Auteur Topic: De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story  (gelezen 11768 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De "Compuart Mol Competitie" deel II - The Story
« Reactie #20 Gepost op: 27-06-2003, 10:12:33 »
Annemieke: "Beste kandidaten, jullie raadselkennis is blijkbaar van een laag niveau. Alhoewel, Floortje, misschien heb jij iets uit te leggen." Floortje: "Sorry jongens, maar ik kreeg een niet te weigeren aanbod. Ik kon de €5000,= voor mezelf krijgen, maar dan zou Daan alle foute antwoorden goedkeuren, en alle goede antwoorden fout rekenen." Ville: "Echt, dan waren we niet zo slecht!" Daan: "Goed gezegd, maar daar hebben jullie niks aan. De pot blijft staan op €22.700,=."

Opdracht 9: Speuren in het doolhof.
Die nacht worden alle kandidaten om 3 uur gewekt. Ze staan beneden, dan komt Daan aangelopen. Daan: "Beste kandidaten. Ik heb 6 mensen van jullie nodig, één mag er weer gaan slapen. Wie wil? Niemand?" Dan meldt plots Floortje zich. "Vanwege het laten mislukken van de vorige opdracht, meldt ik mij vrijwillig af voor de volgende opdracht." Daan: "Moedige keuze Floortje, slaap lekker! De rest mag met mij mee.

Annemieke: "Beste kandidaten. Hier in de tuin van jullie hotel is een doolhof gebouwd. 3 van jullie moeten daar straks doorheen, en de uitgang halen. Per persoon kan er €2000,= worden verdiend. 3 andere helpen de 3 lopers er doorheen. Want ... er zitten 2 jagers verstopt. Die kunnen je vangen. Het doel is binnen 2,5 minuut de uitgang halen. Als je te laat bent, of je wordt gepakt door een jager, is het spel voorbij. Duidelijk? Oké, maak maar teams?" Er wordt besloten dat de heren (Groenenman, Chriz en Intikker) gaan lopen en dat de dames (Ville, Annuh en Maapie) gaan loodsen. De teams worden uiteindelijk Ville-Intikker, Maapie-Chriz en Annuh-Groenenman. Annemieke: "Intikker, je mag je gaan klaarmaken voor je toch door het doolhof, de rest mag met mij mee."

In een tent neemt Ville plaats voor een monitor. Ze zit Intikker voor de ingang van het doolhof staan. Annemieke: "En de tijd gaat nu in." Ville: "Intikker, rustig lopen, rechtuit ... en nu links ... en stop! Ik zie een jager. 180 graden draaien en rechtuit ... lopeN .... en nu links .... en weer links ... en rechtuit .... en rennen Intikker hij zit achter je .... rennen links ... rechts .... rechts ... links ... " Maar dan komt er van voren opeens de andere jager tevoorschijn. Hij pakt Intikker, hij is af. Ville: "Damn sh*t man, ik zag die jager niet. Wat ben ik idioot." De rest kalmeert Ville. Maapie neemt vervolgens plaats achter de monitor, terwijl Chriz zich klaarmaakt voor het doolhofspel. Maapie: "Oké Chriz lopen ... rechtuit ... linksaf .... links ... en rechtdoor .... stop! Wacht ... wacht .... wacht ... en loop maar weer en in de hoek weer stoppen ... oke, ga maar rechts ... en lopen ... lopen ... en links .... en weer rechts, stop! Wachten Chriz, wachten en nu rennen rennen links rechtdoor, yes, je bent eruit!" De stopwatch wordt beken, één minuut 58. Ruim binnen de tijd. Annemieke: "Gefeliciteerd Chriz en Maapie, jullie hebben €2000,= verdiend. Annuh en Groenenman, aan jullie de taak dit bedrag te verdubbelen." Annuh gaat voor het scherm zitten. Ze past een andere tactiek toe. "Oke Groentje, we gaan nu rechtdoor en links, maar direct weer rechts, en flink doorlopen ... en rechts ... o sh*t, terug terug.... en weer links ... rechts ... links." Annuh taktiek werkt niet, ze loodst Groenenman direct in de handen van de jagers. Die onsnapt nog wel aan de 1e, maar de 2e staat 'm op te wacht. Ook Groenenman is af." Annemieke: "Helaas, maar toch €2000,= verdiend! Van harte! De pot stijgt nu naar €24.700,=. Jullie mogen nu lekker gaan slapen en morgen gaan we weer op reis naar een nieuwe bestemming!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 27-06-2003, 10:13:09 »
Opdracht 10: Dakar-Dakar
Daan: "Welkom in Dakar, beste kandidaten! De meeste mensen kennen deze plaats ongetwijfeld van de bekendste Rally ter wereld. Jullie gaan vandaag ook crossen, deels in de woestijn, ja alweer, omdat jullie zo'n liefhebber zijn van het zand, en deels aan de kust. Jullie moeten een parcours afleggen. Jullie doen dit afzonderlijk, maar uiteraard wel met een instructeur. Jullie moeten binnen 1 uur een bepaald straject afleggen. Voor elke kandidaat kan er €500,= verdiend worden, in totaal dus €3500,=. Maar mochten jullie het allemaal weten te halen binnen de tijd, dan verdubbeld het bedrag. Er kan dus maarliefst €7000,= gewonnen worden! Ik wens jullie succes. O ja, nog een aanwijzing. De volgorde van snelste tijd is ook belangrijk. Snel zijn kan belanrgijk zijn. Waarvoor zeg ik niet, misschien is het pas van toepassing voor de volgonde aflevering. Jullie starten allemaal tegelijk!"

De kandidaten stappen in hun rally-wagen. Ze krijgen eerst anderhalf uur een spoedtraining hoe de wagen werkt, en bekijken met de instructeur welke route moet worden gereden. Annemieke: "Oké kandidaten, we gaan beginnen, willen jullie naar de startplaats rijden. Oké, dan gaan we nu beginnen: 1-2-3 go!!!!" De kandidaten scheuren weg, behalve Annuh, die haar motor laat afslaan. Na wat gestuntel rijdt ze weg. Groenenman gaat als een speer in zijn groene rallywagen, maar raakt opeens een steen, gevolg: lekke band. Groenenman stapt samen met zijn begeleider uit om de band te repareren. Diverse medekandidaten rijden hem voorbij. Floortje en Chriz liggen voorop, achteraan gaan Intikker en Annuh niet zo lekker. Intikker heeft moeite met schakelen, en Annuhs tempo is ook verre van hoog te noemen. Beiden worden even later weer voorbij gereden door Groenenman. Dan slaat ook de pech toe bij Chriz. Hij zit vast in het zand. Floortje gaat echter verder, en even laten komt ook Ville, de snelste dame in het zand, voorbij gereden. Ook Maapie zit in de problemen. Ze is verkeerd gereden. Ze weet niet meer waar ze heen moet. Ze bestudeert de kaart en hoopt op goed geluk maar weer ergens heen te komen. Dan slaat de wagen van Groenenman weer af. Ook hij staat vast in een duin, overigens niet ver van Chriz. Ze besluiten elkaar aan te duwen, maar hard gaat het niet. Floortje lijkt onklopbaar. Na 37 minuten is hij op het strand en rijdt over de finish. De eerste plaats voor Floortje en de eerste €500,=. Maapie is echter nog steeds verdwaald, Annuh gaat niet hard, en de wagens van Chriz en Groenenman lijken niet vooruit te duwen. Gelukkig komt na 44 minuten Ville over de streept, en sleept nogmaals €500,= voor de pot binnen. Na een flinke duwpartij schiet de wagen van Chriz eindelijk los. Chriz besluit verder te rijden, in de hoop nog net €500,= binnen te slepen. Intikkers schakelproblemen blijven aanhouden, maar al hortend en stotend weet hij toch net op tijd de finish te bereiken, alweer €500,= binnen. Met nog 3 minuten te gaan lijkt het er bij te blijven. Groenenman staat nog steeds vast ergens midden in de woestijn, Annuh rijdt 'm net pas voorbij en Maapie is nog steeds verdwaald. Alleen Chriz kan het nog halen. Daan en Annemieke kijken op de klok. In de verte zien ze Chriz aankomen. Intikker, Floortje en Ville moedigen Chriz aan. Chriz geeft nog eenmaal gas en komt met een noodgang over de streep ... maar helaas 12 seconden te laat. Daan: "Sorry jongens, Chriz heeft de tijdslimiet met 12 seconden overschreden. Geen 500 extra euro's, het blijft bij €1500,=. We gaan de rest maar eens halen." Maapie en Annnuh worden opgepikt in de woestijn, Groenenman weet nog op eigen kracht de finishstreep te halen. Annemieke: "Wel heel toevallig dat het weer Annuh, Maapie en Groenenman zijn die roet in het eten gooien. Is een van hen soms de mol? Wie het weet mag het zeggen. De pot stijgt dankzij Floortje, Intikker en Ville naar €26.200,=. Floortje en Ville, jullie hebben iets gehaald. Wat zeg ik niet. We gaan eerst de executie doen. Wat er moet weer iemand vertrekken. Mocht ofwel Floortje, of Ville wegmoeten, gaat het weggevallen extratje naar Intikker. Maar laten we eerst maar wat gaan eten en drinken, dat hebben jullie wel verdiend!"

