Leuke aflevering! Weer valt mij op hoe gemakkelijk alle opdrachten zijn. De vragen bij de eerste opdracht waren echt heel gemakkelijk. Ik was verbaasd dat de kandidaten de antwoorden niet wisten, de bonusvraag was wat moeilijker maar de andere vragen, tja, daar hoefde ik niet eens over na te denken. Wat mij opviel tijdens deze opdracht: Sylvia geeft stelselmatig verkeerde antwoorden, Liza en Hero doen goed hun best, Manuel bemoeit zich er niet echt mee maar geeft niet heel goede antwoorden en Edith doet dus gewoon helemaal niets (ze bemoeit zich op geen enkele manier met de opdracht en helpt dus ook niet om tot het goede antwoord te komen). Uiteindelijk speelden de kandidaten voor het geld van de saboteur, hield dat in dat ze al het geld van de saboteur kregen en hun eigen geld inleverden? Echt duidelijk werd dit niet voor mij.
En dan de tweede opdracht: echt een geweldige opdracht, mooie locatie en beelden en leuk om te zien. Weer niet heel moeilijk, de foto's en pijlen waren overduidelijk. De puzzel daarentegen was wel wat moeilijker, maar als ze wat meer tijd hadden gehad, hadden ze hem vast wel afgekregen. En daar kom ik dus meteen bij het cruciale punt, tijd. Tijd rekken is het handigste wat een saboteur kan doen, hierbij kom ik meteen bij Edith uit. Wat was ze irritant bezig; ze was overduidelijk tijd aan het rekken en de ruzie over het vertrouwen in haar vond ik ook nogal nep overkomen. Ze was deze opdracht duidelijk aan het saboteren (omdat ze was genomineerd of gewoon omdat ze de saboteur is?). Liza bleek de puzzelroute erg goed te doen en ook Hero was weer goed bezig. Het puzzelen daarentegen ging helemaal verkeerd: Sylvia en Liza zeiden de oplossing te weten, maar deden daar niets mee, Hero gooide net voor tijd de puzzel overhoop (duidelijke sabotage), Edith en Manuel deden eigenlijk niets.
En dan de eliminatie: ik had al wel verwacht dat Rosalie eruit zou gaan. Deze aflevering heeft ze ook niet bijster haar best gedaan om nog mee te doen met de opdrachten. Ze stond duidelijk buiten de groep en had het volgens mij al wel een tijdje gehad met het programma. De groep leek ook niet rouwig te zijn om haar vertrek. (Klein ander puntje: waarom ga je in een big brother huis in hemelsnaam naakt zwemmen? Ze wist toch dat alles opgenomen zou worden!)
Mijn verdachten:
- Edith: ze doet werkelijk helemaal niets, op beslissende momenten stuurt ze de groep richting de foute antwoorden
- Sylvia: overduidelijk bezig opdrachten te saboteren, slimmer dan ze zich voordoet
- Manuel: zo onverdacht dat het verdacht wordt (we zien weinig goede dan wel slechte dingen in beeld)
- Liza: vond ik eerst erg verdacht, maar begin ik steeds minder te verdenken
- Hero: is het gewoon niet, doet teveel goede dingen