot de nationale selectie touwtrekken. Laten we nu maar naar de bowlingbaan gaan om te kijken of Annuh de pot nog wat kan spekken."
HINT
Annemieke: "Zo, hier zijn we dan. Annuh, jij en José gaan straks bowlen. 't Is heel simpel, wie de meeste punten scoort wint. In tegenstelling tot jou medekandidaten weet jij nog niet of José een leugenaar is of niet. Zij hebben een spreekverbod, je hoort straks wel wat Groenenman heeft gedaan. We wensen jou heel veel succes tegen José. Hij mag beginnen, dat is jou voordeel, want dan weet je wat hij doet. Oké, José, you can start now please!" José is geen echte bowler. Dat blijkt direct als zijn eerste bal in de goot beland. Ook Annuh blijkt geen ster, maar gooit wel steeds wat om. Er zit zelfs een strike in haar reeks! Aan het einde van het spel blijkt Annuh 14 punten meer dan José te hebben. Annuh wint! Annemieke: "Annuh van harte, je hebt de eer gered. Nou moest dat ook wel, want José is geen echte bowler. Groenenman was onderuit gegaan tegen een kampioen touwtrekken, dus jij bent de enige die geld heeft verdiend vandaag. De pot stijgt met €750,= tot €36.400,=. Neem er een drankje op jongens, maar drink niet teveel. Want vanavond is de voorlaatste test. Die bepaald wie er weggaat, vlak voor de finale. Heel jammer, maar het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Ik wens jullie heel veel succes in ieder geval!"