=== EINDE ===

(Deze week een overwachte wending, Elmar vergat zijn lijstje in te sturen, de week ervoor was ie nog net op tijd (donderdagavond half 12), of een lijstje 'm gered zou hebben is voor jullie een vraag en voor mij een weet, dat komen jullie tijdens de reunië aflevering wel te weten)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 11-07-2003, 07:49:51 »
In Dakar werd op de kamer van de mol een pakje afgeleverd. Het was een videoboodschap...
Dag mol! Je hebt wat tegenslag ervaren, door de dubbele exit. Maar voor een supermol als jij mag dat geen probleem beteken. Dat blijkt maar weer, want er is weer voldoende geld niet in de pot beland. Deze aflevering kan je je niet verbergen, we gaat het wat noordelijker opzoeken, dus zoek je sneeuwschoenen maar vast op. En houdt het niet alleen bij sneeuwballen gooieN hč, succes!.

Aflevering 5

Daan: "Beste kandidaten. Na enkele zenuwslopende dagen is het weer tijd voor het meest erge deel van de CMC: de executie. In tegenstelling tot vorige week gaat er dit keer gewoon weer één kandidaat naar huis. Zullen we maar direct beginnen? Ville? GROEN! Chriz? GROEN! Intikker? GROEN! Maapie? GROEN! Groenenman? GROEN! Floortje? ROOD! Sorry Floortje, je kwam op het laatste moment door de selectieronde, je hebt het ver geschopt, maar hier is de CMC voor je afgelopen." Floortje neemt afscheid van haar teamgenoten. Ze loopt met Annemieke mee naar buiten. De rest schreeuwt Floortje gedag.

Annemieke: "Beste Floortje, voordat je weggaat wil ik je nog wat vragen. Tijdens de 1e aflevering heb je €2500,= gekregen. Wat heb je daar mee gedaan?" Floortje: "Ik heb lang lopen twijfelen, maar toen ik die €5000,= won de afgelopen keer, heb ik besloten het voor het spel te bewaren." Annemieke: "Oké, dan mag je deze nu bij mij inleveren. Daar zal de rest blij mee zijn. Veel plezier tijdens je terugreis!" En daar ging Floor....

« Laatst bewerkt op: 17-07-2003, 15:35:11 door Daisy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 11-07-2003, 07:50:28 »
Opdracht 11: Paintballen
Daan: "Welkom kandidaten in Zweden, in Stockholm, de hoofdstad van dit land. We gaan vandaag paintballen! Allereerst de beloning voor Ville, en door de exit van Floortje krijgt ook Intikker een beloning. Nou dat is als volgt: jullie zitten al in de 1/2e finale van het paintballen. Gefeliciteerd! De andere kandidaten spelen eerst een kwartfinale, om de bekijken welke 2 kandidaten zich bij Intikker en Ville voegen in de halve finale. Wat is het doel? Jullie kunnen vandaag €3000,= verdienen. Jullie kiezen straks allemaal individueel iemand, van wie jij denkt dat het paintballen gaat winnen. Op jezelf stemmen is toegestaan. Wint diegene ook daadwerkelijk het spel, komt er €3000,= in de pot. Verliest diegene echter al voor de finale, gaat er €3000,= van de pot af! Mocht de gekozen persoon in de finale verliezen, komt er niks in de pot, maar dan krijgen jullie wel een extra aanwijzing voor de volgende opdracht. Oké, jullie mogen dus nu op een papiertje opschrijven, wie jullie denken dat er gaat winnen. Klaar? Oké dan, let's go!"

Loting bepaalt de wedstrijden. De eerste kwartfinale gaat tussen 2 dames, Annuh en Maapie. Ze verstopen zich beiden in een oude wijk van de stad Stockholm. Daan: "Klaar voor de start? Spelen maar!" Maapie kiest voor de verdedigende tactiek, terwijl Annuh er direct vandoor gaat, opzoek naar Maapie. Maapies tactiek lijkt te werken, Annuh holt en holt maar ziet Maapie niet. Dan ziet Maapie Annuh lopen. Ze staat op, schiet en ... mis! In een prachtige reflex draait Annuh zich om schiet Maapie af. Annuh zit in de halve finale! Annemieke: "Annuh gefeliciteerd, jij bent door naar de volgende ronde. Maapie, hopenlijk heeft de groep jou niet gekozen als sterkste schakel, anders is de pot nu €3000,= leger. Het volgende duo wat ten streide trekt is Chriz en Groenenman. Dat spel is al snel afgelopen. Chriz en Groenenman rennen direct op elkaar af, maar Chriz is vergeten de vergrendeling van zijn pistool te halen. Groenenman wint. Het overzicht van de halve finales is als volgt. Allereerst speelt Intikker tegen Annuh, vervolgens neemt Ville het op tegen Groenenman. Daan: "Zijn jullie klaar voor de halve finales? Oké!"

Allereerst spelen Intikker en Annuh dus. Annuh kiest opnieuw voor de aanval. Intikker speelt het spel echter slim. Hij volgt Annuh. Als Annuh even niet oplet, staat Intikker op en schiet op Annuh ... raak! Annuh is af, Intikker zit in de finale! Daan: "Intikker, gefeliciteerd. Eens kijken wie jou tegenstander wordt." Het zal Groenenman of Ville worden. Het wordt een spannend duel. Groenenman kan Ville niet vinden en vica versa. Dan bedenkt Groenenman een valsstrik. Hij laat een schot vallen. Ville rent er op af. Groenenman rent een stukje weg en schiet Ville vervolgens van achteren neer. Het wordt dus Intikker tegen Groenenman! De finale verloopt hetzelfde als de voorgaande wedstrijd, erg passief. Groenenman is de eerste die ten aanval trekt. Intikker ziet hem en schiet op Groenenman, helaas voor hem mist hij en Groenenman verdwijnt. Groenenman besluit echter zich te verstoppen en lokt Intikker in de val. Op het moment dat Intikker tevoorschijn komt schiet Groenenman ... RAAK! Groenenman wint en steekt zijn handen in de lucht. Daan: "Van harte gefeliciteerd Groenenman. Maar laten we nu eens kijken waarop gestemd is." Annemieke pakt de briefjes en leest voor. Annemieke: "Er is gestemd op: Chriz, Groenenman, Chriz, Groenenman, Maapie en Groenenman. Kijk eens aan. Groenenman, de meerderheid dacht dat jij zou winnen, en dat is ook gebeurd. Gefeliciteerd jongens, jullie hebben €3000,= verdiend. De pot stijgt naar €29.200,=. Gefeliciteerd nogmaals. Maar laten we eerst eens wat gaan eten, jullie zullen vast honger hebben!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 11-07-2003, 07:50:49 »
(de volgende avond) Daan: "Oké kandidaten. Wie van de 3 hebben nog de meeste energie over? Groenenman en Maapie steken hun hand op. Ook Chriz en Annuh willen wel. Chriz: "Vrouwen gaan voor hč." Daan: "Dus Groenenman, Maapie en Annuh zijn de fitste van het 6-tal? Oké, ga maar met Annemieke mee, de rest mag met mij mee."

Opdracht 12: Slaap kindje ... slaap?
Daan: "Beste Intikker, Chriz en Ville. Jullie hebben veel gereist, jullie zullen daarom wel moe zijn. Daarom heb ik een mooie opdracht voor jullie. Jullie hebben er 48 uur de tijd voor. Jullie moeten samen in die tijd 70 uur geslapen hebben. Hoe de verdeling is maakt niet uit, als dat minimum er maar is. Jullie spelen dit keer voor alles of niets. Ofwel €5000,= erbij, ofwel €5000,= eraf. Veel succes, ik zie jullie over 48 uur weer, kandidaten."

De kandidaten krijgen allemaal meetapparatuur opgeplakt. In de kamer staan 3 bedden, een kast met wat eten en drinken, een televesie, en enkele gezelfschapspellen. Het is 18.00 uur als de kandidaten beginnen. Intikker: "We kunnen wel direct beginnen met slapen, maar het is pas 18.00 uur, dus ik stel voor eerst iets anders te gaan doen. Als we dan moe zijn, kunnen we direct gaan slapen." Ville en Chriz stemmen in. Het 3-tal besluit te gaan risken. Chriz blijkt een ster erin. Twee keer spelen ze het spel, twee keer wint Chriz. Ville: "Nu krijg ik vast nachtmerries, nu slaap ik helemaal niet!" Het is 22.30 uur. Het 3-tal besluit te gaan slapen. De volgende ochtend, rond een uur of 10.00 uur, gaat het 3-tal ontbijten, wat TV kijken. In de middag probeert het 3-tal wat te slapen. 's Avonds speelt het weer een gezelschapsspel en gaat vervolgens weer slapen. Ze doen de ochtend erna precies hetzelfde als de dag ervoor, alleen proberen ze wat meer te slapen. Dan komt Daan binnen. Daan: "Jongens, de 48 uur is om, wat denken jullie." Intikker: "Volgens mij heb ik wel aardig wat geslapen, maar het was hier wel erg lawaaierig zeg." Chriz knikt: "Af en toe hoorde ik een enorm kabaal van beneden, ik weet niet wat het was." Ville: "Het zou me niet verbazen als het de andere groep was." Chriz: "Inderdaad, zou best kunnen." Oké, jullie zullen nog even moeten wachten op de uitslag, jullie mogen even de buitenlucht in, jullie hebben 2 dagen binnen gezeten. En hier hebben jullie wat verzorgingsspullen, die hebben jullie de vorige dagen ook moeten missen. Kunnen jullie lekker douchen. Hier hebben jullie douchespullen, tandpasta en een kam."

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 11-07-2003, 07:51:20 »
Opdracht 13: Let's make some noise!"
Annemieke: "Beste Groenenman, Maapie en Annuh. Jullie hebben de afgelopen periode veel moeten doormaken. Daarom moeten jullie vast jullie aggressie even kwijt. Morgenavond is er hier in Stockholm een show met diverse bandjes. Jullie gaan daar ook spelen. Jullie hebben 48 uur de tijd om een nummer in te studeren. Groenenman is de drummer en Annuh en Maapie, jullie spelen gitaar. Jullie krijgen hulp van een zangeres Alexandra en nog een gitarist, Bjorn. Groenenman, jij krijgt nog hulp van een professionele drummer die jou helpt te leren spelen. Over 48 uur dienen jullie het nummer 'Hanging by a Moment' van Lifehouse te spelen. Er zijn nog 4 andere bands. Als de jury jullie er niet uitpikt als nep-band. Verdienen jullie €5000,=, vallen jullie door de mand, verdienen jullie niks. Veel succes! Groenenman neemt plaats achter het drumstel en begint wat deuntjes te spelen. Hij en zijn persoonlijk begeleider oefenen wat af. Annuh en Maapie oefenen met hun gitaar. Bjorn geeft ze les. Ze oefenen, oefenen en oefenen. Ze gaat door tot in de late uurtjes. Na 48 uur zit het er redelijk in. Annemieke: "Zo kandidaten, gaan jullie winnen?" Groenenman: "Vast niet, maar met wat geluk vallen we niet door de mand." Annemieke: "Nou ik ben benieuwd. Jullie gaan vanavond spelen in de club hier om de hoek. Intikker, Chriz en Ville zijn er ook!" Annuh: "Hoera!"

's Avonds zit het 3-tal op het podium. Groenenman, Annuh en Maapie 'spelen de sterren van de hemel'. Ze krijgen complimenten van hun begeleiders en ook Chriz, Ville en Intikker geven het 3-tal een applaus. Maar de jury is onverbiddelijk. "You were not a real band. No money for you." Helaas, de groep is door de mand gevallen en geen geld voor jullie. Annemieke: "Oké jongens geen geld voor jullie. Maar misschien wel voor Chriz, Ville en Intikker. Zij moesten de afgelopen 2 dagen gezamelijk 70 uur slapen. Jullie maakten ze het af en toe wel erg lastig, aangezien jullie 2 verdiepingen onder hen driftig aan het muziek aan het maken waren." Chriz: "Ik wist het!" Annemieke: "Dat bleek ook wat jullie zijn niet eens in de buurt van de 80 uur gekomen. Chriz jij hebt 14 uur geslapen, Ville, jij hebt 17 uur geslapen en Intikker, jij heb 15,5 uur geslapen. Dat is samen 46,5 uur, bij lange na niet genoeg dus. Helaas heeft dit wel tot gevolg dat de pot weer met €5000,= daalt, tot €24.200,=. Er is dus eigenlijk in Zweden €2000,= verloren gegaan. Helaas, maar jullie kunnen je nu beter weer om iets anders druk maken. Er komt weer een executie aan!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-07-2003, 09:07:57 »
In Zweden werd op de kamer van de mol een pakje afgeleverd. Het was een videoboodschap...
Dag mol! Het wordt spannend nu! Langzamerhand wordt het duidelijk dat jij, Groenenman, Chriz, Intikker, Annuh, Ville of Maapie de mol bent! Maar ... wees niet ongerust, je kunt nog een paar keer een flinke slag slaan. Er staan weer mooie opdrachten op het programma. Ik wens je veel succes!"

Aflevering 6
Annemieke: "Beste kandidaten. We zijn een hoop reiskilometers, opdrachten maar ook ervaringen verder. Maar helaas, het is weer zover, de executie. Zullen we dan maar direct beginnen, dan zijn we er maar vanaf. Oké, wie wil eerst. Groenenman? GROEN! Annuh? GROEN! Chriz? GROEN! Maapie? GROEN! Oké Intikker of Ville, één van jullie is het, wie wil eerst? Intikker? ROOD! Arme Intikker, maar zo gaat het spel. Jij bent degene die helaas nu het spel moet verlaten." Intikker neemt afscheid van zijn medekandidaten en gaat met Daan mee naar buiten." Als Intikker weg is zegt Annemieke. "Jongens, pak jullie spullen maar vast, want we gaan zo op weg naar een nieuwe bestemming: Canada!"
LET
Daan: "Beste Intikker. Helaas is voor jou het spel voorbij. Maar ik heb nog een vraag. Aan het begin van het spel heb je €2500,= gekregen. Wat heb je daarmee gedaan?" Intiker: "Ik vind het jammer voor het spel, maar ik houd het toch voor mezelf. Ik vind het een té mooi bedrag om te laten lopen." Daan: "Oké, gefeliciteerd dan met je €2500,=! En een fijne vlucht naar huis!" Intikker wordt weggebracht in een groene Audi."
OP
Opdracht 14: Don't get caught in Montreal!"
Annemieke: "Beste kandidaten. We zijn nu afgereisd naar Canada, Montreal! Vandaag kunnen jullie allemaal €1000,= verdienen. Wat gaan we doen. Ik heb hier 5 enveloppen met 5 verschillende opdrachten. Deze moeten jullie allemaal uitvoeren. Jullie gaan straks iets doen. Later komt er een jury jullie opdracht bekijken. Jullie moeten er voor zorgen dat jullie er niet uit worden gepikt als zijnde nepperd. Net zoiets als bij de drumopdracht. Wordt je er niet uitgepikt, komt er €1000,= in de pot. Allemaal duidelijk. Oké, dan mogen jullie nu allemaal een envelop trekken. Alvast veel succes!"
DE

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-07-2003, 09:08:24 »
Groenenman trekt als eerst een envelop. Hij mag gaan deelnemen aan een kookwedstrijd, tussen allemaal chefkoks! Hij wordt naar een toprestaurant in Montreal gebracht in Montreal. Hij krijgt daar de hele dag kookles in enkele gerechten. Als 's avonds zijn gerecht er niet wordt uitgepikt wint hij €1000,= voor de pot. Ville wordt DJ in een club. Ze mag plaatsjes aan elkaar draaien en neemt 's avonds deel aan een DJ contest. Maapie gaat vissen. Zij doet mee aan een viswedstrijd en krijgt alle kneepjes van het vissen geleerd. Zij moet proberen er als een professioneel visster uit te zien. Chriz mag gaan karten. 's Avonds doet hij mee aan een plaatselijke kartwedstrijd. Tenslotte mag Annuh als schoonmaakster van een 5 sterren hotel aan de slag. Ze moet de kamers zo schoon mogelijk maken.
KLEURTJES
De kandidaten zijn goedleers. Chriz is misschien niet de snelste karter, maar in tegestelling tot diverse andere deelnemers weet hij de bandenstapels te vermijden. Groenenman lijkt een geboren keuken. Annemieke en Daan proeven een maaltijd. Daan: "Niet gek. Misschien kan je vaker voor ons koken, scheelt de kosten van de restaurants voor de CMC." Groenenman: "Als jullie me erin laten, dan doe ik dan misschien wel!" Ville vermaakt zich met de plaatjes. Het worden geen denderende mixen. De kamers die Annuh schoonmaakt zien er mooi uit. Daan en Annemieke proberen de bedden uit en zijn zeer tevreden. Helaas willen de vissen van Maapie niet zo bijten. Na 5 uur vissen heeft ze slechts 1 vis gevangen. Annemieke: "Hup Maap!"

Dan breekt de avond aan. De juryleden arriveren eerst bij het kanaal waar Maapie vist. Ze bekijken de emmers van de vissers. Maapies emmer blijft vrij leeg, met in totaal 3 vissen. De jury is er zo uit, Maapie is de valsspeelster. Geen geld voor haar. Dan bekijken ze de kartwedstrijd van Chriz. In de kwalificatie is hij de langzaamste en ook in de race wordt hij na 8 rondjes al gelapt. Ook Chriz verdiend geen geld. De jury heeft ondertussen trek gekregen en gaat eten. Het krijgt diverse maaltijden voorgeschoteld. Helaas heeft Groenenman de aardappels aan laten branden. Ook hij valt door de mand. Dan gaat de jury een avondje uit in de discotheek. Ville mag een kwartiertje draaien en dat doet ze goed. De jury gaat gokken en gokt ... verkeerd! Ville wordt er niet uitgepikt en verdiend €1000,= voor de pot! Dan is de jury moe en gaat naar bed. Ze inspecteren eerst diverse kamers. Alle kamers zijn goed schoon, maar toch wordt de kamer van Annuh eruit gepikt. Ook geen €1000,- voor haar. Annemieke: "Beste kandidaten. Jullie hebben enorm jullie best gedaan, dat weet ik. Maar alleen Ville bleef onopgemerkt voor de jury! Gefelicteerd Ville, je hebt de pot met €1000,= verhoogd. Hij staat nu op €25.200,=. Maar we gaan nu slapen in dit prachtige hotel, dat hebben jullie verdiend! Want morgen staat er iets moois op stapel!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-07-2003, 09:09:23 »
Opdracht 15: It's all in the ... family???"
Annemieke: "Beste kandidaten. Vandaag kunnen jullie opnieuw €5000,= winnen. Maar jullie kunnen ook geld verliezen. Kijk eerst maar eens op de monitor, want wie hebben we daar." De kandidaten zien op de monitor 5 personen. Het zijn ex-mol Doris (voor Chriz), Erik (beste vriend van Annuh), Sanne (zus van Maapie), Laura (zus van Ville) en Ton (vader van Groenenman)! Annemieke: "Jullie kunnen hen én €5000,= winnen. Allereerst zoek ik iemand met een vaste hand. Maapie? Oke Maapie, dit is Michael. Je gaat met hem de toren van Pisa spelen. 't Is heel simpel: weet je hem te verslaan, win je zowel €1000,= als je zus. Lukt het je niet, kan je je zus alsnog winnen, maar dan gaat er wel €1000,= van de pot af. Snap je 'm?" Maapie knikt. Ze gaat achter de tafel zitten. Langetijd blijven de poppetjes staan. Langzaam begint de toren te bewegen. Dan zet Maapie er opnieuw een poppetje op en ... boem! De toren valt op. Annemieke: "Helaas, geen geld. Mocht je je zus alsnog willen zien, kan je nu €1000,= inleveren. Wil je dat?" Maapie kijkt naar de rest. De groep knikt. Maapie: "Ik lever die €1000,= in natuurlijk! Annemieke: "Oké Maapie, doe de deur maar open, hier is je zus." Maapie is blij! De rest applaudiseert.

Daan: "Oke, we zoeken nu iemand die veel kan onthouden. Ville? Oké Ville, dit is de opdracht. Dit is Maria. Jij en Maria krijgen zo 10 minuten een lijst met 40 nummers uit de Muziek top 40 te zien. Je moet er zoveel mogelijk van weten te onthouden. Om de beurt noem je een nummer. Degene die als eerste niks meer weet óf een foute plaat noemt is af. Begrepen? Veel succes! Ville en Maria zonderen zich 10 minuten af. Dan komen ze terug. Ville mag beginnen. Ze gaat lekker. Sean Paul, Busted, Kane, ze rollen er allemaal uit. Beiden hebben al 12 nummers opgenoemd. Maar dan gaat Ville de fout in. Ze noemt de verkeerde titel bij het nummer van Jennifer Lopez. Ook Ville is af. Daan: "Helaas Ville, ook jij hebt het niet gered. Maar ik neem aan dat je wel €1000,= wilt inleveren voor je zus Laura?" Ville knikt ja. Ze doet de deur open en daar staat haar zus Laura! Ook Ville is blij. Daan: "Oke, ik zoek nu iemand die kan dammen. Groenenman? Oké, jij mag gaan dammen tegen Michael. Win je, krijg je €1000,= en je vader, verlies betekent €1000,= inleveren om je vader te kunnen begroeten." Groenenman neemt plaats aan de tafel. Hij speelt met wit. De tegenstander blijkt een goede dammer. Groenenman staat binnen no-time achter. Maar Groenenman slaat terug en loopt langzaam in. Dan maakt Annemieke er een einde aan." Sorry jongens, maar de tijd is om. We gaan eens kijken wie er voor staat." Daan telt de stenen van beide spelers. Annemieke: "Sorry Groenenman, maar Michael heeft 2 stenen meer dan jij. Dat wordt €1000,= inleveren, neem ik aan." Groenenman knikt, maakt de deur open en begroet zijn vader Ton!" Annemieke: "Oké, het gaat niet erg goed hier in Canada. Chriz en Annuh, jullie kunnen de eer redden. Op het spel staan Doris, Erik en €2000,=. Jullie staat een zware opdracht te wachten. Wij hebben 2 willekeurige mensen van de straat geplukt die wel €2000,= wilden verdienen. Jullie spelen tegen hen. Wat gaan jullie doen ... nou: Allereerst fietsen jullie een route van 10 kilometer. De tijd wordt opgenomen. Dan zwemmen jullie nog 10 baantjes in het zwembad hier om de hoek. Welk team overall de snelste tijd neerzet wint. Hier zijn jullie tegenstanders Margaret en Peter!" Het zijn niet al te fitte mensen. Groenenman: "Kom op, die moeten jullie makkelijk kunnen hebben." Chriz en Annuh zien er tegenop maar willen zich volledig inzetten. De 2 gaan bij de startstreep staan voor de fietswedstrijd. Daan: "Klaar voor de start ... af!" Het 4-tal scheurt weg. Peter neemt al vlug de leiding, maar krijgt Annuh achter zich aan. Chriz start rustig en ligt na 3 kilometer 3e, van Margaret is allang geen spoor meer te bekennen. Halverwege ligt het 2 tal nog steeds voor, maar Chriz loopt langzaam in en begint te versnellen. Met nog 1 kilometer te gaan ligt het 3-tal vlak bij elkaar. Chriz versnelt en komt als eerste over de streep, in een tijd van 19 minuten en 26 seconden. Op 7 seconden finished Peter als 2e. Op 3 seconden daarachter komt Annuh binnen. Pas 8 minuten later komt Margaret over de streep. Het CMC team staat ruim voor! Maapie, Groenenman, Ville, Sanne, Laura en Ton juicht voor Chriz en Annuh. In de auto richting het zwembad mag het 2-tal even uitrusten. Dan wacht het zwembad. Peter gaat er als een speer vandoor, Chriz kan redelijk bijblijven maar finished uiteindelijk 25 seconden achter Peter. Annuh ontdoet zich al snel van Margaret en komt als 3e aan. Het CMC team wint! Daan: "Jongens gefeliciteerd. Jullie hebben jullie tegenstanders ruim geklopt. Jullie hebben €2000,= verdiend." Dan komen Doris en Erik binnnen. Ook zij feliciteren hun vrienden Chriz en Annuh van harte met hun prestatie. Annemieke: "Kom op jongens, we gaat eten.!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 18-07-2003, 09:13:40 »
Het 12-tal (inclusief presentatoren Daan en Annemieke) vertrekt richting het restaurant. De vrienden van de kandidaten worden geinterviewd. Een kleine selectie.
Ton (vader Groenenman): "Ik denk dat mijn zoon best wel eens de mol zou kunnen zijn. Hij heeft altijd wel wat van die vreemde trekjes gehad. (Groenenman: "?") Hij zou makkelijk dingen kunnen laten mislukken."
Doris (ex-mol, beste vriendin van Chriz): "Ik weet wie de mol is. Ik met hem/haar nog gesproken. Ik houd natuurlijk stijf mijn kaken op elkaar voor Chriz ... behalve als hij zelf de mol is natuurlijk! Nee, als hij de mol niet is zou ik hem niks vertellen natuurlijk, ik heb geheimhoudingsplicht."
Sanne (zus Maapie): "Maapie de mol? Nee, dat geloof ik niet. Dat is een veel te grote flaupuit, die kan niks voor zichzelf houden. Alhoewel Maapie me soms verbaasd .. maar nee, ik denk het niet."
Laura (zus Ville): "Ville zou een prima mol zijn, maar ik denk niet dat zij het is. Ik zou het wel aan haar kunnen zien. Ze kan echter wel heel dingen verborgen houden en heel sneakie dingen doen. Ze zou een prima kandidate er voor zijn, maar of ze het ook is???"
Erik (beste vriend Annuh): "Annuh is niet de mol. Ik weet niet waarom, maar ik denk niet dat ze het verborgen zou kunnen houden. Ze zou het wel goed kunnen spelen, maar ik denk dat ze te snel door de mand zou vallen. (Annuh: "Wat?!) Nee Annuh, die moet je niet verkeerd opvatten hoor, haha!"

Als de kandidaten aan het eten zijn, heeft Daan even een mededeling. Daan: "Jongens, als we klaar zijn, gaan we direct door naar het vliegveld. Jullie koffers zijn er al. We vliegen namelijk door naar de volgende bestemming: New York! Jullie vrienden mogen mee. Eet eerst maar lekker verder, want het vliegtuig gaat pas over een paar uur."

Opdracht 16: Catch them if you can.
Daan: "Beste Chriz, Groenenman, Ville en Annuh. Gisteren daalde de pot met €1000,= naar €24.200,=. Vandaag kunnen jullie deze wee met €3000,= ophogen. Ergens in New York lopen jullie vrienden rond. Jullie moeten hen binnen 2 uur zien te vinden. Ze hebben allen een zender bij zich. Slechts 1 van jullie kan die stipjes (cq, zenders) zien op een kaart. Dat is Maapie, die is al bij die kaart. Jullie hebben allemaal een walkie-talkie. Daarmee staan jullie in verbinding met Maapie. Jullie hebben wat geld voor een metro of de taxi. Jullie moeten proberen ze allemaal te vangen. Missen jullie er 1, is er altijd nog €1000,=, maar als jullie er maar één of géén vinden, gaat er weer €2000,= van de pot af. Hier zijn de walkie-talkies. En o ja, jullie moeten ze wel allemaal bij Maapie binnen de tijd afleveren. Maar waar Maapie is zeg ik niet. Over een kwartier gaat de speeltijd in, jullie hebben dus nog wat extra tijd om haar te vinden. Veel succes! O ja, hier nog een kaart, voor één van jullie."

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 18-07-2003, 09:14:31 »
Chriz pakt zijn walkie-talkie en begint te praten. Vanaf de andere kant klinkt opeens Maapie! Maapie: "Hallo jongens, waar zijn jullie." Chriz: "Wij staan nu in 42nd street, waar ben jij?" Maapie: "Ik heb geen idee, als ik het raam uitkijk, zie ik alleen een metrostation. Wacht even!" Maapie legt de walkie-talkie neer. Dan horen ze wat geschreeuw en gepraat in het Engels. Dan komt Maapie terug. Ik heb ff aan iemand gevraagd buiten, ik zit ook in 42nd street!" Het 4-tal kijkt naar de overkant, daar is de uitgang van de metro, en zien ze Maapie voor een raam staan." Maapie is gevonden. Daan: "Goed zo jongens, jullie moeten nog even wachten voordat jullie mogen beginnen met de opdracht, want het extra kwartier is nog niet om."

Even later mogen de kandidaten toch van start. Maapie zit 5 stipjes over een kaart lopen. Ze besluit een willekeurige te volgen. Ze schreeuwt in de walkie-talkie: "Oke jongens, ik heb er een. Deze persoon loopt op 5th Avenue, in kruising met 32nd street. Als je nu de metro inloopt en 2 haltes verder richting het noorden reist, ben je er bijna." Ville besluit te gaan zoeken, ze duikt de metro binnen en reist 2 haltes verder. Maar als ze de metro uitstapt, blijkt ze de verkeerde metro te hebben gepakt, ze is richting het zuiden gereisd. Maapie: "Oke Ville, wacht even, als het goed is, zie je aan de zuidkant van jou een park. Daar moet je heenrennen. Ik neem ondertussen contact op met een andere kandidaat." Maapie contacteert Chriz. Chriz neemt wel de goede metro. Maapie: "Oké Ville, bij het park moet je aan de linkerkant van de straat lopen en dan bij de 3e kruising linksaf, oké!" Ville: "Bij het park, welke kant moet ik uit." Maapie: "Rechuit." Ville: "Oké, tot zo!" Chriz staat inmiddels in 32nd street. Chriz: "Help Maapie waar moet ik heen. Maapie: "Eh, kijk eerst naar het noorden, sta je nu aan de rechterkant van de straat? " Chriz: "Ja." Oke, ben dan moet je nu rechtuit rennen, ergens voor je moet iemand lopen. Als deze een andere richting oploopt, neem ik wel contact met je op oké." Ville is inmiddels bij de kruising gekomen en linksaf gegaan. Maapie: "Oké Ville, nu rennen, ergens voor je moet iemand lopen ... o nee, wacht. Je moet nu wel rechtuit lopen, maar bij de 2e kruising rechtsaf, die persoon is afgeslagen." Dan meldt Chriz zich bij Groenenman en Annuh: "Jongens, ik heb Sanne gevonden, zal ik nu iemand anders zoeken, of eerst haar bij Maapie brengen." Groenenman: "Breng maar naar Maapie, dan hebben we in ieder geval iemand binnen." Het 2-tal pakt de metro terug naar 42nd street en Sanne komt bij Maapie. Ook Ville ziet opeens een bekend iemand met een groene pet lopen. Het is Ton, de vader van Groenenman. Maapie: "Oké Ville, je kunt terug, maar niet al te ver van jou is nog iemand. Wil Ton mee." Ton knikt. Maapie: "Oké, je moet nu rechtuit lopen en dan de 2e rechts gaan. Dan als maar rechtdoor en de 7e kruising links. Dan aan de linkerkant staat een stipje stil. Pak hem of haar!" Ville en Ton hollen de door Maapie aangegeven route. Ton kan het echter niet bijbenen. Ville geeft 'm geld om de metro terug te pakken naar 42nd street. Ook Ton is bij Maapie. Er is in ieder geval geen geld verloren. Dan gaan Groenenman en Annuh samen op pad. Zij zoeken de 2 laatste stipjes. Maapie: "Oke, jullie moeten nu de metro richting het noorden nemen, 5 haltes. Dan spreek ik jullie zo." Het 2-tal gehoorzaamd. Inmiddels heeft Ville de aangegeven route gevolgd, ze holt en holt maar vind niks. Maapie: "Oke, zie je een metro station?" Ville: "Daar ben ik al voorbij!" Maapie: "O dan moet je terug, dan de hoek om en dan hollen want daar loopt nu iemand." Ville zucht en keert om.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 18-07-2003, 09:19:00 »
Groenenman en Annuh zijn inmiddels de metro uitgestapt. Maapie: "Oke, een van jullie moet alsmaar rechtuit lopen, daar moet iemand zijn." Annuh besluit te gaan. Maapie: "Oké groenie, je moet naar het zuiden lopen, en dan de 3e linksaf slaan. Dan meldt ik me weer." Maapie:"Ville, waar ben je." Ville: "Ik ben inmiddels de hoek om ..  wacht ik zie iemand." Ville rent op de persoon af ... daar is Erik!" Maapie: "Oké Ville, vlak voor je is een metro station, pak de metro." Ville en Erik duiken de metro in. Met 2 keer overstappen komen ze weer bij 42nd street uit. De 3e persoon is binnen. Ook Annuh heeft succes, ze vind Doris! En even later heeft ook Groenenman zijn persoon te pakken, hij komt Laura tegen. Maar dan komt Annuh tot een schokkende ontdekking. Ze is haar geld vergeten. Maapie: "Oke, dan moet je terug lopen, staat je persoon naast je?" Annuh: "Ja." Maapie: "Oké, dan moet je nu richting het zuiden lopen. Dan moet je de 9e kruising rechts. Ik zie wel wanneer je er bent, want ik zie Doris nog lopen." Inmiddels hebben Groenneman en Laura wel de metro gepakt. Zij zijn op tijd binnen. Maar met nog 5 minuten te gaan zijn Annuh en Erik nog ver weg. Ze geven het op. Er zijn 4 kandidaten binnen." Daan: "Helaas voor Annuh, maar toch ook weer gefeliciteerd. Er is toch nog €1000,= verdiend. De pot komt nu weer op €25.200,=. We pikken Annuh en Erik zo even op en gaan dan terug naar het hotel. Dan mogen jullie je weer voorbereiden op de executie, want die komt er weer aan. Een voordeel: degene die weg moet reist niet alleen naar huis. Veel succes allemaal!"

==== einde ===

Sorry jongens, maar ik heb geen tijd op de topics te updaten. Chriz, zou jij Intikkers topicnaam willen veranderen, en de polls, als je er tijd voor hebt? Merci. P.S.2 Ik ben al blij dat ik alles erop gekregen ben, want de site deed onwijs vreemd ???

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 1-08-2003, 12:03:16 »
Opnieuw kreeg de mol een videoboodschap toegezonden. Ditmaal stond er dit op de tape:
Dag mol! Tsjonge jonge, wat ga je tekeer zeg. Kan je dan echt niet rustig aandoen. Maar na vandaag gaat het helemaal veranderen. Je moet nu goed opgaan passen. Zal ik je de uitslag van de executie als vast melden. Het is ... na, zal ik jou eens plagen, ik vertel het je gewoon niet. Je ziet het vanzelf. Bereid je mentaal maar vast goed voor, na wat dagjes zweten, mag het geld gaat rollen. Letterlijk! Succes!
DE HINT IN DE VIDEOBOODSCHAP IS SINDS VORIGE WEEK AFGELOPEN! LOL!
Annemieke: "Beste kandidaten. Na wat zweten in New York en Melbourne en het uitzwaaien van jullie familieleden op het vliegveld, gaan we weer verder met het misschien wel zwaarste onderdeel van de CMC. De executie gaat van start. Wie eerst? Annuh? GROEN! Groenenman? GROEN! Maapie? ROOD!" Van enkele kandidaten valt hun mond open van verbazing. Maapie: "Sorry jongens, ik ben toch echt niet de mol." Annemieke: "Ze heeft gelijk. Sorry Maapie, maar het spel voor jou is voorbij. Je mag meelopen met Daan." Maapie neemt afscheid van haar medekandidaten en loopt mee met Daan.
REMEMBER MOL ONLINE?
Daan: "Beste Maapie. Voordat ik je op het vliegtuig zet heb ik nog een vraag voor je. Je hebt in het begin van het spel €2500,= gehad. Wat heb je daarmee gedaan?" Maapie: "Het spijt me voor Groenie, Villie, Annie en Chrissie, maar ik heb het toch lekker gespendeerd. Zonde om weg te gooien toch? Lijk ik nu een mol?" Daan: "Misschien wel, twee dingen zijn nu zeker, jij bent het niet en je hebt lekker €2500,= verdiend. Veel plezier ermee en een fijne vlucht naar huis!"

Annemieke: "Beste Chriz, Groenenman, Annuh en Ville. Jullie moeten nog heel even doorbijten. Nog twee afleveringen en het spel is voorbij. 3 van jullie gaat ze allemaal meemaken, eentje moet er van jullie nog weg. Maar laten we asjeblieft niet op de zaken vooruit lopen. We gaan zo lekker slapen en morgen pakken we weer het vliegtuig richting een nieuwe bestemming. Waarheen? Zeg ik nog niet. Alleen wil ik vast kwijt, laat het geld maar flink rollen. Fijne nachtrust allemaal!"

« Laatst bewerkt op: 1-08-2003, 12:04:15 door Daisy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 1-08-2003, 12:04:56 »
Aflevering 7:

Opdracht 17: Money is so funny.
Daan: "Beste kandidaten, welkom in Las Vegas! Het paradijs van de gokautomaten! Herrineren jullie nog dat jullie aan het begin van het spel €2500,= hebben gehad? Eens kijken wat jullie daarnog van over hebben. We beginnen met Ville." Ville: "Ik heb alles nog." Chriz: "Ik heb ook alles nog." Groenenman: "Ik heb nog €1000,=." Annuh: "Ik heb alles op m'n rekening gestort, niks dus." Daan: "Oké, we hebben van jullie dus €6000,=. Daar komt nog geld van de afvallers bij. Maapie gaf ons niks, Intikker en Elmar idem, Floortje, LC en Juultjuh gaven ons allen €2500,= , giorgio had nog de helft over €1250,= dus, in totaal dus €8750,=. Met jullie geld is dat gezamelijk €14.750,=! Helaas gaat dit niet in de pot. Jullie kunnen het ook niet geheel verdienen." Chriz: "Wat moeten we dan doen?" Daan: "Dat zal ik jullie uitleggen. Jullie krijgen straks allemaal een kwart van die €14.750,= dat is €3687,50. Jullie gaan daarmee het casino in. Jullie moeten proberen zoveel mogelijk winst te maken. Stel, je begint met €3687,50 en je komt terug met €5000,=, gaat het verschil in de pot. Kom je echter terug met €3000,=, gaat het tekort uit de pot. Het is nu 16.00 uur. Ik stel jullie eerst voor aan Michael, Sam, Alex en Jason. Zij gaan jullie wat diverse casinospelen uitleggen. Vanaf 20.00 uur gaan jullie allemaal een ander casino in. Je mag dat casino niet verlaten. Om 02.00 uur is het spel afgelopen, dan gaan we het geld tellen. O ja, speel voor het geld en niet voor goederen zoals auto's, want de waarde daarvan gooien we niet in de pot. Veel succes allemaal!"

Ville duikt de eerste de beste speelhal in. Ze besluit achter een fruitautomaat te gaan zitten. De hoofdprijs, 500.000 dollar gaat net aan haar neus voorbij, haar buurman is de gelukkige. Groenenman vermaakt zich in het casino ernaast. Het doet mee aan diverse kaartspelen, maar verliest het dik van de wat ervaren spelers. Dan ook maar naar de fruitautomaten. Annuh loopt eerst wat rond. Ze gooit af en toe eens wat in een automaat in de hoop dat het haar geluk geeft. Tenslotte is Chriz flink aan het spelen geslagen. Hij probeert alles uit wat er in zijn casino te vinden is.

Om 02.00 uur bevinden zich alle kandidaten weer in hun hotel. Met hun geld lopen ze af op Annemieke. Annemieke: "Beste kandidaten. Na een avondje flink gokken en dokken is het tijd om de opbrengst te tellen, of misschien wel het verlies te nemen. Wie zal het zeggen. Annuh, zullen we met jou geld beginnen?" Annuh doet een stap naar voren en komt met veel muntgeld tevoorschijn. Na lang tellen komen ze op €157,50 verlies uit, helaas! Dan is het geld van Chriz aan de beurt. Hij had veel geluk bij een fruitautomaat toen hij 2000 dollar won. Maar hij had al veel verloren. Maar hij houdt toch nog wat winst over €122,50! Dan wordt de kas van Groenenman getelt. Lang lijkt hij op verlies af te stevenen, maar toch sluit hij met een kleine winst van €5,= af! Tenslotte is Ville aan de beurt. En daar komt het big geld. Ville won €10.000,= bij een fruitautomaat, verloor hier en daar wat, maar sloot met een winst van €7.480,= af." Annemieke: "Zo zo, jullie mogen Ville dankbaar zijn. Ze heeft de pot flink gespekt. €7.480,= + €5,= + €122,50 - €157,50,= is €7450,=! Dat komt er in de pot bij jongens, gefeliciteerd. De pot staat nu op €32.650,=! Kijk, nu komen we onder de mensen. Eens zien wat jullie op de volgende locatie, namelijk Los Angeles gaan doen. Maar we gaan eerst slapen. Welterusten!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 1-08-2003, 12:07:26 »
Opdracht 18: Help, ik zit vast!
Annemieke: "Beste kandidaten. Welkom in Los Angeles! Jullie worden zo allemaal opgesloten in een cel. Over 1,5 uur dienen jullie weer bij mij te zijn. Hoe? Dat mogen jullie voor de verandering weer eens zelf gaan uitzoeken. Jullie kunnen er €3000,= mee verdienen. Ik wens jullie veel succes, en hopenlijk tot over 1,5 uur!"

Alle kandidaten worden opgesloten in een cel. Annuh zit in een buitencel. In haar cel staat een fiets en er hangt ook een spiegel. Groenenman zit in een isoleercel opgesloten. Hij heeft alleen een aansteker, waarmee hij ligt kan krijgen. Als hij eens goed rondkijkt, zit hij aan het plafond, zo'n 4 meter hoog een sleutel hangen. Die sleutel is van de cel van Chriz. Ook hij zit in een isoleercel. Hij heeft echter geen licht, alleen een portofoon. In de laatste cel zit Ville. ZIj zit opgesloten in de toren. Zij heeft een ladder, eveneens een portofoon en de sleutels van de cellen van Annuh en Groenenman. Verder staat er een TV. Haar deur bestaat uit een cijferslot. Als ze naar buiten kijkt ziet ze Annuh. Ville schreeuwt: "Annuh, zie je me!" Annuh kijkt verdwaasd om zich heen. Dan zit ze Ville en zwaait. Ville stort zich vervolgens op de portofoon. Ville: "Hallo, hallo is iemand daar!" Chriz: "Ja Ville, hier is Chriz." Ville: "Waar zit jij?" Chriz: "Ik zit in een isoleercel, ik zie geen hond, kan jij me helpen." Ville: "Wacht, misschien kan Annuh je helpen." Ville gaat weer bij het raam staan. "Annuh, wat zit er in jou cel. Annuh: "Ik heb hier een spiegel en een fiets. Ville: "Oké, ga eens voor die spiegel staan!" Annuh loopt er heen. Ville ziet Annuh: Ville: "Oké, nu kan ik je zien, zeg eens wat, zachtjes." Annuh: "Test." Ville: "Mooi, er zit een microfoon achter verborgen. Ga eens fietsen, een minuut ofzo." Annuh gehoorzaamd en springt op de fiets. Ville pakt de portofoon weer: "Chriz, zie je nu wat?" Chriz: "Ja het is weer licht! Er staat wat op de muur geloof ik, maar ik kan het niet lezen." Ville: "Wacht even." Ville roept weer tegen Annuh: "Annuh, je moet iets harder fietsen, en blijven fietsen totdat ik zeg dat je mag stoppen oké." Annuh schreeuwt OK terug. Annuh geeft flink gas. Chriz: "Oké Ville, er staat een rekensom. (((6^4) / 6*6) + het startnummer van Jos Verstappen in de Formule 1.) - (Het aantal CMCers dat in deze editie exit is gegaan + het aantal nomaden uit de 2e aflevering)." Ville: "Oke, 6^4 - 6^2 = 6^2 = 6*6=36. Weet jij het startnummer van Jos Verstappen in de Formule 1 Chriz?" Chriz: "18 of 19 dacht ik." Ville: "Oké, onthouden. Dan het aantal CMC'ers dat exit is gegaan dat zijn er nu 7. Hoeveel nomaden waren er ook alweer Chriz?" Chriz: "Weet ik niet meer, vraag het Annuh." Ville schreeuwt de vraag tegen Annuh. Annuh: "Het waren er 15, mag ik asjeblieft stoppen met fietsen." Ville: "Wacht even, Chriz, kan bij jou het ligt uit, Annuh zit stuk met fietsen." Chriz: "Is goed." Annuh stopt heigend met fietsen. Ville: "Oke dat wordt het 36 + 18 of 19 en daar vanaf 7+15. Ofwel 55-22 of 54-22. Dat wordt dus 33 of 32." Chriz: "Klopt." Ville loopt naar haar deur en toest eerst 32 in. De deur blijft dicht. Dan toetst ze 55 in. En haar deur gaat open. Ze schreeuwt door de portofoon: "Chriz, ik ben vrij, ik heb 2 sleutels, ik heb alleen geen idee van wie, ik ga eerst naar Annuh, ik neem wel mijn portofoon mee." Chriz: "Oké." Ville snelt naar de cel van Annuh. De eerste sleutel is direct raak! Annuh is ook vrij. Ville: "Chriz, Annuh is vrij. We komen je zoeken." Chriz: "Ik heb geen idee waar ik zit, ik zie niks. Misschien kan je kijhard schreeuwen, misschien hoor ik je dan wel." Annuh: "En vergeet Groenenman niet." Ville: "Mijn hemel, die was ik bijna vergeten, haha!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 1-08-2003, 12:08:32 »
Annuh en Ville hollen door het binnencomplex. Ze schreeuwen, en na lang niks te hebben gehoord horen ze opeens door de portofoon: "Ville en Annuh, ik hoor jullie vlakbij." Het duurt echter nog even voordat ze Chriz vinden. Maar de sleutel past niet! Annuh: "Shit, dan heeft Groenenman zeker die sleutel. Ik had 'm niet." Chriz: "Ville, had jij geen 3e sleutel?" Ville: "Nee, echt niet." Annuh: "Oké Chriz, niet weggaan, we komen je halen." Chriz: "Kon ik er maar uit!" De dames hollen weg. Ze blijven schreeuwen. Dan horen ze opeens Groenenman. Hij zit helemaal achterin het complex opgesloten! Ville: "Groentje, schreeuw eens wat harder!" Groenenman: "Ik zit hier." Annuh: "Waar is hier." Na wat speurwerk vinden ze Groenenman. De sleutel past! Groenenman is ook vrij. Groenenman: "Jezus wat erg, zo'n tijd alleen in een isoleercel. We missen alleen nog Chriz zeker?" Annuh: "Yep, heb jij zijn sleutel." Groenenman: "Ja, die heb ik, een probleempje, die hangt daar boven." Groenenman wijst en de dames kijken in de cel omhoog. Ville: "Mijn hemel, hoe krijgen wij die daar vandaan." Annuh: "Circusact maybe." Ville meldt Chriz via de portofoon de stand van zaken." Chriz heel droog: "Help me, please?!" In een circusachtige houding probeert Groenenman Annuh op z'n schouders te nemen. Annuh geeft het al snel op. Ville lukt het wel om even te staan, maar de sleutel hangt te hoog. Chriz, door de portofoon: "Staat er ergens geen trap ofzo, waar je op kan staan?" Dan krijgt Ville een ingeving. Ville: "Shit, er stond een ladder in mijn cel. Hier Annuh, de portofoon, pas jij op Chriz, ik ga 'm halen." Groenenman: "Ik ga mee." Het 2-tal holt weg. Annuh: "Dat was de gouden tip Chriz, in Ville's cel stond een ladder." Chriz: "Mmm..."

Het duurt even voordat het 2-tal terug is, met de ladder. Groenenman schuift 'm uit en klimt erop. Nu is de sleutel pakken een eitje. Met de sleutel holt het 3-tal naar Chriz. Ze maken de cel open en bevrijden Chriz! Chriz: "Hehe, maar jezus, wat doet dat daglicht zeer aan m'n ogen. Ville: "Jongens, we hebben geen tijd te verliezen, we moeten naar de binnenplaats." Het 4-tal holt naar buiten. Daar staat Daan inmiddels te wachten. Daan: "Kijk eens aan, onze 4 CMC helden, daar zijn ze. En nog binnen de tijd ook zeg, gefeliciteerd. Jullie hadden nog ruim 8 minuten over, gefeliciteerd." Chriz: "Maapie is weg en het gaat gelijk goed. Was ze toch de mol?" Daan: "Nee, de mol zit er nog steeds in Chriz. Hij of zij doet het nu alleen wat rustiger aan. Opnieuw €3000,= in de pot, die nu €35.650,= bedraagd." Annemieke: "En dan gaan we eerst eten en daarna reizen we direct door naar onze volgende locatie: Buinos Aires in Argentinië!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 1-08-2003, 12:09:22 »
Opdracht 19: Nep of echt?
HE
Annemieke: "Beste kandidaten. Tijd weer voor wat individuele actie. Dit zijn Alessandro, Ricky, Esteban en José. Alessandro zegt goed te zijn in houthakken, Ricky zegt goed te zijn in modderworstelen, Esteban schijnt een sterk te zijn in touwtrekken en José heeft ons laten weten niet onaardig te kunnen bowlen. Twee van hen spreken echter de waarheid. Jullie nemen het straks tegen hen op. Jullie hebben €4000,= te verspreiden. Stel, jullie denken, José is een leugenaar en Groenenman verslaat 'm wel even, kunnen jullie besluiten een hoop geld daarop in te zetten. Maar blijkt José juist een ster te zijn in bowlen en verslaat hij simpel Groenenman is dat voorgoed kwijt. Wat wordt het? Veel risico, of toch spreiden. Aan jullie de keuze. Succes!" Ville: "Ik heb de Mol 4 gezien op TV, daar bleek dat bouw niets alles zegt, ik zou voor spreiden gaan." Annuh: "Ik ben nergens goed in." Chriz: "Nou nou, niet zo negatief gelijk." Groenenman: "Misschien op de een iets meer, maar niet zo'n enorm groot verschil." De rest stemt in met het plan van Groenenman. Vervolgens worden de opdrachten verdeeld. Chriz gaat houthakken, Ville gaat worstelen, Groenenman gaat touwtrekken en Annuh gaat bowlen. Op Ville en Groenenman wordt €1000,= ingezet, op Chriz €1250,= en op Annuh €750,=. Daan: "Oké, dan wil ik graag eerst onze Chriz hierhebben. Chriz, ze hebben veel vertrouwen in je. Hier is Alessandro, het houthakwonder. Of een leugenaar, dat kan ook natuurlijk. Jullie krijgen ieder 5 blokken hout. Ik wil graag ze in 18 stukken gehakt hebben. Wie het eerste klaar is wint. Houtsplinters tellen by the way niet. Oké, klaar ... af! " Het duo pakt een bijl en begint te hakken. Chriz gaat goed van start, maar zit als snel met z'n bijl in het hout vast. Zijn tegenstander echter gelukkig ook. Het blijkt een leugenaar te zijn. Na wat worstelen is Alessandro echter toch als eerste klaar. €1250,= gaat aan de neus van onze CMC-ers voorbij.
EEN
Daan: "Jammer Chriz, maar er is nog niks verloren. Hier hebben we Ricky. Kan hij echt zo goed worstelen als hij zegt. We gaat het zo zien. Ville, kom erbij. Schudt elkaar de hand." Ricky knijpt bijna de hand van Ville fijn. Ville: "Deze is echt, ik voel het, letterlijk!" Daan: "We zullen zien. In dit 15 meter lange modderbad gaan jullie worstelen. Jullie moeten elkaar onder duwen. Wie na vijf minuten het meest onder is geweest, is de verliezer. Klaar voor de start ... af!" Ville's inschatting klopte. Nog voor ze het weet is ze kopje onder. Ze weet Ricky geeneen keer onder te krijgen. Daan: "Dit was overduidelijk. Nou ja, eens zien of Groenenman meer geluk heeft tegen Esteban. Annuh, we brengen jou en José even weg, want als jij de wedstrijd van Groenenman en Esteban ziet kan jij achterhalen of José een echte bowler is of niet. Oké Groenenman, jou opdracht gaat zo van start. Hier is het touw, je moet je tegenstander over het midden zien te trekken. Het spel duurt 5 minuten. Mocht er dan geen winnaar zijn, bekijken we zijn tegenstander het meest naar voren heeft verplaatst. Oké? Klaar voor de start.... af!" Groenenman trek gelijk, maar als Esteban ook maar een ruk aan het touw geeft ligt Groenenman al op zijn snufferd. Hij schuift door de modder over de middenlijn. Ook Groenenman verdient geen geld." Daan: "Het zit ook niet mee vandaag. Maar ja, Esteban behoort dan wel tot de nationale selectie touwtrekken. Laten we nu maar naar de bowlingbaan gaan om te kijken of Annuh de pot nog wat kan spekken."
HINT
Annemieke: "Zo, hier zijn we dan. Annuh, jij en José gaan straks bowlen. 't Is heel simpel, wie de meeste punten scoort wint. In tegenstelling tot jou medekandidaten weet jij nog niet of José een leugenaar is of niet. Zij hebben een spreekverbod, je hoort straks wel wat Groenenman heeft gedaan. We wensen jou heel veel succes tegen José. Hij mag beginnen, dat is jou voordeel, want dan weet je wat hij doet. Oké, José, you can start now please!" José is geen echte bowler. Dat blijkt direct als zijn eerste bal in de goot beland. Ook Annuh blijkt geen ster, maar gooit wel steeds wat om. Er zit zelfs een strike in haar reeks! Aan het einde van het spel blijkt Annuh 14 punten meer dan José te hebben. Annuh wint! Annemieke: "Annuh van harte, je hebt de eer gered. Nou moest dat ook wel, want José is geen echte bowler. Groenenman was onderuit gegaan tegen een kampioen touwtrekken, dus jij bent de enige die geld heeft verdiend vandaag. De pot stijgt met €750,= tot €36.400,=. Neem er een drankje op jongens, maar drink niet teveel. Want vanavond is de voorlaatste test. Die bepaald wie er weggaat, vlak voor de finale. Heel jammer, maar het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Ik wens jullie heel veel succes in ieder geval!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 7-08-2003, 19:41:32 »
Nog eenmaal kreeg de mol een videoboodschap toegezonden, zo vlak voor de finale:
Dag mol! Nog heel even, je bent er bijna! Je 2e bliksemafleider Maapie is alweer even weg, zouden ze je nu allemaal door hebben? So what, je hebt het tot nu toe geweldig gegaan. Nog een iemand moet er weg. Wie zal het zijn? Jij in ieder geval niet. Nog 2 opdrachten. Nog 2x een kans om iets te laten mislukken of 2x de kans om je medekandidaten op een dwaalspoor te zetten. Houd vol, het is nog een klein stukje!

Daan: "Beste kandidaten. We zijn bijna aan het einde van de CMC II gekomen. Jullie 4 zijn erg ver gekomen en hebben zowat de gehele wereld gezien. Er zijn er 3 van jullie die maar door kunnen naar de finale. Er moet er dus nog eentje weg. Wie zal het worden?" Chriz: "Ik moet weg." Daan: "Zullen we dan maar gelijk jou naam in typen als je toch zo zeker bent Chriz? GROEN! Chriz: "Hč????." Daan: "Tsja, niets is wat het lijkt in de CMC. We gaan eens kijken wie we nu nemen. Annuh? ROOD! Chriz: "Nou ja zeg, hier begrijp ik echt niks van." Annuh staat op en neemt afscheid van de kandidaten. Chriz, Groenenman en Ville troosten Annuh en nemen afscheid van haar. Ze wordt weggereden naar het vliegveld. Annemieke: "Tsja het leven is hard jongens, maar jullie zitten in de finale, gefeliciteerd!" Groenenman: "Je zou het haast vergeten ja!" Annemieke: "Oké, de finale spelen we wat dichter bij huis. We reizen weer terug naar Europa. Op naar Reykjavik in IJsland!"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 7-08-2003, 19:42:56 »
Aflevering 8:
WAT
Opdracht 20: Wat is de sleutel tot succes?
Daan: "Beste kandidaten, na een lange reis zijn we aangekomen in IJsland. Er is geen tijd voor rust, het is weer tijd voor een nieuwe opdracht. De pot staat nu op €36.400,=. Niet onaardig, maar er kan nog €3000,= bijkomen met deze opdracht. Jullie kennen elkaar nu wel behoorlijk zou ik zeggen. Groenenman, zou jij ons even willen verlaten?" Groenenman: "Prima."
IS
Annemieke: "Oké, beste Ville en Chriz. Jullie hebben een lange tijd met elkaar opgetrokken. Jullie moeten elkaar nu wel een beetje kennis. Op deze camera zien jullie Groenenman. Hij zit opgesloten in een cel. Hij heeft 3 lastige dilemma's voorgelegd gekregen. Hij heeft ofwel Chriz ofwel Ville gezegd. Voor jullie liggen 4 sleutels. Één van hen past op de cel waarin Groenenman zit. Per goede inschatting wat Groenenman antwoordt spelen jullie een sleutel weg. Als het goed is houdt je één sleutel over die op de cel van Groenenman past. Zijn het er meerdere, moet je gokken. Kies je de juiste sleutel en bevrijden jullie Groenenman, hebben jullie €1000,= te pakken. Oké alles duidelijk dan gaan we nu beginnen."
ER
Annemieke: "Vraag één. Stel, Groenenman wint een 2 weekse cruise naar Aruba. Wie neemt hij mee? Ville of Chriz." De twee barstten in lachen uit. Chriz: "Eh, ik ben nogal gauw zeeziek, en ik denk dat hij dat weet, dus ik zou zeggen: Ville." Ville: "Wist ik niet van jou. Maar ik vind het prima." Annemieke: "Nou, dat wordt dan straks nog wat. Maar jullie antwoord is Ville? Oké, dan spelen jullie sleutel 3 weg, want dat is goed geantwoord. Volgende vraag. Jullie zitten in de VS opgesloten voor drugssmokkel. Als jullie een borg van €10.000,= betalen mag je weg. Groenenman heeft genoeg geld om één van jullie vrij te kopen. Wie kiest hij?" Ville: "Nou ja zeg, wat zijn dit voor vragen in hemelsnaam!" Chriz: "Snik, ik kom niet meer bij van het lachen, haha!" Ville: "Zullen we nu maar jou noemen Chriz, net kozen we mij, haha!" Chriz: "Is haha, snik, goed hoor, dit wordt toch niks." Annemieke: "Nou nou zeg, niet zo negatief, oké de keuze is op Chriz gevallen. Dan valt sleutel 1 af, het is opnieuw juist." Ville: "Nou ja zeg. GROENENMAN, ALS JE DIT HOORT, IK WIL JE NIET MEER ZIEN, HAHAHA!" Annemieke: "Zeg, doe eens rustig, we hebben nog een vraag. Groenenman is van de trap gevallen en heeft z'n enkel verzwikt. Door wie laat hij zich verzorgen." Chriz en Ville in koor: "Ville! Hahahah." Annemieke: "Nou da's duidelijk en goed! Ook sleutel 4 valt weg. Er is nu nog 1 sleutel over, namelijk sleutel 2. Die zal dan wel op de cel van Groenenman passen." Daan pakt de sleutel en loopt naar Groenenmans cel. En hij gaat open! Groenenman: "Jaaaaaaaaaaa! Knap hoor!" Daan: "Zozo, jullie hebben de eerste €1000,= binnen, knap gedaan!"
ZO

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-08-2003, 19:45:24 »
Nu zit Ville opgesloten. Annemieke: "Oké, hier is vraag 1. Ville heeft bij een spel in de CMC een prijs gewonnen. Ze mag 1 van jullie dagboeken lezen. Wie kiest ze niet?" Chriz: "Pfoe, da's een pittige." Groenenman: "Tsja, de mijne zou ze wel willen lezen denk ik." Chriz: "De mijne misschien ook wel." Groenenman: "Nou, dat wordt dan dus gokken." Chriz: "Mja, ik denk eigenlijk ook wel dat ze de jouwe eerder wil lezen, dus dan kiest ze niet mij. Mee eens?" Groenenman: "Mee eens." Annemieke: "Jullie keuze is Chriz. Dat is een prima keuze, want dat is ook het juiste antwoord. Sleutel 1 valt af. Nu volgt vraag 2. Ville heeft een meet-and-greet met de Rolling Stones gewonnen. Ze mag één van jullie meenemen. Wie kiest ze?" Chriz en Groenenman: "Mij! ... hahaha!" Annemieke: "Wat een humor vandaag, maar ja, ze mag er maar één kiezen." Chriz: "Na, ik denk dat ze toch jou kiest." Groenenman: "Hoezo die ommekeer?" Chris: "Mijn gevoel zegt dat." Groenenman: "Ik vind het best, het is toch puur gokken." Annemieke: "Het gokken dat ging jullie best goed af tot nu toe. Want deze vraag is helaas fout beantwoord. Er valt geen sleutel af." Groenenman: "Hč bah." Annemieke: "Sorry Groenenman, maar dat zijn de regels. Maar jullie kunnen nog een sleutel wegspelen. Hier komt vraag 3. Het is hartje zomer en het is erg koud in Nederland, maar 20 graden. Jullie zitten op een zomerse bestemming en nodigen haar uit naar jullie te komen. Naar wie reist ze af?" Chriz: "Sorry Groenenman, ik denk dat ze toch voor mij kiest." Groenneman: "Ik vind alles best." Annemieke: "Nou, jullie zijn het nog niet verleerd, Chriz is goed. Sleutel 3 valt af. Jullie kunnen kiezen tussen sleutel 2 of 4. Wat gaat het worden?" Chriz: "Net was het 2, zullen we 4 nemen." Groenenman: "Kan, maar het zou me niet verbazen als ze 2x dezelfde nemen. Maar oké, we nemen 4." Daan pakt sleutel 4 op en loopt naar de cel van Ville ... maar die gaat niet open! Annemieke: "Helaas, maar sleutel 2 was opnieuw de juiste." Daan bewijst het, want hij maakt met sleutel 2 de cel van Ville open." Ville: "Geeft niks hoor jongens!"
SMERIG
Ook Chriz wordt opgesloten in een cel. Annemieke: "Oké, jullie hebben nu €1000,= verdiend, jullie kunnen er het dubbele van maken, hier volgt vraag 1. Chriz wordt door jullie uitgenodigd voor een etentje. Jullie koken beiden zelf. Voor wie zou ze eerder kiezen?" Groenenman: "Nou, dat is een eitje, ik kan absoluut niet koken, dus ik denk dat ze bij jou gaat eten Ville." Ville: "Ik ben ook geen keukenprinses hoor, maar oké, laten we mij maar kiezen." Annemieke: "Dus jullie kiezen Ville. Prima keuze, dat is juist geantwoord. We halen sleutel 2 weg. Dit is vraag 2. Jullie zijn beiden gebeten door een giftige slang. Jullie hebben beiden dringend een spuit met tegengif nodig. Chriz heeft er echter maar één. Aan wie geeft Chriz deze spuit?" Groenenman: "Haha, ik ben rotvragen gehoord, maar deze spant de kroon." Ville: "Nou, jou vraag over die borgtocht kon er ook wat van hoor!" Groenenman: "Pff, wie zou ze kiezen. Als ik moest gokken kiest ze jou." Ville: "Ik denk jou." Groenenman: "Zullen we nu dan toch maar voor mij gaan, jij was net." Ville: "Prima." Annemieke: "Tsja, lastige vraag ... maar wel goed beantwoord! Ook sleutel 4 valt af." Groenenman en Ville: "Whaaaaa!" Annemieke: "Oké, ik heb nu een dilemma voor jullie. Jullie konden met deze opdracht maximaal €3000,= verdienen. Jullie hebben €1000,= verspeelt. Jullie kunnen die terugverdienen als jullie nu een sleutel kiezen. Dan levert de bevrijding van Chriz niet €1000,= maar €2000,= op!" Groenenman: "Zullen we gokken, het zijn toch zulke rotvragen, de kans dat we de volgende fout hebben is toch 50%." Ville: "Ach ja, waarom niet. De pot is nu vrij hoog, €1000,= meer of minder maakt niet echt meer uit." Annemieke: "Dus jullie wagen het erop? Oké, welke wordt het 1 of 3." "Ville: "We hadden net al 2 keer 2, ik zou nu een hoeksleutel nemen, 1." Groenenman: "Mij best." Daan pakt sleutel 1 en loopt naar de cel van Chriz. Hij doet de sleutel in het slot en ... de deur gaat open! Chriz: "Top hoor!" Ville: "Jahoe!" Annemieke: "Gefeliciteerd jongens, €3000,= verdiend! De pot stijgt naar €39.400,=."